Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Na sestřinu svatbu máme přijít bez dětí. Je to normální?

Na sestřinu svatbu máme přijít bez dětí. Je to normální?

Ráda bych se zeptala na váš názor na situaci, která vznikla v naší rodině. Moje sestra se bude vdávat a natvrdo prohlásila, že na své svatbě nechce žádné malé děti, které by mohly její průběh nějak narušovat. Překvapilo to nejen mne a mého manžela, ale i rodiče.

Máme totiž dojem, že jsme především rodina, a to včetně dětí. Svatba sestry je proto rodinná událost a nepřipadá nám normální z ní někoho vyčleňovat. Tím spíš malé děti.

Proč mně to tak zaskočilo. O svatbě sestra mluví už delší dobu, na podzim nám s jejím přítelem sdělili, že konat se bude v červnu. V té chvíli o zákazu vstupu dětí nepadlo ani slovo. Nikoho z nás to ani nenapadlo, obzvlášť, když začala sestra plánovat, koho pozvat z širšího příbuzenstva atd. A také se svěřila, že chce klasickou svatbu, bílé šaty, závoj a tak.

Máme s manželem dvě dcery, šestiletou a čtyřletou. A obě se těší, že půjdou za družičky. Aniž by mne cokoli nekalého ze strany mé sestry napadlo, jsem jim to totiž slíbila. Obě tím doslova žijí, pořád chtějí, abych jim vyprávěla, jaké budou mít šatičky, doma si na svatbu hrají a vzájemně si trénují nošení závoje.

A teď přišla sestra s tím, že děti na svatbě ne a to ani ty mé, tedy její neteře. Doslova mne to zmrazilo, řekla jsem jí, jak se holky těší na to, jak budou družičky, že o ničem jiném pomalu nemluví, jak moc je ranní, když se dozví, že na svatbu nesmějí. Na to mi sestra řekla, že se s tím budou muset nějak vyrovnat a dodala, že svatba je především její den, ona bude ta hlavní a nechce, aby se někdo rozplýval nad mými dcerkami, jaké jsou roztomilé družičky. Prý by na sebe strhly veškerou pozornost. A navíc by jí vadilo, že by děti mohly třeba zlobit, moc mluvit, běhat a křičet, což by celou svatbu narušovalo.

Zůstala jsem jako opařená. Je mi z toho nanic. Mám sto chutí tedy sestře žíct, že když nemůžeme na její svatbu všichni jako rodina, tak na ni nepřijdeme nikdo. Ale jak to vysvětlím svým dcerkám, to opravdu netuším. Jasně, vyrovnají se s tím, ale budou z toho asi hodně smutné.

Připadá vám chování mé sestry normální?

Veronika


11.4.2013   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 243   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Na sestřinu svatbu máme přijít bez dětí. Je to normální?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
sevenofnine
sevenofnine - 11.4.2013 11:16

Monik: máš pravdu, tohle rozhodně jejich vztah k lepšímu neposunulo ...

 
Monik
Monik - 11.4.2013 11:13

A to jsme zase u toho, co psala rano loupák, ze pravdepodobne sestry zase az tak dobre vztahy nemaji.
Kdyz se ani neumeji domluvit vcas a srozumitelne na necem pro obe zasadnim a dulezitem smajlik - 26

 
sevenofnine
sevenofnine - 11.4.2013 11:12

kareta: to určitě je :-) nemám problém, že někdo není nadšený z mých dětí, jsem ráda, když to řekne rovnou a popravdě já si kamarádčinu svatbu bez dětí užila, ale pokud nás!!! (nikoliv jen mě) někdo pozve a nedodá k tomu nic, já se s ním půl roku dál bavím, říkám jak jsou holky nadšené a furt nic a pak měsíc před akcí bác ho tak s tím problém mám. Netvrdím, že na každé svatbě mají být děti, jen říkám, že když někoho zvu tak musím mluvit a jasně říct koho zvu ...

 
Monik
Monik - 11.4.2013 11:09

Verera: A zase kdyz to vezmu z pohledu nevesty, tak kdyz uz bych se rozhodla usporadat nejakou komedii tohoto typu smajlik - 42 tak bych nepritomnost deti hlasila okamzite na zacatku, zvlast kdyz vim, ze nekdo tak blizky jako moje sestra deti ma a bere je automaticky sebou skoro vsude. Uz jen z duvodu pripadneho hlidani apod.
Myslim,ze v tomto pripade doslo k chybe v komunikaci mezi sestrami uz na zacatku, tudiz si to holt vyzerou obe dve, kdyz se neumi poradne domluvit.

 
vosmajda
vosmajda - 11.4.2013 11:04

Jo, řekla to milá sestra pozdě, no, asi vymýšleli poslední detaily až po půl roce, ale jesli skutečně řekla, že nechce, aby se někdo rozplýval nad sestřinými dětmi, jestli to bylo řečeno tak, jak je psáno, tak je to ošklivé, to je ještě mírně řečeno.

 
kareta
kareta - 11.4.2013 11:03

sevenofnine: svatba je především celodenní pařba, to není nic pro malý děti! Takže není automatické předpokládat, že tam budou.

 
kareta
kareta - 11.4.2013 11:03

sevenofnine: svatba je především celodenní pařba, to není nic pro malý děti! Takže není automatické předpokládat, že tam budou.

 
Monik
Monik - 11.4.2013 11:03

Verera: Nasledky ponese tak jako tak Veronika. Protoze v pripade nejiti na svatbu, bude na ni sestra mozna nastvana.
Ale zalezi jak to poda a jak moc vdavajici se sestra baziruje na tom, aby sestru na svatbe mela a jestli Veronika sezene hlidani, kdyz vsichni pribuzni budou na svatbe smajlik - 26
Treba ja bych nesla, protoze svatbu nepovazuju za dulezitou, pripada mi to jako zbytecna komedie, dulezitejsi v tu chvili by pro me bylo to, zda jsem solidarni s detmi. Jenze ja bych takovy postoj zaujmula od zacatku a neslibovala svym detem takovy veci (me by to otravovalo, shanet jim saticky), ktery sama nesnasim.
Ale to je zase otazka priorit a vzajmne tolerance. Pro nekoho svatba dulezita je, nekdo k nim muze mit bytostny odpor a obe strany si myslim zaslouzi vzajemnou toleranci a pochopeni smajlik - 26
Pisu to za sebe, v pripade Veroniky to asi bude jinak, protoze Veronice nejspis nikdo ted neuveri, ze svatby nesnasi smajlik - 42 a vyznelo by to jako ze je urazena a maskuje to vymluvama.
At tak nebo tak, bude si to muset vyzrat a nesvadet zklamani holek na sestru smajlik - 26

 
sharon
sharon - 11.4.2013 11:01

mam-ča: smajlik - 68

 
sevenofnine
sevenofnine - 11.4.2013 11:00

kristulda: je v pořádku při pozvání říct jen pro dospělé, ale ne někoho nechat půl roku v iluzi. Svatba je za měsíc, to už jsou šaty vybrané, seznam hostů hotový, celkem prekérka ... na obou stranách :-( škoda, mohl to být príma den, teď na něm zůstane pachuť ať už to bude jakkoliv. Přitom úplně zbytečně ...

 
sevenofnine
sevenofnine - 11.4.2013 10:55

no ona chyba byla, že sestra hned neřekla jak to chce, kdyby to Veronika věděla hned tak by se teď chvilku před svatbou necítila dotčená. Moje nej kamarádka chtěla menší svatbu a jen pro dospělé, ale řekla mi to hned, že by byla ráda kdybych tam byla já, ale ne děti, brala jsem to, její den, její pravidla, manžel si užil den s holkama a já byla spokojená na svatbě, ale takhle je to celkem podraz. Mluví se o svatbě půl roku takže musela vědět, že se holčičky těší. Spíš mi to přijde jako její dodatečný nápad ne jako prvoplánovaný předpoklad. Přijde mi celkem hnusný mluvit s dětma půl roku o svatbě a měsíc před jim říct, sorry, jsem se rozmyslela. Kdyby to tvrdila od začátku tak bych byla na její straně, ale takhle :-(.
Veroniko na obřad běž, pogratuluj a hotovo. Pak vyraž s holkama třeba do ZOO nebo na zmrzlinu.

 
Monik
Monik - 11.4.2013 10:52

Verera: S tim souhlasim, ze to neni sestry problem. Ale ja bych treba mela problem, ke komu ty deti dam hlidat i kdybych jim neslibila jit za druzicky, takze bych stejne musela zvolit kompromis smajlik - 26

Veronika si bude muset zvazit priority a stejne z toho vyjde nakonec to, ze proste bude muset priznat svoji chybu, holkam v obou pripadech, sestre, kdyz se rozhodne nejit.
Ale zalezi na ni a jejich prioritach.
Medveda v zoo moc neovlivnis, leda bys ho sla premluvit aby se ukazal smajlik - 68 Ale tady moznost volby jeste nejaka je.
Ovsem ja bych urcite detem nerikala, ze tam medved bude. Mam ve zvyku spis detem rikat realitu tak jak je, tudiz bych jim rekla, ze tam mozna bude, kdyz uz by se na nej samy ptaly smajlik - 26
Uplne stejne bych neslibovala detem, ze pujdou za druzicku, aniz bych se o tom predem domluvila s nevestou smajlik - 26
Ale tady se jedna uz o vzniklou situaci, ktera nastala neuvazenym slibem a jak z toho ven.
Kdyz uz bych takhle blbe neco slibila, musela bych si to na jedne nebo druhe strane holt vyzrat.
Nerikam deti uchranovat pred zklamanim za kazdou cenu, ale spouste z nich se da predchazet.

 
mam-ča
mam-ča - 11.4.2013 10:51

Koukám, že se mám na co těšit. V červenci se bude ženit syn. Svatbu chtějí malou, ale pozvat chtějí i sestřenici a bratrance, kteří je také pozvali na svou svatbu. Doufám, že nebude vadit, že příbuzní se nám mezitím "namnožili" o manžela/lku a 4 děti a že švára má po smrti mojí sestry novou partnerku. smajlik - 76
Dětem je od 2 měsíců do 4 let. smajlik - 16
Předpokládám, že je příbuzní krátce před svatbou utopí. smajlik - 42

 
kristulda
kristulda - 11.4.2013 10:46

ahojky my měli taky svatbu a nepřaly si malé děti na svatbě, nikomu to divný nebylo, navíc kdy máte možnost se zabavit bez děti a né je mit pořad za zadkem :-) spíš paní neměla slibovat dětem že pudjou na svatbu když si to sestra nepřeje.
Loni sme byly na svatbě i s dětima u kamaradu, a to člověk musí ty děti přoad hlídat ukaznovat, takže bez děti je to mnohem mnohem lepší, takže sestru chápu. a řešit to jako že když nepudjou děti nepujdem ani mi je přeci hloupý.

 
Anahir
Anahir - 11.4.2013 10:44

Tvou sestru chápu.
Na mé svatbě děti byly, samozřejmě uprostřed obřadu se ozval dětský brek, nešlo to uklidnit, švagrová musela s dítětem ven a stejně se z venku ozýval brekot, takže i když to můžu chápat stejně to vadilo nejen mě ale i ostatním. Poté venku bylo třeba hlídat běhající děti což při focení byl další problém. Následně nakonec rodiče dětí odjeli protože se museli věnovat dětem a ne aktivitám naší svatby.
chápu, že jsi své holčičky chtěla zapojit do těšení , nastrojit je do šatiček a kytiček a čekala jsi že sestra z toho bude celá radostí urvaná.
No holt to tak není, ne všichni musí sdílet Tvoje radostné představy.
Nech ji propánajána užít si ten její den. dětem to stejně budeš muset vysvětlit, protože sis to zavinila sama a zkus svou sestru trochu pochopit a podívat se na to jejíma očima a ne jen těma svýma.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77204.
    Archiv anket.