Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Děti.Výchova, škola, kamarádi

Víceleté gymnázium. Ano, či ne? Poraďte.

Víceleté gymnázium. Ano, či ne? Poraďte.

Moje dcera chodí do páté třídy a ráda by šla na víceleté gymnázium. Momentálně je to u nás doma téma číslo jedna. Zvažujeme všechna pro a proti a stále se nemůžeme rozhodnout.

Lucka nemá s učením problémy, je chytrá, škola ji moc baví, hodně čte. Myslím si, že je vyloženě studijní typ, což mi potvrdili i její vyučující, stejně jako její učitelka v "hudebce". Zkrátka si myslím, že nejsem nekritický rodič, který by chtěl mít dítě za každou cenu na výběrové škole.

Na Lucčin popud jsme se byli v jednom gymnáziu tady v Brně podívat a ona byla úplně unešená.

Nerada bych ji odrazovala od toho, co chce, přesto mě nahlodávají určité obavy. To, že nemá problém s učením na „základce“, samozřejmě neznamená, že jí to stejně dobře půjde i na gymnáziu. Bojím se, aby nebyla zklamaná a aby ji neodradilo případné zhoršení nebo vyšší nároky na učení, které skoro určitě přijdou. Na druhou stranu mi možnost případného přestupu do takové školy připadá velmi šikovná. Vlastně by mohla od dvanácti let plynule přejít až k maturitě a odpadly by starosti v deváté třídě.

Ve svém okolí nemám moc známých, jejichž dítě víceleté gymnázium navštěvuje či navštěvovalo. Tak mě napadlo zeptat se čtenářek. Budu vděčná za jakékoli vaše zkušenosti. Dosud nejsme rozhodnuti, a tak bych ráda měla co nejvíce informací.

Děkuji všem.  

Simona


17.1.2008   Rubrika:   |   Komentářů 47   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Víceleté gymnázium. Ano, či ne? Poraďte.

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-47
Autorka
Autorka - 17.1.2008 10:39

Meryl mi nabídla možnost vyjádřit se tady pod anonymním nickem, jinak jsem Simona.
Děkuji všem za dosavadní reakce. Pokud jde o uplatnění po maturitě na gymnáziu, také jsme na to mysleli. Souhlasím s názorem, že všeobecné střední vzdělání je dost k ničemu, když po něm nenásleduje VŠ. Ale myslím si, že víceleté gymnázium zároveň skýtá možnost, aby dítě samo postupně zjišťovalo, jakým směrem se chce vydat a který obor by ho bavil. A že pro "studovaného" člověka je snazší později přejít k něčemu, co studium nevyžaduje, než naopak.
Jestli máte opačné zkušenosti, napište mi je, prosím.

 
Pusina
Pusina - 17.1.2008 10:30

mám synka ve čtvrté třídě a už asi dva roky mluví o tom, že chce jít na víceleté gymnázium a sám si vybral na které. Tak jsme mu řekli, ať to zkusí, když se dostane a bude tam spokojený, tak je to bezva, a když to nevyjde, svět se nezboří.
pokud jde třeba o stresy ze zkoušek, tak první zkouškové stresy máme za sebou, ve druhé třídě se rozhodl přejít na jazykovku, takže taky dělal zkoušky a jak jsem viděla, děti byly při zkouškách naprosto v pohodě, zatímco my maminky jsme byly pěkně vynervený...smajlik - 16smajlik - 16 a přechod z normální základky na jazykovku mu vyloženě prospěl, jede se tam rychleji, mají větší záhul, vyhovuje mu to... tak myslím, že by zvládl i ten gympl... zatím se rozhodl zapsat se do přípravných kursů na přijímačky, tak se už musím juknout, jestli je škola vypsala...smajlik - 16 holt cílevědomé robátko...smajlik - 34

 
nagy
nagy - 17.1.2008 9:35

Moje mladší dcera je absolventkou víceletého gymnázia a pokud budu mluvit ze zkušenosti, tak jedině doporučuji, rychle se adaptovala (i když na malém městě to není takový problém, protože do třídy s ní přišlo i několik jejích spolužáků ze základky...), maturita bez problémů a teď je ve třetím ročníku na vyšce. Je pravda, že na gymplu je jiný styl výuky, samostatnější, ale pokud dcerka chce...
To je můj soukromý názor, ale tvoji dcerku neznám, takže rozhodnutí je stejně na vás, rodičích.smajlik - 75

 
Křeček
Křeček - 17.1.2008 9:24

Co řešíš - sama vidíš, že dcera ví co chce, nevypadá to na chvilkový úlet.

 
HelenaPa
HelenaPa - 17.1.2008 9:10

Inno, asi jsem se vyjádřila špatně. Nechci vás obviňovat ze všeobecňování. Od druhé věty to byl můj názor a měla jsem skočit na nový řádek. Bylo by to přehlednější.

 
Inna
Inna - 17.1.2008 9:01

HelenaPa: Nechci zobecňovat, jenom popisuju náš případ. On chodil do ZŠ jen 1.a 2.třída, pak na jazykovou, ale i tam ho nudilo, že se v hodinách všechno opakuje do kola a taky vyšlo najevo, že na jazyky vůbec není. Na ten gympl chtěl hodně, má ho 5 minut cesty od domu, kdyby měl kdovíkam dojíždět, tak bych na to možná taky hleděla jinak. Jsou tam skvělé vztahy, třeba den otevřených dveří připravují s učiteli i žáci. Fakt se mu tam líbí.

 
Ota
Ota - 17.1.2008 8:56

nevím jak v Brně ale v Praze po odchodu části tříd na gymnázia bývají rodiče těch co ostali dost často na pochybách jestli udělali dobře.

Alespoň naši sousedi si soustavně stěžují, že se kvalita výuky a složení tříd dost zhoršily ..........

A nášemu puberťákovi gympl vysloveně prospívá.....

 
HelenaPa
HelenaPa - 17.1.2008 8:37

Inna: Je dobře, že je váš syn spokojený. Ale nedovolila bych si to zevšeobecňovat. Jsou základky, kde se dětem věnují a jsou osmiletá gymnázia, kde je to pouze "továrna na znalosti". A naopak. Sama jsem vyzkoušela učit na obou typech ZŠ. Velká v Brně byla naprosto neosobní fabrika. Po roce jsem to vzdala a nedivím se, že se v ní dětem nelíbí a pokud to jde odcházejí na víceleté gymnázia.
A malá škola na vesnici za Brnem je pohoda, jsem tam do teď (a to mě lákají do Brna do velké za mnohem víc peněz). Je to takový "rodinný typ" - všichni všechny znají. Navíc je nižší počet žáků ve třídách (někdy). Kombinace čehož umožňuje individuálnější přístup jak k nadaným tak k těm méně . Bohužel právě malé školy jsou na tom teď špatně - ministerské tabulky jsou neúprosné a tak se finance a úvazky škratají a malé obce nemají peníze na dofinancování. Takže takovýchto škol, kde mají děti pohodu a kam se těší, bude ubývat na úkor odosobněných monster. smajlik - 11

 
talenka
talenka - 17.1.2008 8:31

ala: pokud dcera patří k lepšímu průměru a ne k premiantům, kterým učení nedělá problémy, opravdu by se spíš trápila. Takže není co odsuzovat, nemusí mít každý gympl... Pro tyhle studenty je opravdu lepší odborná škola - pokud si nejsi jistá, že má na VŠ. Bez vejšky není gympl nic...

Simono, já bych to zkusila smajlik - 58

 
HelenaPa
HelenaPa - 17.1.2008 8:28

Já si myslím, že zpětný přestup z gymplu je docela traumatizující záležitost. A souhlasím s Jasmine, že kdo má gympl a nejde na vejšku, je nula. Myslím, že víceleté gymnázium je naopak příčinou toho, že na ZŠ není čas probírat nějaké téma hlouběji - když z namíchané třídy odejde lita, tak průměru chybí tahouni a celek upadá. Myslím, že studijním typům nijak neublíží, když budou v "normální" ZŠ, zvlášť, když mají možnost jak oni, tak rodiče požádat učitele o individuální přístup k jejich studijním požadavkům - tj. hlubší a podrobnější informace. Učitel je totiž povinen brát v potaz potřeby nejen žáků s dysfunkcemi, ale i těch nadaných.
Je jen velmi mizivé procento dětí, které opravdu potřebují zvláštní elitní školu § ty, co dělají dva ročníky základny jedním vrzem, v 10 jsou schopny odmaturovat a pod.
Navíc ty "studijní typy" příliš brzo odtržené z "normální směsi populace" do elitní třídy ztrácejí kontakt s "neelitou", nedovedou s nimi komunikovat a vycházet. To by se právě na ZŠ měli naučit.
(jsem učitelka a mám 4 letý gympl)

 
Inna
Inna - 17.1.2008 8:24

Určitě bych byla pro. Syn už je v kvintě a ani jednou jsme nezalitovali. Chtěl tam, sám si ho vybral a je pořád nadšený, na základce se nudil. Tady je úplně jiný přístup dětí k učení a učitelů k dětem, zúčastňují se různých soutěží a olympiád. Nikdy neměl samé jedničky, na základce i tady patří k lepšímu průměru, humanitní předměty nic moc, matika a fyzika mu jdou výborně.

 
Ala
Ala - 17.1.2008 8:11

Podobnou záležitost jsme řešili loni. Nakonec jsme se rozhodli, že dcera to ani nezkusila. V podstatě mi to rozmluvil její třídní. Na opravdu prestižní výběrovou školu "neměla". Pak jsou další osmi letá gymnázia, v menších nejen v okresních městech. Tam berou i tzv. "pod čarou" že vezmou všechny, kdo udělají zkoušky. No a další věc je, že můj původní úmysl-podobně jako Simony o plynulém přechodu se rozplynul s tím, že některá víceletá gymnázia mají zavádět postupové zkoušky mezi kvartou a kvintou. Jakoby přechod mezi 9 třídou a střední školou. No a to by byly další stresy. Protože pokud by nepostoupila, celý maratón výběru bycho museli absolvovat znovu. Takže dcera je teď v 6.tř. Patří k lepšímu průměru ve třídě. No a na gymnáziu by asi patřila k těm horším až nejhorším. A myslím, že by se tam trápila, protože jí nejdou počty fyzika atd. Co je to platné, že hodně čte a je dobrá v jazycích.... Někteří mě možná odsoudí, že jsem dceru ani nepovzbudila k tomu aby to zkusila. Jenže u nás je to i o dojíždění do okresního města.....

 
kareta
kareta - 17.1.2008 8:10

Souhlasím s Jasmine- sama mám gympl, ale lepší je střední škola s odborným zaměřením. Protože pokud pak nechcete na medinu nebo něco podobného, je na nic. Osobně doufám, že se děti budou chtít vyučit. Jenže zatím se učí na úrovni výběrové školysmajlik - 76

 
Sheeni
Sheeni - 17.1.2008 8:00

Ať si to dcera zkusí a uvidíte. Může přece klidně pak přejít na nějakou střední školu, kdyby se její životní plány nějak změnily... A je to škola přece jen výběrová, takže tam nebude ani tolik různých spolužáků-živlůsmajlik - 42

 
jasmine
jasmine - 17.1.2008 7:18

Syn nastoupil po 5 třídě také na gymnázium,pak ale jsme pochopili že na VŠ pokud se nedostane je mu celé dlouhé gymázium na nic ,zvolili jsme variantu přejít na střední ,tu udělal na VŠ se dostal dělal hned dvě najednou a ted dělá 3 při zaměstnání,myslím si že je lepší střední škola co pak když ani nedodělá VŠ,takhle má alespon maturitu se zaměřením na obor z gymplu nic.ale nelituji toho že základku klukvlastně dělal na gymnáziu,střední mu šla mnohem lépe nežli těm z devítky

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-47
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77214.
    Archiv anket.