Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Od kdy začít vychovávat štěně?

Od kdy začít vychovávat štěně?

Pořídili jsme si štěně jezevčíka. Je moc roztomilé, teď mu jsou čtyři měsíce. Máme ho moc rádi, ale nevíme si rady s výchovou. Sice jsme nastudovali nějaké příručky, ale nějak se nám nedaří pejska podle nich vychovávat.

První problém je venčení. Beník se to dodnes nenaučil, i když s ním chodíme ven pravidelně. Občas se mu to venku podaří, to ho vždycky moc pochválíme. Ale většinou venku nic neudělá a sotva přijdeme domů, přidřepne na koberec v obýváku a dílo je vykonáno. Chtěli jsme ho naučit alespoň na noviny, ale ty taky ignoruje. Jako místo konání své potřeby prostě preferuje obývák. Koberec je samozřejmě na vyhození, několikrát denně ho čistím, ale i přesto ten pach a fleky úplně zlikvidovat nejdou.

Druhý problém je kousání a ohryzávání. Když si s ním hrajeme, pořád nás kouše. Nevíme, jak ho to odnaučit. A pak taky okusuje všechno, co najde. Už takhle zničil i ovladač na televizi, několikery boty, doslova oškubal tapety v předsíni.

Nechceme ho bít ani na něj křičet. Poradí mi někdo, jak postupovat, aby se štěně naučilo chovat tak, jak má? Nebo je na to ve čtyřech měsících ještě malý, aby to pochopil?

Děkuji.

Eva


11.11.2013   Rubrika: Čtenářské příběhy   |   Komentářů 30   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3,2/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Od kdy začít vychovávat štěně?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30
sevenofnine
sevenofnine - 11.11.2013 11:30

Stanik: jak máš staré pejsky?

 
sevenofnine
sevenofnine - 11.11.2013 11:27

Stanik: koberec je jen pro zlost, souhlasím.
My máme koberec jen v dětském pokoji, tam psi nechodí. Ne kvůli koberci, ale mám strach o psi aby nezhltli kus lega nebo neproběhli barvičkama nebo lepidlem. Děti jsou ještě celkem malé a tvoří na zemi. Jinak se psi pohybují po celém domě, když nejsme doma jsou na zahradě.

 
Stanik
Stanik - 11.11.2013 11:21

Esme: nedam dopustit na kavaliry.. na to jak malo drilu meli, jsou uplne milionovi, kousali opravdu jen nez prezubili a proste jsme se naucili uklizet o co nechcem prijit.. ale to mi prijde naprosto normalni.
Na kaviscich miluju, ze dokazou bez problemu ujit 20km turu , stejne jkao se mnou prospat destive odpoledne u telky a jsou radi za oboji :) pritom aspon ty nase.. je bavi psi hriste a litani za mickem a jsou to hlavne neskutecni pohodari na decka... ta sice doma nemame, ale po stotisicovem sidlisti jich beha fura... a proto jsem chtela rasu, co by je nebtezovla, spis si nimi hrala.

 
Stanik
Stanik - 11.11.2013 11:16

a btw. se stenetem koberce je konina... pokud ho do te mistnosti tedy poustite. Ja celou domacnost pri reko pred destei let prizpusobila tomu, ze uz nikdy nebudu mit mene, nez dva psy... takze louzicky a bobiky na lino, kdyz meli nehodu, proste nebyl problem.

 
Stanik
Stanik - 11.11.2013 11:14

Linda: 8:10 - presne, jen me to nepripada k smichu, ten pes bude chudaksmajlik - 71 my si prvniho psa poridili az jako dsopeli, kdyz jsme si rekli, ze se vezmeme... ja si to nejdirv nedokazala predstavit, o to peclivejsi jsme byla. Prvniho jsme ucili na noviny a pak se zaboha nemohl naucit venku... dneska uz vim, ze drzet stene do posledniho ockovani doma je kravina.. hezky hned ucit curat venku.. nepoustet k sotatnim psum.. ale na dve minutky vycurat vykakat, chvalit do bezvedomi a za dve hodiny repete smajlik - 64

 
Esme
Esme - 11.11.2013 11:13

Vezmu to popořadě:
1/ Pořídit si štěně bez konzultace s odborníkem, pokud jsem laik, není moc chytré - no ale už se stalo. Rozumné by bylo psíka věnovat někomu kdo ví co s jezevčíkem a pořídit štěně jiného plemene.
2/ Pokud se k bodu 1 neodhodláte, tož se připravte na důkladné úpravy bytu, jinak vám ho pejsek zdemoluje. Co nemá být zničeno, je třeba zajistit tak aby na to nemohl. Tzn. boty v zavřeném botníku, tapety zrušit, nábytek nejlépe s kovovýma nezničitelnýma podvozkama...smajlik - 42
Koberec klidně vyhoďte a pořiďte lino, jak si ho psík jendou označkoval svým pachem, je velmi těžké ba někdy až nemožné mu vysvětlit že na něj nesmí dělat loužičky. Chodit na procházky pravidelně je málo, malé štěně obvykle vydrží tak max. dvě hodinky, tj. je třeba ho opravdu vynášet jak jen to jde a mohutně odměňovat když se zadaří. A doma i třepnout když se nezadaří (teda, opatrně, každý pes je jiný a jeden má z třepnutí maximálně psinu, zato jiný doživotní trauma - musíte to opatrně odpozorovat).
3/ Pokud vás kouše při hře a vy nic neuděláte, zakládáte si na budoucího psa - tyrana rodiny. Ve smečce si psi poměrně striktně vymezují co kdo smí a kdo je šéf - když štěně kousne do dospělce příliš, ten na něj obvykle zavrčí a v nejhorším ho trochu umravní zubem. Vy jako jeho nadřízení ho musíte taktéž umravnit - buď zvukově (klidně taky vrčte) smajlik - 16 nebo fyzicky - mně se osvědčilo když mne štěndo kouslo moc mu hned přidržet tu zakouslou tlamičku v ruce - nemaj to rádi a poměrně brzy je to odradí.
Každopádně cvičák je potřeba, odkoukáte od ostatních jak to mezi psy funguje a dostanete praktické rady šité přímo na vašeho psa i na vás.

Jinak my máme od loňského jara psí holčičku minišpice a to je pro mne ideální rasa - hodná, inteligentní, NIC nekouše, vychovává se to prakticky samo, minimálně pelichá a moc nesežere a dobře se hlídá. smajlik - 16
Jezevčíky jsme měli v rodině mnoho let, ale tomu se pak věnovali rodiče a věděli co a jak - ale pro laiky to fakt není, a ani já bych si ho už nepořídila, je to prostě spíš pracovní pes vhodný pro myslivce.

 
Stanik
Stanik - 11.11.2013 11:11

Pentlička: naprosty souhlas. Zacit meli, hzned jak stene donesli domu, Ale v tomhle veku se to da jeste zachranit, kdyby se ozvali za dva tri mesice, bylo by to zase tezsi.

 
Stanik
Stanik - 11.11.2013 11:10

vychovavat hned od zacatku, 4 mesice je malo an to, aby umel curat jenom venku. mesicni sten ekouse... boha jeho.. prejde ho to az prezubi..
budte dusledni, ale ne hrubi. Mam pocit, ze ste si poradne nerozmysleli, nez jste si psa poridili. Cimprliny by psa mit nemeli.. stene nici veci, kdyz se nudi a malo se mu venujete. Ad curani.. hned po porbuzeni, po jidel po piti vynest ven a za vycurani venku chvalit a achvalit. Ja jsem takhel dva mesice, nez se to stene vzdy naucilo s kazdymn vstaval apo dvou hodinyahc spala v podstate oblecena, stenaka spisciho s nama v posteli se, jak mile se vzbudila jsem drapsla a posleu vynesal sedm pater vycurat na travni, pak zas ven.. a za dve za tri hodky zase... byla jsem nevyspala a utahana, chodila jsem do prace, ale vyplatilo se... uz v peti mesicich umel vydzet cely den,resp. 8 hodin, nez prijdem z prace. Takze trpelivost a duslednost doporucuji.

 
Linda
Linda - 11.11.2013 10:57

Pentlička: jo presne smajlik - 47

Jeste me napadlo... vyhrante jednu mistnost psovi kterou "obetujete". Nemyslim at si tam dela co chce, ale naucit ho, ze tam je jeho mistnost, jeho veci - dejte mu tam pelisek, misku s vodou, hracky a tam je zavreny kdyz je doma sam. (jenom kdyz nejste doma, nesmi tam byt zavreny za trest kdyz doma jste!!!) Pokud se bude nudit a zlikviduje cast tapet ci cokoliv jineho je to jenom ta jedna mistnost dokud je stene a nelikviduje za vasi nepritomnosti cely byt. My mame predsin, kterou nepouzivame (chodime domu pres technickou) a v predsini je velky pelisek se spoustou dek, hracky, voda a nasi jezevcici jsou nauceni ,ze kdyz odchazime tak se zavola na ne "jde se na deku" a ony jdou sednou si obe dve do pelisku , dostanou pamlsek a rozloucime se a zavreme dvere. Ted uz jsou to dospele slecny a vetsinu nasi nepritomnosti prochrapou, coby stenata zlikvidovali cast tapet a poskrabali futra, ale je to jenom ta predsin a tak to neni problem opravit. Nabytek a zbytek baraku prezil jejich steneci dobu nedotknut.

 
Pentlička
Pentlička - 11.11.2013 9:06

Nejsem žádný znalec, ale pamatuji si, že dcera vychovávala svého pejska hned od té doby, co si ho přinesla domů. Chodila s ním každé 2 hodiny ven a pokud se pejsek vyčural, nebo vykakal, byl chválen a dostal piškotek. Naučil se to během 3 týdnů zcela spolehlivě, loužička doma byla snad jen 3x. bobeček 1x. Taky hned začala s učením poslušnosti, příkazy sedni. lehni, čekej, k noze, nesmíš. Nebyl s tím žádný problém. Je fakt, že pejsek není jezevčík, ale kolie, takže má asi jinou povahu, ale je naprosto poslušný a spolehlivý. Na kousání měl hračky, přesto okousal nohu od věšáku, ale jinak nic. Myslím si, že začínat s výchovou od 4 měsíců je pozdě. No, ale snad se to dá dohnat. Dcera vychovávala zásadně tak, že za to, co chtěla, aby pejsek udělal, dávala odměnu, když udělal něco, co nechtěla, tak se zamračila a řekla důrazně:"Nesmíš!" Nikdy psa neuhodila, nikdy na něho nekřičela.

 
Almega
Almega - 11.11.2013 8:34

Měli jsme jezevčíka zlatého,dlouhosrstého,obřího od jeho 1 roku,předtím byl někde na chatě,úplně bezprizorní.Bylo těžké zbavit ho různých návyků,ale doma se téměř nikdy nevyčůral ani nepokadil,leda,že byl nemocný.Nikdy nám nic kromě bačkor neroztrhal,ale byl vždy neposlušný venku,furt se chtěl prát s většími psybohužel dost často štěkal na kdeco,co šlo okolo plotu na chalupě,až jsem ho musela strčit do sklepa,když jsem to nechtěla celý den poslouchat,taky lovil myši a hned je sežral,když na něj přišly touhy,tak se mu několikrát podařilo utéct a pak jsme ho nacházeli věrně ležet u domu vyvolené psí slečny...Neměl rád děti,takže jsem nikdy nedovolila,aby na něj sahaly a hladily ho,byl schopný kousnout.Ven jsme s ním chodili ráno,když jsme přišli ze školy a večer.Snažila jsem se ho udolat a unavit v lese.Tehdy nebyla žádná žrádla pro psy,takže se mu vařilo žrádlo,které dostal večer,měl na předsíni dřevěnou boudu a tam spal.Denně se musel česat,po schodech normálně chodil až do svých 15 let,do 3.patra,pak bohužel měl krvácení z nosu a to trvalo asi týden a neustávalo,tak jsme ho museli nechat uspat navždy. Neměli jsme žádnou knihu,tehdy ani nic nebylo, ani jsme nikam nechodili (na cvičák Svazarmu chodili akorát vlčáci),ale hodně jsme se mu věnovali,aby se nenudil.Od té doby jsme už žádného psa neměli,ani jsme nechtěli,máme teď kočku a králíčka,s nimi je svatý klid v domě a nemusí se chodit je venčit.

 
Linda
Linda - 11.11.2013 8:10

1) vychovavat zacit hned jak si ho privedete domu
2) co takhle si neco nastudovat o rasach nez si koupim psa????? Uz je pozde ale chtit vychovat jezevcika k obrazu svemu smajlik - 80...sorry ja umru smichy
3) jezevcik je lovecky pes, tzn prochazka na voditku kolem panelaku neni pro jezevcika vyvenceni. CHce ho zamestnat a "utahat".
4) takze novy rezim jak pro psa tak pro vas a to prihlasit na cvicak (sezente si onformace a najdete cvicak se zamerenim na male rasy a nebo jsou kurzy primo pro lovecka plemena)
misto prochazek po sidlisti vypadnete nekam do lesa, na pole a poridte dlouhy voditko a ruksak/tasku. 4 mesicni stene nevydrzi bezet 10km a potrebuje si obcas odpocinout v tasce a pak pokracuje. Tak za rok s nim tech 10km ujdete.
5) je to jezevcik a tak BACHA na zadni nohy a hlavne pater!!!! Zadne schody (nebo minimum), po schodech bud nosit a nebo vytahem. Zvlast ted dokud je stene.
6) pokud ho dostatecne zamestnate venku tak doma bude spat. On si brousi zuby na nabytku protoze se nudi. I kdyz jste doma zamestnejte ho. Uz ted je mozne ho ucit sedni, lehni, prines, litat za balonkem po byte apod. Proste utahat ho jak fyzicky tak psychicky a on si pak velice rad zdrimne i nekolik hodin v tahu kdyz jste v praci.
Ber to jako rady od majitelky dvou jezevcic ( a pred nima jsem mela taky jezevcika) a priprav se na dalsich 15-18roku VELICE aktivniho zivota. Jezvcika v zivote nevychovas k obrazu svemu, ale kdyz budes dusledna tak ho muzete naucit zit podle vasich pravidel. A musite byt dusledni vsichni v rodine.

 
sevenofnine
sevenofnine - 11.11.2013 6:54

štěně se začíná vychovávat od okamžiku kdy se přinese domů. Evo, pokud nemáte žádné zkušenosti se psy, tak jezevčíka nevychováte. Je to velmi tvrdohlavé zvíře naprosto nevhodné pro začátečníky. Pokud mrkneš do statistiky, tak nejvíc pokousání je od jezevčíka (hned za ním je vlčák). Jezevčík je velmi inteligentní samostatně pracující a hlavně lovecký pes. Pokud mu nezaměstnáš hlavu, máš problém. Knihy jsou dobré, ale celou výchovu podle nich nedáte. Najděte někoho kdo vám dá praktické rady přímo pro vašeho pejska. Štěněčí školka je fajn a my od 4měsíců chodili i na cvičák aby se naučili základy, jde jim to líp ve skupině :-).

 
evropka
evropka - 11.11.2013 4:02

Evi mame (teda syn) stene 4 mesice a neco angl.buldo a je zase neskutecnej,vydrzi az pet hodin sam doma a nevycura se,na velkou vzdy po jidle louzicku udelal asi petkrat a ted nic,je fakt ze potrebuje kousat ale ma mraky hracek ,kosti a tak ale je fakt ze syn je duslednej na vychovu,jak pise anhelli vypozorovali jsme jak sedne ke dverim chce curat....jinak jsme take zacatecnici takze porad nekde ctu a ptam se

 
anhelli
anhelli - 11.11.2013 0:25

Doporucila bych vyhledat si nejblizsi skolku pro stenata ve Vasem okoli a zacit ji s pejskem navstevovat. Ve ctyrech mesicich uz je nanejvys vhodne zacit s vychovou a je lepsi si nechat poradit nez to zkouset metodou pokus/omyl podle prirucky - obzvlast v pripade, ze jste jeste zadneho psa nemeli. Pokud jste z okoli Pardubic, doporucuji psi skolku Sumak.
Co se venceni tyce, chce to chodit ven aspon kazde dve hodiny a chodit tam do te doby, nez se pejsek vycura nebo udela hromadku. Zkuste doma vypozorovat, jestli se Vam nesnazi naznacit, ze chce ven (nas pejsek se treba protahuje jak dlouhy, tak siroky a strasne vyznamne se na nas diva - docela dlouho nam tento signal trvalo rozkodovat smajlik - 68 ), ale ve ctyrech mesicich se jeste nehody stavaji. Na koberec je dobry Vanish.
Pokud Vas kousne pri hre, proste si s nim prestante hrat a jdete pryc. Postupne by mu melo dojit, ze pokud se nebude ovladat, zadna hra nebude.
A co se tyce kousani vybaveni bytu - ma dost veci na kousani? U nas jsou treba velice oblibene takove kosticky/tycky obalene kuretem a ruzne micky, papucky a kosti z buvoli kuze, ktere muze pejsek zvykat a rozkousavat.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77205.
    Archiv anket.