Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Je hodný, ale trochu hloupý. Intelektuální nesoulad.

Je hodný, ale trochu hloupý. Intelektuální nesoulad.

Je mi 34 let, jsem svobodná, mám přítele, se kterým jsme se seznámili před přibližně rokem. Před tím jsem měla dlouhodobý vztah, který skončil kvůli partnerově nechuti mít děti. Já bych děti chtěla a doufám, že pro mne ještě není pozdě.

Můj současný přítel je moc hodný, obětavý, pracovitý, vím, že mne miluje a že by zcela rozhodně byl skvělým otcem. Přesto mám o budoucnosti našeho vztahu čím dál větší pochybnosti. Nevím, jak to napsat, prostě on mi připadá tak trochu hloupý. Chybí mu základní všeobecný přehled, nezajímá se ani o současné společenské dění, nečte ani knihy ani noviny, když jde v televizi nějaký zajímavý dokument, tak ho to s výjimkou těch válečných vůbec nezajímá.

Co s vzdělání týká, jsme na tom stejně, oba jsme vyučení, já jako prodavačka, on jako instalatér. Bohužel, roli v pohledu na život máme každý i jinak vštípenou z domova. Mí rodiče, ačkoli sami měli jen základní vzdělání, se vždycky o všechno zajímali, hodně četli a i já jsem tím pádem vždycky patřila k vášnivým čtenářkám. Myslím, že mám docela dobrý rozhled a přehled.

Přítelova rodina je taková „jednodušší“. Vyrůstal na vesnici, měli menší hospodářství, takové akorát pro vlastní spotřebu. Jeho rodiče jsou zaměřeni jen na ten žvanec, abych to vyjádřila nějak jasně. V podstatě se s nimi nedá o ničem moc mluvit a diskutovat.

Možná vám mé starosti připadají malicherné, ale já se nad tím čím dál víc zamýšlím. Kolikrát bych si chtěla s přítelem o něčem popovídat, klidně o politice, o zajímavé knížce nebo filmu, ale on vůbec na nic nezabírá. Většinou to je jen můj monolog, kdy on mi jen přikyvuje, ale sám svůj názor neřekne. Jinak je opravdu hodný, citlivý, snesl by mi doslova modré z nebe, za to ho mám ráda, ale tahle jeho druhá stránka mne trápí.

Chtěla bych se zeptat, jestli některá z vás žije v podobně intelektuálně nevyrovnaném vztahu, zda to může dlouhodobě fungovat. Už mi není dvacet, roky mi utíkají, chtěla bych se konečně usadit, mít rodinu. A bojím se, abych toho později nelitovala.

Hanka


9.6.2014   Rubrika:   |   Komentářů 344   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Je hodný, ale trochu hloupý. Intelektuální nesoulad.

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Jarča*
Jarča* - 11.6.2014 13:33

Anahir: no, myslím, že tady po té debatě ho už nepoužije.

Nedotánhem to na 400?smajlik - 34

 
Anahir
Anahir - 11.6.2014 13:32

Nessie: takže se nakonec shodnemesmajlik - 68

Tohoto chlapa by normálně nechtěla, ale protože chce dítě, tak zvažuje zda unese to ,,zlo" v jeho podobě, protože nic jinýho nemá.
Takže ho prostě použije....smajlik - 80

 
Luc
Luc - 11.6.2014 13:23

Nessie: ona na to casem prijde, jen si tim ubere cas... ale rozejit se s nekym "jen tak" je tezke, no. ale jinak stejny nazor, uplne, snad i toho devkare. mozna i ten alkoholit by se dal pripadne prelecit, ale s rozdilnou inteligenci se neda bohuzel delat vubec nic, i kdyby cetl jak o zivot.

 
Luc
Luc - 11.6.2014 13:21

Jarča*: jeslti můžu okomentovat já :-) tak já bych to dřív npsala taky, přece se to přežít dá. mlátí mě? ne. chlastá? ne. je na mě hodnej? je. tak co chci. dneksa už vím, že se to nedá a že se to stupňuje až do té fáze, že jak je blbej, tak i blbě dejchá. a pak je rozdíl, zda je blbej všeobecně, jak jsem to měla já, nebo prostě má jiný zájmy, třeba povrchnější (jako já) smajlik - 2 a pro ni je to blbec. a doufám, že nějaká Hanka existuje, že to k něčemu tahle konverzace alespoň je. :)

 
Nessie
Nessie - 11.6.2014 13:12

Nessie: Tak já bych jí rozhodně za sebe radila se s ním rozejít, protože podle mě se prostě "intelektuální nesoulad" smajlik - 68 nebo jak to tam bylo popsáno snášet dlouhodobě nedá - pokud člověk není stejně zabedněný jako jeho protějšek. To prostě nejde. Já bych snesla i děvkaře, vůči nevěře mám poměrně vysokou toleranci, pokud by byl jinak dobrý táta a manžel a vůbec byl inteligentní a zábavný (což děvkaři obvykle bývají), ale omezence bych nesnesla nikdy, to by neklaplo.
Ale prostě dokážu pochopit, že to Hanka ve svém věku a s touhou po dítěti zvažuje a snaží se na situaci dívat střízlivě a zvážit pro a proti. Není to nic proti ničemu, nedělá tím z chudáka svého hodného Lojzy blbce, prostě potřebuje určitý čas a třeba zkušenosti ostatních, aby se rozhodla co je menší zlo.

 
Jarča*
Jarča* - 11.6.2014 12:58

Nessie: co bys jí tedy radila ty? Jít do toho s hlupákem, anebo se s ním rozejít i s tím rizikem, že jí ohledně dítěte ujede vlak? Možná jsi to psala, ale nechce se mi hledat v té dlouhé diskusi zpátky. Já se nehádám, jen se snažím zvážit všechna pro a proti. Takovýhle vztah jsem nezažila, proto jsem se přiklonila k těm, které psaly, že by braly hodného chlapa, byť nedokonalého, a schytaly jsme to, že nám stačí žalostně málo. Kdybych to zažila jako Luc nebo jiné, zase bych třebas mluvila jinak. Upřímně řečeno, nevím, co poradit a docela by mě zajímalo, co si Hanka tady z té debaty vezmesmajlik - 26

 
Nessie
Nessie - 11.6.2014 12:49

Jarča*: Tak podle mě řeší prostě to, že už je jí 33, stará sice není, ale jak psala Luc - teď se tedy s přítelem rozejde, než si najde někoho nového, než se s ním trochu sžije, pozná jestli je s ní kompatibilní atd....to může klidně trvat 2 - 3 roky. A najednou jí bude 37 a může taky zjistit, že ani následující přítel není žádná bomba - a co pak, že?
Takže se snaží na situaci nahlížet bez emocí, pragmaticky zvažuje pro a proti - tak bych to dělala třeba já. Není na tom nic špatného, prostě zvažuje důležité rozhodnutí, které ovlivní nejen její další život.
A pak taky jak jsem psala to asi není úplně jednoduché - jaký říct příteli důvod náhleho rozchodu? když on třeba žije v iluzi, že je všechno super, zalité sluncem a mají se rádi a čeká je šťastná společná budoucnost? Něco jako: Promiň, seš strašně hodnej, pozornej, obětavej, peníze vyděláš, žijeme spokojeně....ale seš pro mě hloupej...

 
Anahir
Anahir - 11.6.2014 12:47

Jarča*: tak taksmajlik - 47

 
Anahir
Anahir - 11.6.2014 12:46

Luc: to je ale normální, tak to v lidstvu chodí od počátku.
Kvůli názoru se vedly i války.
Tady je to jen virtuální svět, kdo ho bere příliš osobně, je to jen jeho věc. A nesouvisí to s tím, že se chce někdo dobrat k jádru pudla a rozebírá to do posledního písmenka. pořád je to virtuální svět, a koho namíchne něčí názor, ponese si to stejně sám.

Jinak já si nemyslím, že by s ním moc chtěla být. já myslím, že by moc chtěla dítě a halt jiného nemá.smajlik - 34

 
Jarča*
Jarča* - 11.6.2014 12:41

Luc: možná, kdyby to Hanka popsala detailněji jako ty, tak bychom jí lépe pochopily. Ale takhle to na první pohled působí opravdu spíš jako že jí vadí, že přítel nečete a sleduje jiné dokumenty než ona. A máš pravdu, že se do toho určitě umí lépe vžít ty, které to zažily (já naštěstí ne).
Nemyslím, že bychom tu šly proti sobě, aspoň můj styl to není. A ani tu snad nikdo neříkal, že mu stačí "jen" když někdo působí jako hodný, laskavý, dobrosrdečný. Spíš jsme tu většinou asi chtěly říct, že nikdo není dokonalý a vztah je i o toleranci, že každého může zajímat něco jiného. Ale samozřejmě to nesmí jít přes čáru snesitelnosti. Jestli má Hanka takové pocity, jako jsi měla ty, tak ale nechápu, co tady řeší. Možná jen chtěla pomoci v odhodlání to rozseknout, a napsala to tak nešikovně, že spíš píchla do vosího hnízda :-)

 
Luc
Luc - 11.6.2014 12:14

ještě bych chtěla všem napsat, že to tady čtu opravdu už pár let a několikrát se mi stalo, že jsem si přečetla článek a hned udělala závěr a pak si přečetla odpovědi a byla jsem schopná ho úplně změnit, samotnou mě to kolikrát překvapilo, jak rozumné názory máte, co vás napadlo a mě ne, jak jsem dokázala změnit svůj názor během pár minut, ačkoliv se mi to v běžném životě nestává a jsem až příliš, někdy až na škodu, zásadová a názory spíš neměním.. tak mě elkem zaráží, jaké debaty tady jsou, jak to spoustu z nás rozohnilo až tak, že sjou lidi schopní jít tady proti sobě. smajlik - 63

 
Nessie
Nessie - 11.6.2014 12:08

Luc: Jo, jo, taky mám ten pocit. Problém je, že ti lidi tak jen působí, ve skutečnosti se můžu v krizové chvíli zachovat jak pěkné skety - tak jako kdokoli jiný (inteligentní smajlik - 68). Ale máš pravdu, působí jako hodní, laskaví, dobrosrdeční - jak je vidno, mnoha přispěvatelkám tady na ŠZ by tato iluze stačila k pocitu štěstí a k pocitu, že mají báječného manžela smajlik - 68

 
Luc
Luc - 11.6.2014 12:04

Anahir: ja si spis myslim, ze by s nim hrozne byt chtela, ale nejak citi, ez to mozna neni ono a nevi, jestli jen ona neni narocna. nemylsim, ze by to byl kalkul. spis ji je to lito ukoncit, kdyz ma 100000000 veci pro a jen jendu jakoby proti a to, bohuzel, dost silnou vlastnost.
skoda, ze se k tomu Hanka nijak nevyjadri.

 
Luc
Luc - 11.6.2014 12:02

Nessie: smajlik - 5 ja se stejne nemuzu zbavit pocitu, ze pokud je clovek trochu jednodussi, tim hodneji pusobi smajlik - 12 uz nekdo nekdy slysel o nekom, kdo by byl hloupej a nebyl hodnej? pokud teda neni postizeny, to pak je jina...

 
Anahir
Anahir - 11.6.2014 12:00

Luc: děsný, ještě žes ho nechala.
ale Hanka píše, že by byl skvělý otec, takže asi tohle má prokoumané.

Prostě celkově si myslím, že být s člověkem na sebezapřenou jen abych měla dítě - to může udělat fakt jen zoufalec. ale zoufalí lidé dělají zoufalé věci. to je taky pravda.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77200.
    Archiv anket.