Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Rozvádíme se. Prý bude usilovat o střídavou péči.

Rozvádíme se. Prý bude usilovat o střídavou péči.

Po dvanáctiletém manželství jsme dospěli do stádia rozvodu. Bolí to moc a není to vůbec pěkné období, které všichni, včetně našich dětí prožíváme. Máme dvě – desetiletou dceru a sedmiletého syna. O tom, že se rozvádíme, jsme je již informovali a obě jsou z toho velmi smutné.

Co bych řekla k samotnému rozvodu. Vlastně ani nevím. Jak se říká, vždycky je chyba na obou stranách a ani u nás to asi nebylo jinak. Možná jsme měli být oba víc tolerantní a chápaví, možná jsme si neuměli včas sednout a v klidu promluvit. Oba dva jsme v sobě dusili svou nespokojenost, místo abychom se snažili ji nějak řešit, až to dospělo do stádia, kdy spolu nejsme takřka schopní komunikovat.

Největší neshody byly kolem manželova podnikání. Krátce po svatbě se pustil do budování vlastní firmy a po mnohaletém úsilí se mu to konečně podařilo. Má malý, prosperující podnik, několik zaměstnanců a po letech, kdy jsme žili doslova z ruky do úst, začal konečně prosperovat.

V práci trávil a tráví spoustu času, v podstatě od rána do noci, dokonce i většinu víkendů. Společné dovolené neexistovaly, když už, tak jedině s mobilem u ucha, takže šlo spíš o nervy než o nějaký odpočinek.

Vadilo mi to. Nestála jsem o nadprůměrné příjmy a život v luxusu, jak se mi manžel vždy snažil namluvit, že to přece dělá pro nás. Já jsem chtěla normální rodinu, kde je máma a táta, kteří mají na své děti čas. Skutečnost ale byla taková, že děti a domácnost ležely kompletně na mých bedrech, i po té, co mi skončila mateřská a nastoupila jsem do práce. Podle manžela jsem si ale nesměla na nic stěžovat, i on přece přinášel našemu zabezpečení velké oběti.

No, tohle už je vlastně za námi. Odcizili jsme se, každý jsme jinde. Byla jsem to já, kdo požádal o rozvod. Manžel byl proti. Nedivím se, jemu možná tak moc nechybělo. Žil pouze pro svou firmu, domů se chodil jen vyspat, najíst a převléknout do čistého prádla. Chvíle, které trávil s dětmi, byly sporadické, tím víc však na něj byla děcka natěšená, byl jim hodně vzácný.

Teď mne však manžel šokoval tím, že se rozhodl usilovat o střídavou péči. Obvinil mne, že rodinu rozbíjím já, on se rozvádět nechce. A nemíní se nechat připravit o děti.

Jsem z toho doslova otřesená. Dosud na ně neměl čas a najednou mi chce tvrdit, že se o ně zvládne plně postarat vždy čtrnácti dní v kuse? Nevěřím. Spíš si myslím, že je to z jeho strany tah, jak mne v manželství udržet a přinutit mne stáhnout rozvodovou žádost. Jenže to já udělat nemůžu, už s ním být prostě nechci. Ne, nemám nikoho jiného, pokud někoho z vás něco takového napadlo.

Mám obavu, jak bude jednání ohledně střídavé péče probíhat. Bojím se, že manžel udělá vše proto, aby dosáhl svého. Klidně na čas omezí své pracovní aktivity a ukáže, jaký umí být dokonalý otec. A až bude po jeho, vrátí vše do starých kolejí a k dětem si najme chůvu. A to já jako matka nemůžu vydýchat. Proč by měla mé děti vychovávat cizí najatá pracovní síla, když mají matku, která se o ně může postarat?

bude usilovat o střídavou péčiNejhorší je, že muž už začal děti zpracovávat a ty se na střídání začínají těšit. Nemají z toho rozum. Navrhla jsem manželovi, že se o péči o děti můžeme dohodnout sami, jako dva dospělí lidé, že mu nemíním bránit v kontaktu s dětmi, může se s nimi vídat jak často bude chtít, žádné stanovené víkendy apod. Prostě kdykoli, jako správný táta, který do života svých dětí patří. Nechce o tom slyšet, prý bych to nedodržela a on by se mohl dostat do pozice, kdy bude škemrat o to, aby mohl vidět vlastní děti. To je ale nesmysl.

Zatím ještě není nic rozhodnuto, patrně nějakou dobu potrvá, než k tomu dojde. Já si však dělám velké starosti. Nechci manželovi dělat z rozvodu ještě větší peklo, než jako to už je, ale se střídavou péčí vzhledem k jeho pracovní vytíženosti nesouhlasím. A bojím se, že se mu podaří to „nahrát“ tak, že dosáhne svého.

Možná se strachují zbytečně, třeba se soudy a sociálky nedají tak snadno oblafnout, ale kdo ví, jak to je? Co byste dělaly na mém místě?

Viktorie


11.1.2011   Rubrika: Partnerské problémy   |   Komentářů 218   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

Související odkazy:

 

Diskuse ke článku - Rozvádíme se. Prý bude usilovat o střídavou péči.

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: Předchozí strana 151-165 | 166-180 | 181-195 | 196-210 | 211-224
Jankaa
Jankaa - 11.1.2011 9:45

majucha: myslím si, že Viktorie není za služku. Jak už napsaly dříve ostatní může si zajistit pomoc v domácnosti. "za peníze v Praze dům" Děti vyrůstají a může si hledat zajímavou práci, dále se vzdělávat. Najít si přátele. A také některé správně podotkly, že v souč.době nelze jen tak říct- teď mám volno, teď nedělám. A co tak parazitující manžel s dluhy a následující exekutor. Pak že peníze nejsou důležité.

 
Kadla
Kadla - 11.1.2011 9:42

Grainne: No, dovolím si oponovat. Můj exmanžel je v balíku. Můj současný přítel je chudý jako kostelní myš. A přesto bych ho nevyměnila za nikoho a miluju ho jako nikoho předtím (už tři roky, aby tady někdo neříkal, že jde o prvotní zamilovanost). Vztah lidí není v žádném případě závislý na penězích a na finanční jistotě. A - ano - i v chudé chatrči láska kvete, když se v ní sejdou ti dva praví.

 
máša h.
máša h. - 11.1.2011 9:41

nerozváděla bych se... zkusila bych na vztahu zapracovat... neudělali jste si snad nic hnusnýho, co by se nedalo odpustitsmajlik - 45... málokdy přicválá princ na bílým koni, který bude milovat tebe, tvoje děti, snese vám modrý z nebe a bude s vámi každý večer hrát piškvorky

 
anitech
anitech - 11.1.2011 9:37

může manželovi předves jak to bude hned za krátko budou jarní prázdniny. Takže manželovi direkt nařídí program pro děti, dejme tomu hory a sama odjede taky někam. Třeba na nějaký welness program. Na to se nemusí rozvádět. Může si střídavou péči zařídit i v manželství

 
PEGG
PEGG - 11.1.2011 9:27

Zazněl tady moc hezký příspěvek, nerozvádět se, najít si milence a manžela brát jako zdroj financísmajlik - 68 pak mu možná dojde,že peníze nejsou všechno.
I když, kdo má vlastní firmu se zaměstnanci,tak ví,že to není zas tak jednoduché. Při dnešní konkurenci se musí sakra smekat,aby byly kšefty. Ale určitě by si alespoň dovolenou měl vyhradit pouze pro rodinu, týden by se snad dal ustát.
A pak, dnes je Viktorie v situaci, kdy si může dovolit hospodyni a třeba i občasnou chůvu a zařídit si taky svůj život. Víte já mám takovou známou, manžel vydělává opravdu hodně, ovšem za cenu spousty času, a mladá paní místo,aby využila toho,že má peníze na všechno co si umane, tak je jí líto zaplatit zahradníka, hospodyni .. a jen fňuká jaká je chudinka,jak ji manžel nepomáhá. Vždycky jsou dvě strany mince, možná až si Viktorie najde nějakého nemajetného, který se jí bude neustále motat pod nohama a ona bude obracet každou korunu, tak bude taky nespokojená.

 
Bellana
Bellana - 11.1.2011 9:21

tornado-lou - 11.1.2011 9:00: Normálně se radí rozvod kvůli každé hlouposti, protože tam má partner normální nebo malý příjem, ale tento má PENÍZE, to přece omlouvá cokoliv smajlik - 42, i velmi vágní zájem.

 
Ploduska
Ploduska - 11.1.2011 9:19

a střídavá péče jako taková - a hlavne v případě jako tenhle - mi vůbec neprijde jako neco špatného.daleko zcestnejší mi přijde, že deti muže mít mít "kdykoli pujde kolem" - žádná stanovená pravidla.smajlik - 63

taky by mne zajímalo, jak Viktorie vidí majetkové vyrovnání - počítám, že fifty fifty za tu "obět" smajlik - 63

 
Bellana
Bellana - 11.1.2011 9:18

Grainne: Je smyslem života jen vydělávat peníze? Neměly by peníze být jen prostředkem k životu? Fakt je o tolik důležitější mít Ferrari než škodovku? Fakt je k životu potřebnější mramorová deska na kuchyňské lince než obyčejná? Je důležitější obědvat v Ritzu než v běžné restauraci? Pro mě jsou důležitější vztahy s nejbližšími a čas strávený s koníčky a přáteli. Peněz mi stačí tolik, abych měla čím zaplatit za bydlení a jídlo a služby, drahé krámy mě neoslovují. Holt to každý máme jinak a těžko se v tom pochopíme.smajlik - 26

 
štoudev
štoudev - 11.1.2011 9:14

pavlina: jistě že ne. K čemu je dětem otec, který stejně není doma a nestará se o ně? K tomu samému jako otec, který je s matkou rozvedený a žije na jiném sídlišti.

 
Ploduska
Ploduska - 11.1.2011 9:14

neumím si predstavit, jak nekdo pracně rozjede firmu a pak si řekne a dost, další zakázku nevezmu , chudák manželka se doma stará o domácnost ....

 
Ploduska
Ploduska - 11.1.2011 9:12

majucha:
deti nijak neutrpí? smajlik - 71

 
Grainne
Grainne - 11.1.2011 9:09

majucha: jak víš, že je jouda?
Nevím, nakolik jre Viktorie typem manželky, která opravdu vidí ekonomiku firmy, ale většina menších firem funguje tak, že jí obětuješ všechno, nebo to můžeš rovnou zabalit jít fachat opět takřka bez trochy volného času, za míň peněz a na někoho.
To je tak hrozně těžký pochopit, že je dost pravděpodobné, že není jiné volby?
Nic proti, kdyby napsala, že chce chudého prince a kupu lásky, jenom bych podotkla, že v chatrči většině lidí láska nekvete. Ono taky pěj oslavné ódy na lásku, když nemáš na máslo.

Kdyby napsala: NIKDY MI NEDOVOLIL třeba tu pomocnici v domácnosti, ano, pak jsou rady podobného typu na místě, ale na jedné straně tendence vyrobit ze sebe dobrovolně oběť toho bídáka a pak hledat důvody k rozvodu.

Chce lis e rozvádět - už jsem to psala, ať si nedělá iluze, že nenastane střídavá péče, že o její děti nebude pečovat - dřív, nebo později jiná žena atd.

Já mám vážné obavy, že Viktorie má zásadní problém s vnímáním reality světa okolo. Jinak by už byla pryč a střídavá péče by fungovala, na tom není nic špatného, kromě matek, které si myslí, že děti jsou jejich vlastnictvím.

 
anitech
anitech - 11.1.2011 9:07

nechápu, proč se vlastně rozvádíš, když manžel stejně není doma. O děti a domácnost se už stejně staráš, jakoby jsi rozvedená byla. Tvrdíš, že je všechno na tobě. V dnešní době je prosperující firma zázrak a po tolika letech úsilí ,když se rozjela. Vidím to trochu jako nevděk.

 
tornado-lou
tornado-lou - 11.1.2011 9:02

"Rozvod je totiž řešení se vším všudy - nejen se zbavit manžela, ale naučit se žít se vším, co tohle uspořádání přináší. Jsou li děti, nelze partnera odstřihnout.
Po pravdě, ze všeho nejdřív bych si ujasnila, jestli vůbec jsem schopná ustát nejen rozvod, ale i veškeré možné varianty budoucího uspořádání po rozvodu. Včetně střídavé péče." smajlik - 47 Souhlasim

 
danielitko
danielitko - 11.1.2011 9:00

ahoj, je i ľúto, čo prežívaš a úplne Ťa chápem...tiež som rozvedená, mám 1 dieťa a toto so stried. výchovou mi v občasných intervaloch predhadzuje aj môj ex a mám z toho hrôzusmajlik - 66smajlik - 70
Ja neviem, ako opisuješ svoje manželstvo, verím Ti, že si v ňom nebola šťastná, ani nebudeš...ale dnes sa striedavá výchova udeľuje hlava nehlava, a Tvoj muž by ju pravdepodobne dosiahol...je voľný, uživí ich, majú ho radi, "chcú"to aj oni, na súde už vypovedať môžu...objektívne nie je pred súdom dôvod, že Striedavú vých.nenariadiť...a tak by som asi na Tvojom mieste uvažovala ta,. že by som sa nerozviedla a to, že je stále preč, by som už začala vidieť ako výhodu- keď ho už nemáš rada, čím menej ho budeš vidieť, tým lepšie, budeš si žiť po svojom- bez stresov z porozvodových konfliktov(lebpo ver mi, rozvodom sa peklo len začína!!)budete fungovať ako rodičia- deti budú úplne najradšej- a manželsto je hlavne inštitúcia na ochranu DETÍ, nie "lásky"...pre deti to bude to najlepšie, ak sa nehádate, a slušne komunikujete, spolupracujete ako rodičia, on bude zarábať, Ty sa straraj o rodinu, skráť si v práci úväzok na 4h, nech Ťa to tak nevyčerpáva...a keď bude doma, slušne a zdvorilo sa naučíte žiť vedľa seba...žije takto mnoho dvojíc, a ja čím som staršia, tým menej si myslím, že to takto "nemá zmysel"...podľa mňa má- deti a ich pohoda a istota rodiny je to najdôležitejšie, a rozvody preto, že "rodičia už spolu nie sú šťastní"- je sebecké kvôli tejto "chimére" deťom rozbiť istotu, rodinu, a výrazne pokaziť detstvo...Ale ako to Ty cítiš a máš, vieš len Ty sama najlepšie...držím Ti palcesmajlik - 47

 

Zvolte stranu: Předchozí strana 151-165 | 166-180 | 181-195 | 196-210 | 211-224
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77228.
    Archiv anket.