Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Když se napije, bojím se ho

Když se napije, bojím se ho

Mám neblahé tušení, že se z mého manžela stává alkoholik. Přiznám se, že z toho mám strach. Máme dvě malé děti a rozpad rodiny bych si věru nepřála.

Jsme spolu šest let. U Martina jsem nikdy nepozorovala, že by měl vřelý vztah k alkoholu. Pil nějak normálně, jako většina lidí. Když se něco slavilo, na návštěvě atd. Za poslední rok se však situace změnila. Nejdřív jsem tomu nepřikládala význam, jenomže teď už se skutečně začínám bát.

Manžel tehdy nastoupil do nové firmy. Získal tak vytouženou práci i mnohem vyšší plat. S kolegy se spřátelil, mají tam opravdu dobré vztahy. Tedy – jak se to vezme. Pánové z podniku se rádi napijí. Lépe řečno neustále vyhledávají příležitosti, jak si nějakou tu skleničku dát, jak si ji odůvodnit.

Několikrát týdně zajdou z práce rovnou do vinárny. Vždycky si najdou záminku, proč se potřebují napít. Narozeniny, svátek, narození dítěte, sjednání skvělé zakázky... anebo jen uvolnění po náročném dni.

Zpočátku jsem to tolerovala, chápala jsem, že se manžel musí zapojit do kolektivu, zapadnout. Teď už je situace neúnosná. Dvakrát až třikrát v týdnu chodí muž z práce pozdě v noci. Děti i já už tou dobou dávno spíme, jeho příchod mě však pokaždé probudí. Je totiž opilý, zakopává, bouchá, nadává.

A to je právě ten problém – má tzv. „agresivní opici“. Snad bych ještě snesla, kdyby přišel rozjařený a veselý, jenže já se ho doopravdy bojím, když je opílý. Párkrát jsem zkusila mu vytknout, v jakém stavu zase přišel, a to, co následovalo, mě úplně uzemnilo. Nadávky (hodně vulgární), kopání do postele, bouchání dveřmi.

Raši jsem tedy zticha a snažím se mu druhý den vysvětlit, že takhle to nejde. On mi nevěří, že na mě byl sprostý. Nevím, jestli skutečně může mít okno, nebo jestli to jen hraje. Prosila jsem ho, aby toho nechal, ale on nechce. Prý by se před kolegy ztrapnil, kdyby s nimi najednou přestal chodit, a nemíní před nimi hrát roli podpantofláka.

Minulý týden už to bylo hrozné, svým příchodem probudil i děti. Slyšely ho, jak na mě křičí, a strašně se bály.

Jsem zoufalá, nevím, co mám dělat.

Zuzana


23.10.2007   Rubrika:   |   Komentářů 48   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Když se napije, bojím se ho

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-48
rychlonožka
rychlonožka - 23.10.2007 20:39

Možná bys také mohla mít, když přesně víš, kdy chodí a s jakou přichází, doma nečekanou návštěvu přes noc. Aby viděl někdo blízký na vlastní oči, co se u vás děje. Tvůj či jeho sourozenec, rodič, kamarádka. To zaprvé.
On s nimi jde, protože chlastat chce. Nikdo ho nenutí, aby se zpíjel do agresivity. Jistě nepořádají soutěž typu"kdo víc vyzunkne". Argumentuje-li, že by s nimi už nevyšel, kdyby přestal chodit, tak mu záleží spíš na kolegáčkách, než na rodině a pak je to u mě odepsanej manžel a táta. To zadruhé.
Řešit to musíš Ty. Chtít to od něj, aby se změnil či aby Ti vysvětlil, proč se tak chová, je úplně zbytečný. To zatřetí.
Žena, která se stará o dvě děti, muž se jí mění v alkoholika a ona váhá s rozchodem, si hraje s ohněm. Jednou ji může manžel třeba zabarikádovat v pokoji a podpálit byt. Tedy nechávat věc neřešenou a spoléhat na zázrak se nemusí vyplatit. To začtvrté.

 
Milena
Milena - 23.10.2007 20:07

Vždycky, když čtu podobné články, tak si říkám, jak jsme my ženy hloupé. Mužíček si chodí třikrát týdně pařit a ženuška sedí tiše doma a pak snáší jeho opici. Zuzano, alkohol je zlá věc, jedna z nejhorších, když se to s ní neumí, což je případ tvého manžela. Mám s alkoholikem zkušenosti. Sice nebyl agresivní, ale stačilo. Naštěstí je to minulost. Tobě radím dát manželovi poslední šanci. Naotčit ho na kameru a ukázat mu záznam. A tvrdě pohrozit rozvodem. Pokud se nezmění, tak souhlasím s ostatními - je lepší být s dětmi sama než jim připravit kruté dětství s opilcem a sobě zkazit život. Držím palce ať to dobře dopadne a manžel ať se kouká probrat. Že mu to vzkazuju!!

 
Kassy
Kassy - 23.10.2007 17:42

Viv :o) (9:56): No jestli s nima rok chodil a najednou nebude chtít, jsem si téměř jistá, že se najde aspoň jeden kolega, který pronese "vtipnou" poznámku o podpantofláctví a o ženě, která to zatrhla, a ostatní se pak chytí a přidají. Věřím, že je těžké tomu vzdorovat, ale musí si rozmyslet, jestli jsou pro něj důležitější kolegové nebo rodina. Pokud to neustojí, ať jde dělat někam, kde po něm nebudou vyžadovat "přesčasy v hospodě".

Ale taky mi přijde divné, že by celá firma třikrát týdně chodila chlastat a všichni se vraceli domů pod obraz. Pokud to tak je, asi bych se vážně zamyslela, co je to za firmu a za lidi v ní a jestli stojí za to. Každopádně bych to tak nenechala. Stanovila bych limit, jak často, a s podmínkou, že se bude vracet v přijatelném stavu. Zároveň bych si vymínila, že jeden večer budu mít pro sebe na odreagování já a on se ten den kompletně postará o děti a domácnost (kompletně, tedy ne tak, že jen ohřeje tebou připravenou večeři). Už je jedno, jestli půjdeš s kamarádkou na dvojku, do kina nebo si třeba zaplatíš večerní kurz angličtiny nebo jógy. Jde o to, aby si nezvykl, že si může dělat co chce, bavit se s kamarády a ty budeš jako hodná ženuška čekat doma s teplou večeří. Aby pochopil, že doma není jen hostem a že jeho děti mají taky otce.

 
selma
selma - 23.10.2007 15:56

O tomhle problému už toho bylo napsáno všude tolik,že je až zbytečné to tu rozebírat.

 
Stanik
Stanik - 23.10.2007 15:28

jeřabinka: a ano nejsem ani citliva posluchacka ani jemna radkyne.. problemy radeji resim a davam prednost cinum pred fnukanim smajlik - 26smajlik - 42

 
Stanik
Stanik - 23.10.2007 15:20

jeřabinka: copak draha, uz si s dlouho do me ekopla, tak ti to chybelo?
ja jen rikam, ze penize navic evidentne propije, a nez aby deti vychovala opilec, je lepsi, kdyz budou jen s hodnou milujici mamou.. tot vse.. necokazes uz konecne akceptovat pravo na vlastni nazor? smajlik - 96smajlik - 99

 
Lenah
Lenah - 23.10.2007 15:16

já si to soužití taky neumím představit, ale znám to od rodičů. Kolikrát jsem říkala matce, že já bych to nevydržela, už bych se dávno rozvedla (což jsem udělala, ale z jiných důvodů), prostě s člověkem, se kterým se dá mluvit jen občas ve světlých chvilkách, který pro sebe utratí spoustu peněz, s tím se prostě žít nedá!!!

 
babkatapka
babkatapka - 23.10.2007 13:58

to je snad nejhorší co může v manželství být ALKOHOLIK. Neumím si představit takové soužitísmajlik - 76

 
dorotamáchalová
dorotamáchalová - 23.10.2007 13:58

Stanik: ty jsi opravdu citlivá posluchačka a jemná rádkyně.smajlik - 98
no nic, sice chápu, že to rozhodnutí odejít je velice těžké, zvlášť, když máš malé děti. ale jestli to nedokáže pochopit, tak mu řekni, až bude střízlivý, že jestli nepřestane, tak se rozvedete. buď mu to dojde a přestane,smajlik - 96 nebo bude vyšilovat a pak ho kopni do prd..e, protože jediný, kdo to odnese, budeš ty a hlavně tvoje děti. tak ti přeji hodně štěstí a drž se. hlavně neustupuj, jinak bude kopat do tebe a do dětí, ne do nábytku!

 
Bellana
Bellana - 23.10.2007 13:12

Je chvályhodné, že nechceš jen tak rozbít rodinu. Ale tady jde o vážný problém a je třeba, abyste ho řešili spolu. Pokud tvůj manžel problém nevidí a nechce ho řešit, pak vám bez něho bude líp. Můj otec byl alkoholik, nebil maminku, nebil nás, ani nebyl moc agresivní, jen v opilosti mluvil sám se sebou, někdy celou noc, občas do něčeho uhodil, občas něco rozbil. Od deseti let jsem si moc přála, aby se maminka rozvedla a měli jsme konečně klid. Nikdy to neudělala, jen se kvůli tomu třicet let hádali. Mamince to nevyčítám, podle tehdejší výchovy má žena zástěru proto, aby zakryla všechny problémy rodiny. Dnes už jsme ale jinde. Nejen že si děti nebudou vážit svého věčně opilého otce, ale nebudou si vážit ani slabošské matky. Trpitelky bohudíky nejsou v kurzu.

 
LenkaT
LenkaT - 23.10.2007 13:01

nevím, ale než žít s agresivním alkoholikem, tak raději rozpad rodiny. Jsi ještě mladá a nikde není dáno, že musíš zůstat sama. Pokud manžel nepochopí, že rodina je důležitější než tihleti kamarádi, kteří by se na něho v nouzi stejně vykašlali, tak raději sbalit kufry a pryč s ním. Ať si najde podnájem a může si chlastat jak chce.

 
Aja
Aja - 23.10.2007 12:44

Nahraj ho a druhý den mu to pusť. Zřejmě nezná míru a před kolegy machruje, co vydrží smajlik - 55Pokud to nehodlá řešit, tak se rozejděte. Mysli na děti.

 
chytrájakrádio
chytrájakrádio - 23.10.2007 11:59

To je ale idiot sobeckej smajlik - 36 Jít se napít s kámošema není nic špatnýho, ale třikrát týdně je i na mě dost. A to jsem hodně tolerantní a můj přítel rozhodně není žádnej panáček v koutě smajlik - 68. Jestli to ten tvůj bere tak, že pokud se třikrát do týdne nezlíská téměř do bezvědomí (když tvrdí, že si nic nepamatuje) je podpantoflák, tak mu snad tu svobodu dopřej a požádej o rozvod. Bože, to je kretén!!! smajlik - 76

 
Nessy
Nessy - 23.10.2007 11:55

Souhlasím tak nějak se vším, co tu bylo řečeno. Myslíš, že děti na tom budou líp, když zůstanou u agresivního otce a budou se každý večer bát, co udělá jejich mamince nebo dokonce, jestli nepřijde k nim?!
Takže si to nejdřív natoč, ať máš v ruce důkaz, a pak nůž na krk... Nezakazovala bych mu pití s kamarády, ani to, že je to třikrát týdně by mi nevadilo, ale musí znovu najít svou míru, prostě si najít hranici, za kterou nepůjde, abyste se ho pak doma nemuseli všichni bát...
Pokud toho není schopen, tak jednoznačně rozvod. S tim materiálem, který natočíš, se to určitě urychlí a pro děti bude mnohem lepší vyrůstat bez otce, resp. s nevlastním nechlastajícím otcem, než ve věčném strachu...
Já měla taky chlastajícího otce, nebil mě, ale měl taky agresivní opici. Už ho nemám a je mi mnohem líp. Bohužel se to vyřešilo až když jsem byla velká, uvítala bych to i dřív, ale alespoň tak... Máma z něj má doživotní komplexy a už si žádného chlapa hledat nechce a já mám alergii na ožraly...

 
Qwerty
Qwerty - 23.10.2007 11:53

Hraje to,okna mají opilci až když skoro padnou.On o té své agresivní opici ví,tak že lže.Nechce se mi věřit,že by se ztřískal tak,že by opravdu nic nevěděl a ráno šel do práce.K tomu třikrát týdně a už to nějakou dobu trvá?Tady už se z něj klube alkoholiksmajlik - 26Radila bych ti zařídit se podle toho.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-48
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77214.
    Archiv anket.