Nechci slevu zadarmo aneb Jak jsem chtěla ušetřit za energie
Milé ženy, ráda bych se s vámi podělila o svou zkušenost. Právě jsem totiž vyhrála "papírovou bitvu" s ČEZem. Jde ale v podstatě o Pyrrhovo vítězství, neb jsem zcela vyčerpaná.
O co jde?Jako každá správná hospodyňka koukám ušetřit, kde se dá. Proto jsem loni v červnu podlehla reklamě a nadšeně skočila po šanci ušetřit na energiích. Stálo mě to pár návštěv na RWE a ČEZ u nás ve městě, kde mi vystavili smlouvu a energie od nich nyní beru křížem - od elektráren beru plyn a naopak.
Oba giganty se dušovaly, že po celý příští rok 2011 budou mít o 10 procent nižší sazbu než konkurence. Dobrá. Nedostatky technického rázu jsem vyřešila několika návštěvami (obě instituce nebyly schopny sladit číslo odběrného místa, počítač to odmítal sežvýkat kvůli jedné čárce, tak mám u RWE postupně 3 smlouvy - furt to nebylo ono, platí až ta třetí). Zato tam se ke mně chovali slušně, lidsky a za ty chyby se skutečně velice omlouvali. Až mě té úřednice bylo líto, jak se snažila napravit to, za co nemohla.
Tím víc mě překvapil ČEZ, kterého jsem až dosud považovala za propracovanou bezchybnou instituci. Jak všichni víme a zažíváme, koncem roku nebo začátkem nového roku se dělají odečty plyno- a elektroměrů. I zaplatila jsem nedoplatek těm i oněm původním za rok 2010 v naději, že už konečně začínám šetřit u těch nových. Jaké bylo moje zděšení, když mi od nového dodavatele plynu ČEZu přišla tlustá obálka o 4 listech, v níž byla faktura s nedoplatkem za plyn hned za první týden roku! Za jeden jediný týden, a hned nedoplatek. Přesně 14 dnů po tom, co jsem nedoplatek za plyn v plus mínus stejné výši uhradila původnímu dodavateli plynu. Nadto mě šokovaly nové předepsané zálohy na poslední kvartál s totálně nesmyslnými a hlavně 3x tak vysokými hausnumery, než mám na plyn s ČEZEM ve smlouvě! Prostě chyba.
A teď to začalo: Protože jsem moderní žena, využila jsem internet a na zákaznickou linku vznesla dotaz: Kde vzali tu spotřebu a aby mi poslali složenku, abych mohla vyrovnat nedoplatek - uvedla jsem zřetelně, že žádný účet nemám a budu platit hotově na poště. Odpověděli mi v duchu hesla "pleju len" ale zato nezapomněli uvést kontaktní údaje, kde občanu poskytnou skvělé služby. To mi tedy nijak nepomohlo, tak jsem psala mail č. 2, kde jsem opět požadovala vysvětlení, jak došli k těm cifrám, které jsou 3x tak vysoké než mám ve smlouvě, kde vzali ten nedoplatek a hlavně, aby mi už konečně poslali složenku, ať nedlužím. Tentokrát mi odpověděl sám vedoucí odboru, nějaký Bc. Že šlo o chybu v zadávání dat a že moje platby jdou přes SIPO. Zas nic o tom, jak mám nedoplatek zaplatit. Do třetice jsem psala, co chci, opět ta stejná vágní odpověď. V zoufalství jsem se zaregistrovala do Virtuální kanceláře, když ji tolik chválili, ovšem tam se mi dostalo odpovědi jako přes kopírák.
S rudou mlhou před očima jsem navlékla sváteční kabát a s papíry ČEZU v kabelce jsem se vydala jednat osobně. Přišla jsem na řadu a rozhodla se neodejít, dokud vše nevyřídím. Slečna referentka mi robotickým hlasem zopakovala naučené fráze, které jsem jí kazila konkrétními dotazy k věci. A že chci zaplatit, kdeže mají pokladnu? Pokladnu nemají. Stále se oháněla tím, že platím SIPEM . "Jak mám teda přes SIPO zaplatit nedoplatek?" já na to. Prý mám platit SLOŽENKOU. Potlačila jsem zařvání, že tu právě se marně snažím vyrazit z elektráren elektronicky a furt nic. A proč prý složenku sama nevypíšu? Nato jsem pravila, že sice platit chci, ale už ne vypisovat složenku, i tak už s tím bylo práce až hanba. Tak to vzdala, popadla prázdnou složenku, propisku a vyplnila vše sama. Včetně variabilního symbolu. Místo omluvy jsem uslyšela, že musím pochopit, že jde o novou věc.
Tak bych ráda viděla, jak v podobné situaci jednají bábinky, co důvěřivě platí vše, co jim pošta doručí. Na můj dotaz, co by se stalo, kdybych přeplatila - prý by mi to vyúčtovali v dalších platbách. No, ráda bych tomu věřila. No nic. Počkám do konce roku, a jestli se mi tohle martýrium nevyplatí, vracím se ke starému dodavateli. Tam jsou ještě živí lidé.
Opět se mi potvrdila zkušenost, že byrokracie je tisícihlavá saň, která když nesežere, tak aspoň uondá.
17.2.2011 Rubrika: Náš domov | Komentářů 59 | Vytisknout
Hodnocení článku: 2,9/5 Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1 2 3 4 5
Související odkazy:
- Dej pitomci úřad a on vymyslí razítko. Nejen u nás.
- Finanční úřad kontroluje maminky na mateřské
- Nezaplatili jste pokutu? Zaplatí ji vaše děti!
Diskuse ke článku - Nechci slevu zadarmo aneb Jak jsem chtěla ušetřit za energie
Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.Také jsem vůbec nevěděla ke komu jít nebo vůbec ani kam se zajít zeptat. Jestli mohu poradit, tak se podívejte na online porovnávač Klik.cz, kde si můžete opravdu rychle porovnat nabídky pojištění. Když se vám potom bude některá z nabídek líbit, tak si můžete pojištění i rovnou online sjednat.
Řekněte mi prosím někdo, jak opravdu ušetřit za energie? Jak sehnat dobře a levně dodavatele plynu a elektřiny?
My ano, protože do budoucna je to podle mě ideální investice a je škoda nevyužít státních dotací, které se na to vlastně pořád nabízí. Máme fotovoltaiku od Sefy je s nimi dobrá komunikace a hlavně montáž byla rychlí a bez potíží.
Kdo jste si nechal prosím instalovat na dům fotovoltaickou elektrárnu, tak dokážete mi poradit s kým se do toho je nejlepší a nejvýhodnější pouštět?
Ušetřit za energie je asi nejlepší prostě kvalitním zateplením. Já jsem si nechala udělat zateplení na domě pomocí sklené vaty. Sehnala jsem si na to firmu http://omitkyapodlahy.cz/ Vše šlo bez problémů, i když jsem si pak trochu vymýšlela s barvou, tak to nebyl problém.
Budeme mít do pár dnů na střeše fotovoltaickou elektrárnu od firmy https://columbusenergy.cz/ Ono teda už jsem vycházela ze zkušeností kamarádky, která má od nich fotovoltaiku na domě a je spokojená. Už skoro půl roku vyrábí a šetří, takže já v tom vidím velký smysl.
Jej tak to by bylo zlaté. Kdo vám to bude montovat?
Nám budou na dům montovat fotovoltaickou elektrárnu během několika dnů. Podařilo se nám s manželem sehnat firmu, která dělá fotovoltaické elektrárny kompletně na klíč, takže se pak člověk díky tomu nemusí vůbec o nic starat. To je z mého pohledu super, když to takhle někdo celé vyřeší a to vlastně i včetně vyřízení dotací.
Také jsem pořád chtěla šetřit a kvůli tomu jsem i několikrát měnila dodavatele energie. Když to pak ale člověk hodnotí zpětně, tak ono je to tak nějak všude stejné s cenou. Proto už začínáme doma uvažovat jiným směrem a to snížením spotřeby kupované energie a chceme si nechat dát na střechu fotovoltaické panely. S tím máte někdo zkušenost?
Za energie se ušetřit určitě dá. Ideální je však k tou jít třeba cestou zateplení. Já jsem k tomu manžela musela trochu nutit, ale když jsem mu sehnala kompletně materiál i lešení, tak se do toho pustil a rychle bylo hotovo. Lešení jsem v Praze na půjčení sehnala velmi levně od firmy https://www.leseni.cz/
My také potřebujeme ušetřit nějaké ty tisíce korun za ty energie. Protože jak tak vidíme, tak se všechno bude extrémně zdražovat a to není zrovna dobrá vizitka. My třeba nemáme ani automatická https://www.jis.cz/garazova-vrata/ garážová vrata, a tak když někdo přijede do domácnosti a zapomene zavřít dveře, tak potom máme najednou -4 stupně, které nás stojí tolik elektřiny!
My jsme měli také dlouho problémy s naším dodavatelem energií. Pořád nám zvedal zálohy a byly tam i další problémy, tak nás to s manželem jednoho krásného dne přestalo bavit a kontaktovali jsme různé dodavatele. Nejvýhodnější dodavatel plynu a elektřiny byl bezesporu epet https://www.epet.cz/plyn/ , od kterého jsme dostali o několik stovek nižší cenu, než kolik jsme do té doby platili, takže to bylo jasné. Hned jsme přešli a platíme míň.
Ahoj, my jsme chtěli také ušetřit za energie. Nicméně jsme byli docela obezřetní a vyřešili jsme to pouze tím, že jsme si nechali do domu nainstalovat tepelná čerpadla od https://mastertherm.cz/tepelne-cerpadlo/ ... Od té doby platíme za energie mnohokrát méně.
Já teda s ČEZem nemám úplně nejlepší zkušenosti. Dřív jsem u nich byla a neustále jsem s nimi měla nějaké problémy. Proto jsem se od nich rozhodla odejít. Když jsem si vybírala ke komu přejít tak mi hodně pomohlo porovnání dodavatelů na https://www.usetreno.cz/ Nakonec jsem si vybrala e.on a u těch jsem mnohem spokojenější.
to můj otec když zemřel tak já osobně jsem byla v elektrárně ( i jinde) vše přepsat na máti........5 let chodilo vyúčtování elektřiny na něj..........zřejmně si v hrobečku svítil........všude plno počítačů a techniky ale bordel čím dál větší, všechno je to v lidech...