Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Děti.Výchova, škola, kamarádi

Moje dítě se dívá na televizi. Jsem proto neschopná matka?

Moje dítě se dívá na televizi. Jsem proto neschopná matka?

Mám tříletou dcerku a před dvěma měsíci se mi narodilo druhé dítě – chlapeček. A právě po jeho narození jsem pochopila, proč se říká „jedno dítě, žádné dítě“. Skloubit péči o dvě věkově rozdílné ratolesti je pro mne zatím dost náročné, snad si časem zvyknu a vytvořím si nějaký vyhovující systém.

Zatím se v tom docela plácám, a to hlavně díky malému, který mne, ostatně jako každé novorozeně, hodně zaměstnává. Kojím každé dvě hodiny, v noci taky. Jsem unavená, nevyspalá, nic jiného v podstatě nestíhám. Vzhledem k tomu, že mám doma ještě druhé, starší dítě, neexistuje, abych si přes den alespoň na chvíli lehla, když malý usne.

Navíc dcerka dost žárlí, ještě si na sourozence nezvykla. I když se snažím jí věnovat, jak můžu, přesto je to o mnoho méně, než na co byla zvyklá. Začala hodně zlobit a provokovat, neposlouchá, schválně dělá nepořádek nebo rámus, když její bratříček konečně usne.

Před třemi týdny jsem už byla na pokraji zhroucení, vůbec jsem si s ní nevěděla rady. Pak jsem na návštěvě u sousedky, která je taky na mateřské, zjistila, že Lucinku velice zaujalo sledování televize. My jsme doma žádnou neměli, a když jsme přišli k někomu, kde televize byla, nikdy o ni neprojevovala zájem. Až teď. Možná, že prostě dorostla do věku, kdy ji začala vnímat. U té sousedky vydržela celou hodnu fascinovaně zírat na pohádky o krtečkovi a po zbytek dne skoro o ničem jiném nemluvila.

Prosadila jsem si tedy koupi televizoru. Ano, prosadila, protože manžel je zarytý televizní odpůrce a hlásal, že ta bedna nikdy nepřekročí práh našeho bytu. Jenže on není na mém místě. Ráno odejde v půl osmé, vrátí se nejdřív v sedm večer.

Nicméně nakonec kapituloval a my máme doma konečně televizi a já alespoň občas klid. Nepouštím ji pořád, v žádném případě, ale chvíli dopoledne a odpoledne, aby se dcerka zabavila, když potřebuju něco udělat. Pořídili jsme několik kazet s kreslenými českými pohádkami a Lucka je u vytržení. Kdyby bylo na ní, vydržela by se dívat snad celý den bez přestávky.

dítě se dívá na televiziManželovi pak večer vypráví, jakou pohádku viděla, je zkrátka nadšená. Ne tak můj muž. Její dívání na televizi nese velice nelibě, a když mu vypráví, co viděla, často ji přerušuje, že to slyšet nechce, protože z televize se hloupne. Mně vyčítá, že nedokážu dítě zabavit jinak, než že ho odložím k televizi… Abych to shrnula: Televize mi dala určitý klid, alespoň dvě hodiny v průběhu dne (ne vcelku) se dcerka zabaví, hodně se srovnala, je mnohem spokojenější a vyrovnanější, nicméně nerváky mi teď dělá pro změnu můj manžel, který se, dle mého názoru, chová jako hlupák.

Chtěla bych se zeptat ostatních maminek – považujete za normální, aby se tříleté dítě každý den chvíli dívalo na pohádky a vy jste tím vyšetřily nějaký čas pro sebe, nebo je to pro vás stejně jako pro mého manžela nemyslitelné a opovrženíhodné? Podle jeho chování mám totiž dojem, že snad na tom nebohém dítěti páchám nějaký zločin.  

Táňa


8.11.2010   Rubrika: Děti. Výchova, škola   |   Komentářů 60   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Moje dítě se dívá na televizi. Jsem proto neschopná matka?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60
Renee
Renee - 8.11.2010 10:26

Mně se to zdá v pořádku, není to moc. A nesnáším lidi, co staví televizi pomalu na roveň užívání heroinu smajlik - 37 Televize ještě nikoho nezabila. A stejně, když budete jako rodiče dětem v koukání na televizi bránit, až dospějí, zařídí si to beztak podle svého..... Jsem toho ukázkový příklad. Moji rodiče nesnášeli, když byla televize zapnutá déle než tak hodinu denně - prostě se kouklo na zprávy a konec, maximálně občas na nějaký film. Televizi jsem si zapínala tajně, když nebyli doma, a jakmile jsem si v dospělosti zařídila vlastní domácnost, dala jsem si televizi do každého pokoje a mám ji zapnutou libovolně dlouho a libovolné programy, i jen jako kulisu, aby nebylo v bytě ticho, když dělám něco jiného, a hlavně to vůbec neřeším smajlik - 42

 
Citronka
Citronka - 8.11.2010 10:20

On v dnešní době nemá někdo TV? Nějak si to nedokážu představitsmajlik - 76.......Jinak jsem jako malá na TV koukala a žádný následky to na mě nenechalo......smajlik - 26

 
nasemami
nasemami - 8.11.2010 10:08

Mě na těchto dotazech většinou zarazí ne to, na co se autorka ptá, ale ten nevyřčený problém. Většinou je to nepochopení nebo sobeckost, prosazování vlastního názoru za každou cenu apod. V tomto případě mě zaráží chování manžela. Tak buď je proti televizi opravdu zásadně, potom jsi ji neměla pořizovat, ale měli jste spolu promyslet možnost školky, nebo občasného pohlídání dětí, větší zapojení tatínka apod. Nebo u vás platí, že za čas strávený s dětmi odpovídáš ty, potom by neměl prudit s tím, že bude dcerce i tobě stále předhazovat, že on nesouhlasil. Prostě mi chybí - nejen u tohoto příběhu- normální běžná rozumná domluva mezi dvěma dospělými. Naopak, rodiče se trumfují jako malé děti, kdo má pravdu. Tam bych viděla nebezpečí pro vztah, to jestli televizi ano nebo ne je už jen zástupný problém.

 
Bellana
Bellana - 8.11.2010 10:08

Manžel je zabedněnec. Sám ať se na nic nekouká, ale dceru by měl povzbuzovat v tom, aby mu převyprávěla, co viděla. Tím se rozvíjí slovní zásoba a taky vztahy mezi rodičem a dítětem. Teprve pak může začít pomalu korigovat, na co se dcera bude koukat. Takhle jí vlastně dává najevo, že pro něho není důležitá a že ho nezajímá. Pak se bude divit, že o něho dcera nestojí a bude dávat vinu TV a všemu možnému, jen ne tomu, kdo za to může - sobě.

 
Křeček
Křeček - 8.11.2010 9:57

tornado-lou: s tím zatím problémy nemám, koukuí na tom, co jim dovolím
občas je hádka, jestli se pustí maxipes fík nebo harry potter, přece jen jsou holky dost od sebe smajlik - 68

 
tornado-lou
tornado-lou - 8.11.2010 9:54

Megí: Křeček: z hlediska toho, ze koukaji, je pochopitelne jedno, jestli je to tv nebo dvd. ale nad obsahem dvd mas lepsi kontrolu nez nad tim, co je v telce. a navic dvd kdyz skonci, tak skonci. v tv je neco porad a od beziciho poradu se hur odchazi, aspon ja mam ten pocit.

 
tornado-lou
tornado-lou - 8.11.2010 9:49

pokud se diva na porady pro deti, tak myslim, ze to neni zadna tragedie. ted je dcera z tv nadsena protoze je to novinka, casem ji to nejspis trochu prejde. a malej taky povyroste a bude spat pravidelneji a tak....

rady odstrikej a odjed na vikend sou hezky, ale myslim obtizne proveditelny, aspon zatim. me by se teda nechtelo opustit 2m miminko na 3 dny jen proto abych vytrestala manzela. asi bych za tu dobu zesilena obavama co se tam deje. mozna pozdeji, ale stejne se bojim, ze by to dopadlo tak jak pise caira 6,49. hral by si s detma a jinak by doma na nic nesahl, na jidlo by odjeli k babicce a nakonec by rekl, ze je to hracka. ze pritom zvladl pulku by mu nedoslo.

 
Křeček
Křeček - 8.11.2010 9:43

rosean: myslím, že to už je jedno, jestli TV nebo DVD
My televizi máme, na co koukají dcery, už jsem psala.
Já nekoukám skoro na nic, ale když jsem loni po několika letech lehla s chřipkou, tak jsem na ji koukala týden v kuse a děsně jsem si to užila.

 
Linda
Linda - 8.11.2010 9:26

Almega: Taky jsem s holkam zavedla podobný rezim jako ty, doma bych se z nich zbláznila. ALe Tána ten rezim teprve hledá a zkousí. A TV jsem taky vyuzila, kdyz jsem potrebovala na záchod, uvarit (holka byla desná nezerka a kdyz videla, co se do jídla dává a nebo jak bubká tak uz to vubec nesnedla, tak pryc s ní z kuchyne). Myslím si, ze pokud tv není pravidelná zálezitost, je to jenom tady a ted nez si Tána vypracuje rezim a nebo pokud je to nárazove, kdyz máma potrebuje neco neodkladne udelat tak je tv dobrý pomocník a nevidím na ní nic spatného.

 
Almega
Almega - 8.11.2010 9:17

Měla jsem taky děti od sebe cca 3 roky,TV jsme neměli,ale stanovila jsem pevný režim dne,dopoledne nakoupit,hraní doma a tak ,ve 12 oběd,pak se četlo,spaní,potom ven celé odpoledne v lese(svačinu s sebou),skoro za každého počasí,pak večeře,čtení a spát...To,že v noci stávám k malé a moc se nevyspím,nikoho nezajímalo....A přes den absolutně ne,jen po obědě,tak tu hodinu jsem dodržovala přísně...Myslím,že děti by neměly dřepět už od mala u bedny,a rozhodně je lepší méně,než více. Váš manžel ať si nejdříve vyzkouší,jaký to je a pak ať kecá.....

 
Lubar
Lubar - 8.11.2010 9:08

Jsou situace, kdy je televize spása, a neříká se mi to zrovna lehce... Když je dítě nemocný, ale už se cítí natolik dobře, že by tu bouralo barák, a přitom by fakt ještě mělo ležet, tak kromě čtení, nějakých her, kreslení a poslouchání pohádek na CE není jiná další možnost. A musím zodpovědně říct, že TV je v takové chvíli velkým favoritem, obzvlášť když je nemocný jen jedno a to druhý má taky svoje potřeby. Teď jsem s dětmi doma už třetí týden, krásně si tu předali spálu a televize jede dost často... a i když jsme toho za dobu nemoci dost přečetli a dost namalovali, tak televize je taky hit. Zrovna spála je nemoc, kdy se dítěti po dvou dávkách antiobiotik fakt hodně uleví, ale v klidu by mělo být minimálně týden ... A já se taky musím postarat o domácnost, do toho ještě vydělávám... a děti po obědě už nespí.
A těch situací je rozhodně víc a myslím, že aklimatizace doma s miminem k nim taky patří, stejně jako to, když je blbě mámě, když potřebuje udělat něco fakt v klidu a podobně...
Takže já si rozhodně nemyslím, že bys byla špatná matka, ono navíc ne nadarmo se říká :"odříkaného největší krajíc"... Podle mě jde o to vědět, že televize není vychovatel a nenahradí normální péči, ale jako doplněk - proč ne.

 
Megí
Megí - 8.11.2010 9:04

rosean: a jaký je rozdíl mezi pohádkou v televizi a na DVD v počítači? smajlik - 26
Na hezké kreslené pohádce nevidím nic špatného - sevenofnine: souhlas smajlik - 47

 
Angua
Angua - 8.11.2010 8:56

.slunečnice.: proč nedá dcerku do školky? Ve velkých městech je často nemožné dostat dítě do školky pokud jsi na mateřské s mladším dítkem

 
Juana
Juana - 8.11.2010 8:43

Manžel je sobecký debil, vůbec si nedokáže představit, co je péče o děti. Pohádky pouštějí i dětem ve školce, místo spaní - kdo nechce spát, odpočívá a kouká se na pohádky, je to rozhodně lepší než když nás jako děti nahnaly do postelí a my se tam pak dvě hodiny nudily. Jasně že se dítě nesmí koukat na pohádky pořád, z toho se fakt blbne, ale pokud se podívá na pohádku a pak ji převypráví, naopak to rozšiřuje slovní zásobu.

 
rosean
rosean - 8.11.2010 8:20

není to asi hodně, ale možná byto nemuselo být každý den. Do školku dcerku alespoň na dopoledn, to by bylo taky řešení a manžel by neprudil.

A nesouhlasím, že bez TV jsou děti outsideři v kolektivu, my ji nemáme 12 let, mladší dítě ji tedy nemělo nikdy, jen pohádky na DVD na počítači. Hodně záleží na povaze, my jsme všichni splachovací a když se někdo baví o seriálech nebo reklamách a já k tomu nemám co říct, tak spíš si pomyslím, že mají hrozně chudý vlastní život, když místo jeho žití rozebírají a řeší problémy vymyšlených postav.
Informace se dají získat na netu, zprávy z rádia.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77210.
    Archiv anket.