Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Děti.Výchova, škola, kamarádi

Vyhodit z domova vlastní dítě?

Vyhodit z domova vlastní dítě?

Nevím, jestli mi někdo dokážete poradit, asi ne. Situaci, kterou právě řešíme, jsem si nedokázala představit ani v těch nejhorších snech. Jde o mého staršího, jedenadvacetiletého syna. Kromě něj mám ještě mladšího, devítiletého.

Jsem podruhé vdaná, se současným manželem máme devítiletého syna, ten starší je z mého předchozího manželství.  Jeho biologický otec o něj v podstatě nejevil zájem, plně ho nahradil můj současný manžel. Oba kluky má rád, nedělá mezi nimi rozdíly.

Starší syn nám ale pořádně zavařil. Jeho puberta byla naprosto šílená, nehnulo s ním vůbec nic. Ve druhém ročníku se vykašlal na učňák a nedokončil ho, celý další rok se flákal doma, nic nedělal, kradl nám peníze z peněženek. Přiznám se, že tehdy jsem se modlila, aby mu už bylo osmnáct a já ho mohla poslat do světa, ať si žije za své. Těsně před tím, než se stal plnoletým, se ale vzpamatoval, konečně si našel práci a vypadalo to, že šel do sebe.

Klid však netrval dlouho. Asi rok, maximálně rok a půl. Pak to začalo postupně narůstat. Začalo to nezaplaceným účtem za mobilní telefon, následovala kreditní karta po splatnosti, vždycky jsme mu pomohli a zdůraznili, že takhle to opravdu nejde. Jenže syn si to patrně vysvětlil po svém. Vůbec jsme netušili, v čem lítá, zjistili jsme to až ve chvíli, kdy mu domů začaly chodit obálky se zeleným pruhem a poslední kapkou byl telefonát od exekutora. Hrozilo, že nám přijde domů zabavit věci, pokud nezaplatíme osmdesát tisíc za jeho půjčku po splatnosti. Manžel si tehdy sám vzal úvěr, aby to zaplatil a synovi jsme řekli, že nám to bude splácet.

Jenže to není všechno. Postupně vypluly na povrch jeho další půjčky, všechny u nebankovních společností. Součet splátek je tak vysoký, že mu na to jeho příjem nestačí. Momentálně nám syn tedy dává celou výplatu, my to posíláme na jeho úvěry a ještě doplácíme. K tomu ho samozřejmě živíme a dáváme mu kapesné. Řekli jsme mu, že je to už opravdu naposledy, co mu takhle pomáháme, že to teď musí dva roky takhle vydržet (a my taky) a pak může začít znovu s čistým štítem.

Minulý týden přišla další rána. Syn si vzal další nebankovní úvěr od nějakého lichváře. Mně vůbec není jasné, jak je možné, že mu vůbec ještě někdo půjčí, nemá čím ručit, splátek má jak naděláno. Nicméně ten poslední úvěr mne už dostal do kolapsu. Nevím, co s tím. Manžel je naštvaný strašně, dělá od rána do noci, aby to všechno utáhl, já jsem v invalidním důchodu. A kluk si tím vším proplouvá, jako by se nechumelilo a když potřebuje peníze, najde si nějakého lichváře a zas je chvíli v balíku. Všechny ty napůjčované peníze prohýřil, probendil s kamarády, platil za ně večeře a kdoví co všechno. Nic hodnotného za ně nemá.

Jsem v koncích. Mám to teď postavené tak, že buď půjde syn nebo manžel s tím mladším. Muž je už s trpělivostí úplně na konci a řekl, že nic jiného nezbývá, než kluka vyhodit a nechat ho, ať se stará sám.

Já s tím na jednu stranu souhlasím, už toho bylo opravdu moc. Mám ale dilema. Prý i když se syn odstěhuje a odhlásíme mu trvalé bydliště, tak stejně k nám může přijít exekutor na ty jeho dluhy, které vznikly ještě v době, kdy tady bydlel. To bychom si tedy nepomohli, protože on by to rozhodně neplatil.

A pak mám ještě takové to klasické maminkovské dilema. Je to můj syn, ano, je to výlupek a zasloužil by co pro to. Ale když ho vyhodím, podepíšu mu tím definitivní ortel. On už teď je v podstatě na dně a jakž tak žije jenom díky tomu, že má u nás zázemí. Nemá kam jít, nemá na to, aby si zaplatil podnájem, aby se uživil. Tím, že nedodělal školu, bere jako nekvalifikovaný opravdu malý plat.

Nevím, co mám dělat. Věřte mi, že jsou chvíle, kdy bych mu nejraději okamžitě sbalila jeho věci a poslala ho do háje, ale přes to všechno, co nám způsobil, je to přece pořád moje dítě.

Možná mi pomůže přečíst si vaše nezaujaté názory a pohledy na naši situaci. Já nějak asi nejsem schopná ji objektivně posoudit. Předem vám děkuji.

Věra


9.7.2013   Rubrika: Děti. Výchova, škola   |   Komentářů 59   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Vyhodit z domova vlastní dítě?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-73
jitka 19
jitka 19 - 9.7.2013 8:01

Kdo si muze dovolit platit diteti ubytovani+ platit sve naklady na bydleni.Ja se sveho problematickeho syna take opustila.Nedokazala jsem ho vyhodit na ulici,tak jsme odesli my do domku po rodicich.V te dobe mel praci ze ktere pul roku platil byt a uzivil se.Pak zacalo hromadne propousteni a muj syn je od ledna bez prace.I s te podpory zvladal platit slozenky a ja mu obcas pomahala jidlem.....ted mu skoncila podpora a on je totalne bez penez,uz nema s ceho platit byt.Co ted bude nevim.Prace tu zadna neni.

 
jitka 19
jitka 19 - 9.7.2013 8:01

Kdo si muze dovolit platit diteti ubytovani+ platit sve naklady na bydleni.Ja se sveho problematickeho syna take opustila.Nedokazala jsem ho vyhodit na ulici,tak jsme odesli my do domku po rodicich.V te dobe mel praci ze ktere pul roku platil byt a uzivil se.Pak zacalo hromadne propousteni a muj syn je od ledna bez prace.I s te podpory zvladal platit slozenky a ja mu obcas pomahala jidlem.....ted mu skoncila podpora a on je totalne bez penez,uz nema s ceho platit byt.Co ted bude nevim.Prace tu zadna neni.

 
surika7
surika7 - 9.7.2013 7:46

Bellana: souhlasím s tebou výchova je důležitá, člověk se sice rodí s určitými genetickými dispozicemi, ale od toho je právě ta výchova, která dokáže eliminovat mnohé sklony je-li správně vedená. Je jednoduché vše házet jen na genetiku, mnozí to používají jako svojí obhajobu...bohužel.

 
orinka
orinka - 9.7.2013 7:45

Linda: jo, platit mu bydlení...a on si tam bude tahat kamarády. smajlik - 55

 
orinka
orinka - 9.7.2013 7:42

Asi ti nic jiného nezbude. V takových případech se radí vyhodit - jinak se nezmění. Když vyschne pramen financí od rodičů, nezbude mu, než se o sebe starat sám. Nejsou v tom třeba i drogy?? Každopádně se obrať na poradnu, kde se přesně dovíš, co tě čeká v případě, že ho vykážeš z domu. Jde taky o to, aby přestal narušovat celou rodinu a dávat špatný příklad sourozenci.

 
Linda
Linda - 9.7.2013 7:35

Nevim jestli bych dokazala vyrazit dvere s vlastnim ditetem smajlik - 26..... ale na druhou stranu syna chapu, proc by se sakra namahal kdyz ho z kazdeho pruseru vzdycky maminka vytahne???? Potreboval by si poradne vymachat usta aby se mu rozsvitilo ,ze sam udelal blbost a sam se z ni musi dostat, jak to provest v praxi netusim.... snad sehnat nejake podradnejsi bydleni 4.kat nebo ubytovnu a tu mu platit aby nesel pod most, ale jinak at se hoch stara sam.

 
sevenofnine
sevenofnine - 9.7.2013 7:22

rychenza: jenže mladej u Věry bydlí, exekutoři nejsou pitomí, oni po něm půjdou ať se hne kamkoliv a kdekoliv se dýl usadí tak je má v zádech. Dokud u nich bude bydlet tak je fuk kde má trvalák.

Věra sama si musí ujasnit co v životě chce a pak za tím jít. Žádné kecy o výchově a co měla udělat kdysi jí nepomůžou.
Osobně bych snad měla sílu na to najít mladýmu ubytovnu (tu bych platila, není důvod mu platit byt) 1x týdně bych mu zanesla jídlo (já vím, není to úplně OK, ale co nadělám nedokážu přejít, že by mé dítě mělo hlad). Přestala bych platit jeho půjčky a jemu bych další peníze nedala, šetřila je na dobu až se vzpamatuje a bude mít smysl mu pomáhat. Pomoc jde jen lidem, kteří o to stojí a mám pocit, že Věřin syn o to nestojí. No a pak bych jej nechala semlít exekutorama. Ovšem je tu reálné riziko, že syn z ubytovny odejde, se mnou spoustu let nepromluví a prachy si opatří krádeží, jenže tohle se asi bude muset risknout, stav ve kterém teď je Věra není trvale udržitelný.

 
Bellana
Bellana - 9.7.2013 7:19

Proč se tedy snažit děti vychovávat, když výchova je na nic? S tímto názorem nesouhlasím. Když člověk ví, že udělal vše pro to, aby dítěti pomohl ovládnout jeho vrozené sklony tak, aby co nejméně ubližovalo sobě a okolí, nemá si co vyčítat, když pak dojde k selhání.

 
rychenza
rychenza - 9.7.2013 7:07

Mitrola: ty mas ve vsem jasno, co? smajlik - 48
My jsme byli s bratrem vychovani stejne, presto ja umim s penezi zachazet, muj bratr byl neco podobneho jako syn zakladatelky. Rozum dostal az po tricitce, ted maka jak sroub a splaci dluhy.
Vsechno to zacalo tim, ze se chytil party. Vsechno, co se do te doby naucil a v cem byl vychovan, slo do haje. smajlik - 65 Zacalo se to vracet zpatky az po te tricitce, do te doby nadelal dluhy skoro za million.
Nasi ho celou dobu podporovali, tata si i v 70 nasel praci aby mu pomahal splacet, bracha nasliboval a skutek utek. Parta zavolala a on sel. Bylo to jak droga. Preslo ho to temer ze dne na den a najednou se mu v mozku rozsivitilo.
V dobe, kdy bylo nejhur mizel z domova, dlouho jsme o nem nevedeli, takze vyhazovat nemelo smysl.
Presto mama zasla na mestky urad, nechala mu zrusit trvale bydliste u nich doma a zridila ho na urade. Tim skoncili trable s exekutory.
Takze, urcite nejdriv zhotovit mu trvale bydliste na urade a udelat z nej uredne "bezdomovce".

 
jitka 19
jitka 19 - 9.7.2013 6:56

Mitrola: Vcasopisu moje psychologie jsem vycetla,ze 60% jsou geny,10% vychova,40% okolí.Muzes se treba zblaznit a vychovou dite nezmenis.

 
monja
monja - 9.7.2013 6:56

Tvýho manžela zasadit do zlata .... smajlik - 76 Mladýmu sbal věci, zruš bydliště a nech ho skutečně žít za svý .... je to jediná možnost, jinak zničíš svoje manželství a svýmu mladšímu synovi dětství - co je to pro něj za příklad, že rodiče se udřou aby flink měl PRACHY? jaký kapesný ? nedala bychmu ani korunu smajlik - 82 Musíš mu jasně nastavit pravidla, jinak jste v kelu a věř mi, vím moc dobře, o čem mluvím .... s dětma je to těžký, ale není to tvá vina, a vůbec to není o výchově, jak jsem tady někde četla .... někdy se můžeš ztrhat a prostě se to nepovede... pokud bude mít hubu a to nepochybně bude, pošli ho tatínkovi, má na něm svůj podíl, tak at se stará ... moc jsi mu to ulehčila - "rodičovi" smajlik - 36 Můj ex taky zafungoval, až když byl kluk v průseru ..... smajlik - 85

 
jitka 19
jitka 19 - 9.7.2013 6:55

Mitrola: Vcasopisu moje psychologie jsem vycetla,ze 60% jsou geny,10% vychova,40% okolí.Muzes se treba zblaznit a vychovou dite nezmenis.

 
Bellana
Bellana - 9.7.2013 6:55

Dokud za něho budeš řešit jeho problémy, dotud nedospěje. Je dospělý, takže nemusíš mít výčitky svědomí, že ho z domu vyhodíš. Hrozí nebezpečí, že zničí tebe, tvůj vztah s manželem i mladšího syna.
Jak je to s exekucemi, to nevím. Šla bych se poradit s právníkem co dělat, aby se netýkaly zbytku rodiny. Majucha teď psala, že si jakási ženská napsala její dům jako svoji adresu a že se teď ona potýká s exekutory kvůli té ženské. Bohužel dostali exekutoři příliš velké pravomoci, takže je třeba s tím počítat a připravit se.

 
jitka 19
jitka 19 - 9.7.2013 6:54

Mitrola: Vcasopisu moje psychologie jsem vycetla,ze 60% jsou geny,10% vychova,40% okolí.Muzes se treba zblaznit a vychovou dite nezmenis.

 
jitka 19
jitka 19 - 9.7.2013 6:51

Bellana: Ano tak bych to videla take.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-73
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77200.
    Archiv anket.