Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Jak spravedlivě rozdělit dědictví?

Jak spravedlivě rozdělit dědictví?

Právě teď s manželem stojíme před jedním problémem a moc by nás zajímaly názory jiných lidí. Mohlo by nám to pomoci k tomu, abychom si všechno více ujasnili.

Jsme už v letech, máme dvě dospělé děti, které samy mají rodiny s velkými dětmi. Poslední dobou pomýšlíme na sepsání závěti. Myslíme si, že je dobré uvést všechny důležité věci do pořádku, a svým blízkým tak do budoucna ušetřit případné nepříjemnosti. Určitě se mnozí z vás setkali s tím, jak nechutné tahanice se kolem dědictví často strhnou.

Proto si myslíme, že z naší strany by všechno mělo být ujasněné, a chceme závěť sepsat v době, kdy nejsme pod žádným tlakem – zdravotním nebo jakýmkoli jiným.

Přesto jsme narazili na oříšek, který jaksi neumíme rozlousknout, a budeme vděčni za vaše názory a zkušenosti.

Váháme totiž, jak přesně dědictví pro naše děti rozvrhnout, aby to bylo spravedlivé.

Jak jsem psala, obě naše děti, syn i dcera, už mají své rodiny a své životy. Každý z nich žije jinak, v jiném materiálním zabezpečení. Synova rodina je na tom podstatně lépe než rodina naší dcery.

Stojíme před dilematem: rozdělit jim všechno přesně napůl, aby z toho, co po nás jednou zůstane, měli oba stejně? Nebo přihlédnout k jejich situaci a v závěti to mít na zřeteli? Jinými slovy – myslíte, že by bylo spravedlivé, kdybychom synovi dali méně než dceři? Synovi by menší část dědictví nijak neublížila, zatímco pro dceru by větší část mohla být výraznou pomocí.

Abyste nám rozuměli, obě děti máme stejně rádi a záleží nám na tom, aby byly spokojené a žilo se jim dobře – jako každým rodičům. Nechceme ublížit žádnému z nich. Jen přemýšlíme, která varianta správná. Žádný velký majetek nemáme, jedná se v podstatě hlavně o byt a malou chatu.

Co myslíte? Jak to vyřešit, abychom nikomu neublížili a žádný z nich se necítil špatně?

Předem děkuji za všechny vaše postřehy.

Františka


25.11.2008   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 62   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Jak spravedlivě rozdělit dědictví?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-62
Ota
Ota - 25.11.2008 15:33

prema: ono to není tak strašný ... já se hádat nehodlám a myslím že se moje žena se setrami nějak dohodne ... ona je nejstarší a je takový přirozeně vůdcovský typ ....

Nejhorší co se v rodině může stát je řešit pěníze, rodinou firmu nebo dědictví to je pochod na ostří břitvy... lidi který máš rád se zaseknou na ptákovině a je to na léta....

Měli jsme v rodině takový jeden spor, kde si vypůjčili od rodičů na koupi chaty a pak jako řekli, že se vzdají podílu na dědictví rodiného domku v Praze a nezaplatí jim to TO BYLO CCA V ROCE 1988 a dům bude sourozenců....
Takže to sepsali koupil chatu a měli pocit jak se vším vyběhli
jenže po roce 1989 cena domu v praze šla nahoru asi 15x a chata jen 3-4x ...
To si dovedete představit jak najednou tenhle jeden chytrák začal kverulovat jak to bylo nefér, jak ta smlouva nemá platnost protože on na tom prodělá a zbylí dva sourozneci vydělali a že se uvidí ... výsledek je totálně rozhádaná rodina, neštastná babička která neví co a jak udělat dnes a jestli vůbec smí umříta aby nebyl soud .....

 
adelka1
adelka1 - 25.11.2008 14:45

rozdělila bych vše rovným dílem, to že je jedno dítě třeba šikovnější a víc vydělává, neznamená, že proto mu dám méně. Já už mám závěť hotovou a v ní je - vše rovným dílem.

 
Stanik
Stanik - 25.11.2008 14:41

vranoj: smajlik - 47smajlik - 47smajlik - 47

 
Stanik
Stanik - 25.11.2008 14:10

medved: neni co dodatsmajlik - 47

 
Stanik
Stanik - 25.11.2008 14:10

vyresit to tak, ze orzdelit vse rovnym dilem.. bez ohledu na materialni zabezpeceni, kdyz to bude jinak.. udela to zlou krev

 
Lida008
Lida008 - 25.11.2008 14:07

vranoj: Plně souhlasímsmajlik - 94také tak uvažujeme.

 
medved
medved - 25.11.2008 13:42

ja myslim, ze zohlednovat financni situaci deti je dost osidne...jak muzete vedet, ze to stejne jako ted bude za pet, deset let ? pokud uz tedy nesepisujete zavet na smrtelne posteli smajlik - 55 dejme tomu, ze je dcera rozvedena s detma a jen tak tak vyjde...ale treba si narazi bohateho manzela a bude za vodou a naopak syna vyhodi z prace a nebude moct splacet hypoteku a bude v haji....jak rikam, situace se muze razantne a rychle zmenit, takze ja bych se priklanela k tomu, ze pokud nechcete delit rovnym dilem, tak delte dle zasluh deti o peci a ne podle toho, jak se kdo DNES ma smajlik - 26

 
evidlo + 4
evidlo + 4 - 25.11.2008 13:35

myslím, že hlavně byste to s nimi měli na rovinu projednat. já bych určitě nedělila děti rovným dílem - mám 4 - a každý bude potřebovat něco jiného, co pro jednoho může znamenat obrovský dar, to druhý ani nepocítí, takže spíš bych se orientovala podle potřeb.

 
prema
prema - 25.11.2008 13:22

Ota: fakt nezávidím smajlik - 11

 
prema
prema - 25.11.2008 13:21

Františko, můj názor je, že mají děti dostat obě stejně. Nejsem hamižná, na co jsem si v životě nevydělala, to nemám. Jsme tři sestry, rodiče se rozhodly darovat dům naší nejmladší, která si tam přistavila patro. Dům byl odhadnut před darováním na dost velkou částku, hodnota bude časem ještě stoupat. Mě a prostřední sestru má ta nejmladší vyplatit, dohodli se na tom s rodiči u notářky a hodnota našeho podílu nedosahuje zdaleka spravedlivé třetiny. Sestře dům přeju, někde hodně hluboko v dušičce to ale trošku hlodá - rodiče měly tři děti... Poučena touto situací budu své dvě děti dělit tak, aby v jejich dušičce nic nehlodalo. Přeju, abyste se rozhodli tak, že budou spokojeny všechny strany.smajlik - 47

 
Subinka
Subinka - 25.11.2008 12:17

vranoj: plne souhlasim, hledte na to aby jste si pekne uzili duchodu, chaticku bych prodala a vyrazila jeste nekam do sveta a penize z bytu se taky mozna jednou budou hodit.. a co zbyde at si pekne rozdeli fifty-fifty smajlik - 47

 
dadka
dadka - 25.11.2008 12:16

Když zemřel tchán, zůstala po něm velká zahrada s dřevěnkou, auto a garáž.Manžel se švagrovou se měli dohodnout, kdo si co vezme. Tak to navrhla tchýně.Zahradu s chalupou dostala švagrová, protože tam chtěli stavět, manžel chtěl garáž, protože byla hned vedle naší.Garáž nedostal, protože švagrová chtěla auto a neměla by kde parkovat. Tak jsme nakonec dostali dalekohled, který si švagrová půjčila a už nevrátila. Ale vůbec nám to nevadilo, nějak na majetku nelpíme a jsou to naši nejbližší příbuzní a máme se rádi.Po tchýni zůstal v domě švagrové byt, kter švagr zrekonstruoval a udělal bezbariérovým pro někoho z nás na stáří.Vím, že kdybychom potřebovali, tak nám kdykoliv pomůžou a naopak.

 
vranoj
vranoj - 25.11.2008 12:04

Máme s manželem domek a jak já říkám to je naše pojistka na stáří. Kdyby děti nemohly nebo nechtěly se postarat. Domek se prodá, část padne na sponzorský dar, aby se člověk vůbec do nějakého domu s pečovatelskou službou dostal a ze zbytku si připlácet: na slušný život, na léky, na lázeňskou péči a já nevím co ještě dalšího. A jestli jednou něco zbyde ? Tak ať si to po nás rozdělí. A když nezbyde ? O starost míň.

 
Ota
Ota - 25.11.2008 11:32

třeba moje máma má plán asi tento : má svoje peníze, svůj byt a to si máme rozdělit a pak má 5 stejných vnoučecích kont která připadnou samozřejmě vnoučatům a pak má a toho se děsím nejvíc tři nestejná konta nás dětí... protože moji sourozenci to "potřebovali víc" mají tam monentálně míň a ......... to není všechno protože babička investovala a tak tam budou ještě tři konta s různými fondy které ovšem nesou různě přestože se tam daly stejné peníze.... takže bude veselo ....

Moji tchán s tchyní to mají ještě lépe vymyšlené, momentálně finacují domásnosti svých ostatních dětí v cizině ... celkem v slušných sumách v zahraničních měnách a není celkem jisté jestli to dostanou někdy zpátky...
Ovšem mé ženě říkají, že to jejím sestrám řekli aby nás zohlednily při závěti .... tak jsem ženě řekl, že nechci nic slyšet ať si to pak řeší sama.
Švagrové jsou totiž zahraniční cizinci z velmi spořivých rodin ti asi nezohlední ani cent .......smajlik - 33

 
Lubar
Lubar - 25.11.2008 11:28

Spravedlnost se tak těžko hledá, protože život prostě není spravedlivý...
Někdo dostane do vínku IQ tykve, jiný IQ 150, někdo je pesimista, někdo je optimista, někdo je podnikavý, někdo chodí při zdi... a najít pro dva odlišné lidi stejnou spravedlnost je úkol jen obtížně řešitelný...
Narozdíl od většiny si nemyslím, že by spravedlnost nutně musela znamenat, že každý do puntíku dostane stejně, spravedlnost podle mě bude i v tom, že přihlédnete k tomu - jak se kdo o vás stará, jaké má kdo možnosti... třeba je na tom dcera hůř proto, že je od dětství oproti bratrovi méně průbojná a méně inteligentní a třeba se vlastně o své místo na slunci snaží mnohem víc než bratr a stejně je pořád trochu ve stínu ...
Osobně bych, když už, dělila dědictví tak, aby to bylo srozumitelné všem ... a hlavně až poté, kdy bych si už já sama nic z toho, co mi zbývá k dělení nechtěla nebo nemohla užívat ..

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-62
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77204.
    Archiv anket.