Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Rozvádíme se. Prý bude usilovat o střídavou péči.

Rozvádíme se. Prý bude usilovat o střídavou péči.

Po dvanáctiletém manželství jsme dospěli do stádia rozvodu. Bolí to moc a není to vůbec pěkné období, které všichni, včetně našich dětí prožíváme. Máme dvě – desetiletou dceru a sedmiletého syna. O tom, že se rozvádíme, jsme je již informovali a obě jsou z toho velmi smutné.

Co bych řekla k samotnému rozvodu. Vlastně ani nevím. Jak se říká, vždycky je chyba na obou stranách a ani u nás to asi nebylo jinak. Možná jsme měli být oba víc tolerantní a chápaví, možná jsme si neuměli včas sednout a v klidu promluvit. Oba dva jsme v sobě dusili svou nespokojenost, místo abychom se snažili ji nějak řešit, až to dospělo do stádia, kdy spolu nejsme takřka schopní komunikovat.

Největší neshody byly kolem manželova podnikání. Krátce po svatbě se pustil do budování vlastní firmy a po mnohaletém úsilí se mu to konečně podařilo. Má malý, prosperující podnik, několik zaměstnanců a po letech, kdy jsme žili doslova z ruky do úst, začal konečně prosperovat.

V práci trávil a tráví spoustu času, v podstatě od rána do noci, dokonce i většinu víkendů. Společné dovolené neexistovaly, když už, tak jedině s mobilem u ucha, takže šlo spíš o nervy než o nějaký odpočinek.

Vadilo mi to. Nestála jsem o nadprůměrné příjmy a život v luxusu, jak se mi manžel vždy snažil namluvit, že to přece dělá pro nás. Já jsem chtěla normální rodinu, kde je máma a táta, kteří mají na své děti čas. Skutečnost ale byla taková, že děti a domácnost ležely kompletně na mých bedrech, i po té, co mi skončila mateřská a nastoupila jsem do práce. Podle manžela jsem si ale nesměla na nic stěžovat, i on přece přinášel našemu zabezpečení velké oběti.

No, tohle už je vlastně za námi. Odcizili jsme se, každý jsme jinde. Byla jsem to já, kdo požádal o rozvod. Manžel byl proti. Nedivím se, jemu možná tak moc nechybělo. Žil pouze pro svou firmu, domů se chodil jen vyspat, najíst a převléknout do čistého prádla. Chvíle, které trávil s dětmi, byly sporadické, tím víc však na něj byla děcka natěšená, byl jim hodně vzácný.

Teď mne však manžel šokoval tím, že se rozhodl usilovat o střídavou péči. Obvinil mne, že rodinu rozbíjím já, on se rozvádět nechce. A nemíní se nechat připravit o děti.

Jsem z toho doslova otřesená. Dosud na ně neměl čas a najednou mi chce tvrdit, že se o ně zvládne plně postarat vždy čtrnácti dní v kuse? Nevěřím. Spíš si myslím, že je to z jeho strany tah, jak mne v manželství udržet a přinutit mne stáhnout rozvodovou žádost. Jenže to já udělat nemůžu, už s ním být prostě nechci. Ne, nemám nikoho jiného, pokud někoho z vás něco takového napadlo.

Mám obavu, jak bude jednání ohledně střídavé péče probíhat. Bojím se, že manžel udělá vše proto, aby dosáhl svého. Klidně na čas omezí své pracovní aktivity a ukáže, jaký umí být dokonalý otec. A až bude po jeho, vrátí vše do starých kolejí a k dětem si najme chůvu. A to já jako matka nemůžu vydýchat. Proč by měla mé děti vychovávat cizí najatá pracovní síla, když mají matku, která se o ně může postarat?

bude usilovat o střídavou péčiNejhorší je, že muž už začal děti zpracovávat a ty se na střídání začínají těšit. Nemají z toho rozum. Navrhla jsem manželovi, že se o péči o děti můžeme dohodnout sami, jako dva dospělí lidé, že mu nemíním bránit v kontaktu s dětmi, může se s nimi vídat jak často bude chtít, žádné stanovené víkendy apod. Prostě kdykoli, jako správný táta, který do života svých dětí patří. Nechce o tom slyšet, prý bych to nedodržela a on by se mohl dostat do pozice, kdy bude škemrat o to, aby mohl vidět vlastní děti. To je ale nesmysl.

Zatím ještě není nic rozhodnuto, patrně nějakou dobu potrvá, než k tomu dojde. Já si však dělám velké starosti. Nechci manželovi dělat z rozvodu ještě větší peklo, než jako to už je, ale se střídavou péčí vzhledem k jeho pracovní vytíženosti nesouhlasím. A bojím se, že se mu podaří to „nahrát“ tak, že dosáhne svého.

Možná se strachují zbytečně, třeba se soudy a sociálky nedají tak snadno oblafnout, ale kdo ví, jak to je? Co byste dělaly na mém místě?

Viktorie


11.1.2011   Rubrika: Partnerské problémy   |   Komentářů 218   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

Související odkazy:

 

Diskuse ke článku - Rozvádíme se. Prý bude usilovat o střídavou péči.

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
PEGG
PEGG - 11.1.2011 10:56

Verera - 11.1.2011 10:33 smajlik - 47

 
Grainne
Grainne - 11.1.2011 10:56

sharon: proto jsem ten výraz použila. Dnes se dítě mnohdy "pořizuje".
Chápu třeba snahu o naplánování, přece jenom ekonomicky zajistit dítě na nějaké úrovni není moc velká ekonomická legrace, ale předem si naplánovat, jak případně odstřihnu dítě od biologického otce, třeba jen proto, že on není tím ideálem, ze kterého se mně podlamují kolena ještě po deseti letech......................no já nevím, ale asi tomu vážně přestávám rozumět.

 
sharon
sharon - 11.1.2011 10:54

pavlina: ani já ne, máš pravdu.....co by druhá dala zato kdyby manžel rodinu zajistil......

 
Viv :o)
Viv :o) - 11.1.2011 10:53

tornado-lou: ono co si budem povidat - kdykoliv jsou v tom deti a rodice si z nich delaj jakymkoliv zpusobem zbran proti druhemu, je to svinstvo a deti jsou chudaci.

Ale tady mam pocit, ze tady v tom rozvodu se promitaji problemy, ktere k tomu rozvodu nejspis vedli - neochota kompromisu, naslouchani, schopnosti dohodnout se... takze si myslim, ze problemu, pred kteryma V prostrednictvim rozvodu utika, se stejne nezbavi...

 
sharon
sharon - 11.1.2011 10:52

Grainne: hroznej výraz "pořídit si dítě"......pořídím si nový auto...ale dítě ?smajlik - 66

 
sharon
sharon - 11.1.2011 10:51

dnes se hned všechno řeší rozvodem......Viktorie neříkej že ti peníze a luxus nebyli vhod...co bys říkala kdyby muž nadělal dluhy a žily jste jak se říká z ruky do huby, nebo byl opilec.....chudáci děti

 
Grainne
Grainne - 11.1.2011 10:49

majucha: s kým si hodláš to dítě pořizovat a proč vlastně? Hodláš ho vlastnit?
No nevím, ale bez víry, že budeme schopní fungovat jako rodina, bych si tedy raději koupila nové lodičky, než si pořídila dítě.

No nic, asi jsem už hrozně stará, když si říkám "co je tohle za divnej svět". Pak ty vztahy nemají být divný.

 
Ploduska
Ploduska - 11.1.2011 10:46

Verera:
já myslím, že není sám, kdo to nechápe. Já v tom článku důvod k rozvodu (kromě rozmaru pisatelky) taky nevidím.

 
Ploduska
Ploduska - 11.1.2011 10:43

Renee:
já to spíš vidím tak, že on přijde utahaný domů a tam je kyselý ksicht s výčitkama..

 
štoudev
štoudev - 11.1.2011 10:42

"... stále zůstane biologickým otcem našich dětí, to pouto už nikdo nezruší.". Správně. A proto nikdy nebudu tak blbá, abych případného otce svých dětí nechala zapsat do rodného listu. smajlik - 42smajlik - 98

 
kubikm
kubikm - 11.1.2011 10:41

Viv :o): smajlik - 47dobře napsané
sednout si a zamyslet se, udělat dohodu a tu dodržovat
jít do poradny a hlavně komunikovat spolu

rozvodem by vše jen začalo nikoli skončilo....

 
Bellana
Bellana - 11.1.2011 10:40

a....: Pak si ale musí manažovat i svoji práci. Tělo je taky jen stroj a může dojít k únavě materiálu, když ho řádně neudržuješ. Totéž platí i pro mozek, potřebuje relax. Co je to za firmu, která by se položila, kdyby majitel nebyl týden dostupný? Kolem čtyřicítky se může najednou složit, a co pak? Prošla jsem několik soukromých firem, ale ve všech si jejich majitelé na své partnery a potomky čas udělali aspoň občas.

 
tornado-lou
tornado-lou - 11.1.2011 10:38

Viv :o): ja taky ne, ale musi byt dohodnuta rodici, kteri jsou presvedceni ze je to nejlepsi mozne reseni a mluvi spolu. ne ze se tim navzajem chteji trestat a nebo si neco dokazovat.

 
Kadla
Kadla - 11.1.2011 10:37

Majucha: Přesně vystiženo... smajlik - 47

 
Grainne
Grainne - 11.1.2011 10:35

tornado-lou: taky si myslím, tak proč jim nevyhovět? Vstřícným jednáním lze docílit i toho, že když otec dětí zjistí, že nezvládá, bude cesta k jinému modelu stále otevřená a zvládá li, proč to dětem a otci nepřát.
Ten muž, byť by to byl mizera, stále zůstane biologickým otcem našich dětí, to pouto už nikdo nezruší.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77200.
    Archiv anket.