Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Manžel odchází od rodiny a já nevím, jak to říct dětem

Manžel odchází od rodiny a já nevím, jak to říct dětem

Nikdy bych si nepomyslela, že se někdy ocitnu v tak těžké situaci. Po desetiletém manželství se rozvádíme. Už delší dobu nám to neklape, vlastně nežijeme spolu, ale vedle sebe. Manžel si našel přítelkyni a ani se to už přede mnou nesnaží skrývat. Bolí to moc, špatně spím, strašně jsem zhubla a nedokážu se na nic pořádně soustředit.

Nejvíc starostí mám ale s tím, jak to říct dětem. Máme devítiletou dceru a pětiletého syna. Oba dva na tatínkovi přímo visí. I když mezi námi byly neshody, nikdy jsme je neprezentovali před dětmi, snažili jsme se je z toho úplně vynechat.

Ale teď už to dál nejde a my jim to říct prostě musíme. Manžel se chce odstěhovat ke své „nové ženě“, což už před dětmi utajit nejde.

Jsem z toho strašně špatná, pořád si přehrávám, co a jak by bylo nejlepší, jak jim to podat. Ale ať o tom přemýšlím, jak chci, mám pocit, že taková věc se nikdy nedá říct tak, aby jim neublížila. Jak jim mám vysvětlit, že od nich jejich tatínek odchází? Že už s námi nebude bydlet? Dokáží porozumět tomu, že i přesto je má pořád rád a budou se s ním vídat?

Hlavně dcerka je strašně citlivá, tátu doslova miluje. Mám obavy, že se to na ní podepíše a ponese si následky ještě hodně dlouho, ne-li natrvalo.

Bohužel, manžel mě v tom nechal samotnou. Je zaslepený, zamilovaný, už se vidí, jak žije jinde. Ne že by o děti ztratil zájem, to rozhodně ne, ale už pro něj nejsou na prvním místě. Teď je pro něj důležitější jeho vlastní štěstí a spokojenost. To, že odejde a nechá tu dvě zraněné dětské dušičky, ho snad ani netrápí. Říká, že s rozvodem rodičů se musely vyrovnat spousty dětí před nimi a že i ty naše to určitě zvládnou.

Ovšem kdy a jakou formou jim to oznámíme, neřeší. Mám to prý nějak udělat, ale co nejdřív, protože tento víkend už se bude stěhovat.

Je to celé k zbláznění. Připadá mi jako zbabělec, který se nedokáže jako chlap postavit ani před vlastní děti. Špatné na tom je i to, že my dva už nejsme schopni spolu rozumně komunikovat, takže pokus promluvit s ním na tohle téma je předem odsouzen k neúspěchu.

Nechci dětem ublížit, nechci před nimi jejich tatínka hanit a pomlouvat. Ale přiznám se, že nejradši bych to udělala. Aby věděly, jaký je zbabělec. Jenže tím bych jim asi ublížila ještě víc.

Šárka


9.10.2013   Rubrika: Partnerské problémy   |   Komentářů 74   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Manžel odchází od rodiny a já nevím, jak to říct dětem

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75
sharon
sharon - 9.10.2013 11:59

orinka: já se rozvedla po třech letech ...z blbosti, mladá a neznalá života.....dodnes se stýkáme teď u syna kterému na baráku jeho otec udělal celou elektřinu a pomáhal mu stavět....já se v zápětí vdala podruhé bude to 38 let a dodnes je to u nás na pohodu , můj ex se s mým nynějším bavívali o autech a já jim vařila kafesmajlik - 68...ex je ženatý po třetí už dost let a taky v pohodě....až napotřetí....smajlik - 68
v práci mi říkávali že jsme vyjímka z tisíců.....smajlik - 26 a tatínek ex manžela dokud žil tak na vánoce nosil dárky jak klukovi tak holce kterou mám z druhýho manželství....vypadá to na palici ale je to tak ....smajlik - 26

 
Stanik
Stanik - 9.10.2013 11:47

annie: ja bych to zkratila.. odchazis? prima, ale deti beres s sebou, rptoze oni na Tobe visi... vsak Ty to zvladnes.
Byl by zpet do dvou dnu smajlik - 42

 
orinka
orinka - 9.10.2013 11:19

Monik: to z nich nikdy nevyvane. S exem mám na stará kolena docela dobrý vztah, vidíváme se, kolikrát se u nás i staví - něco opraví, na co nestačíme my - ale děti (hodně dospělé) si od něj udržují psychický odstup. Taky už jsem od nich slyšela, že jsem se měla rozvést dřív.smajlik - 26 "Dřív" znamená, že v jejich pubertě. Malinké děti rodiče potřebují, to mi nikdo nevymluví, chápou jen do určité míry a to, že je opouští otec kvůli cizí ženské, je pro ně hrozná rána - nebudou rozumět tomu, proč je přestal mít rád.

 
Santé
Santé - 9.10.2013 11:11

No já bych to nechala na něm, děti ujistit, že s nimi zůstaneš, ale proč odchází ON, tak to musí přece dětem vysvětlit sám. Jo chlapi nechtějí dělat tahle ta rozhodnutí, nejraději by, aby to udělal za ně někdo jiný. smajlik - 36smajlik - 36

 
Monik
Monik - 9.10.2013 10:39

PEGG: 10:25 Tenhle model je muj otec smajlik - 65
Je to obycejnej zbabelec, ktery se za cely zivot za me ani jednou nepostavil. A ted je z nej podpantoflak a dobre mu tak.
A ja blbec se snazila cely zivot chovat jako kluk, delal bojovy sporty a karieru v domneni, ze kdyz chtel kluka a ja se budu chovat jako kluk, ze me snad bude mit vic rad smajlik - 76
Az po konstelacich jsem pochopila, ze klidne muzu byt zena, ze z jeho strany se stejne nic nezmeni a ze chyba neni n ame strane smajlik - 26

 
annie
annie - 9.10.2013 10:34

Hajzlík... že odchází, tak odchází, ale ať ukkáže, že má koule a vezme si děcka, vysvětlí jim, co se stalo a nestalo a proč se to stalo a stojí k problémům, které velkým dílem způsobil on, čelem.
Teď to bude pro Šárku těžké, ale pokud má hodnou duši, které se může vykecat, ke které se může jít vybrečet a vynadávat, tak je to o kus lepší. Chce to čas, zajedeš si nový režim, pokud otec dětí nemyslí tak úplně jiným orgánem než mozkem, tak se bude snažit dětem věnovat v době, kdy je bude mít a třeba to fakt snesou líp, než si myslíš.

 
Monik
Monik - 9.10.2013 10:32

Verera: 9:31 smajlik - 47
Jako vzdy s tebou souhlasim.

Musim rict, ze muj tat abyl zaletnik a mam ase s nim chtela rozvest. A asi to byl stejny srab jako ten z clanku, prootze si pamatuju, ze mi to rekla mama. Tenkrat jsme hrozne brecela a tak mama s nim jeste rok zustala kvuli me. Stejne jsme se s tim nikdy nesrovnala, az ted, posledni dobou, co mam svoje deti.
Ale porad svym zpusobem to ve me trochu je.
Taky ze jsem rekla svemu muzi (oba jsme z rozvedenych manzelstvi a oboum nam bylo kolem 9 let a hodnekrat jsme o tom mluvili, o tech pocitech), ze pokud by jednou mel udelat nasim detem neco podobnyho, tak ho zabiju.

 
orinka
orinka - 9.10.2013 10:27

PEGG: a v dnešní době, kdy většina rodin obrací každou korunu, je to obzvlášť sprostý podraz. Chci vidět, až bude u té nové a bude každý měsíc platit na děti alimenty, jak to nová partnerka bude radostně snášetsmajlik - 42 Ani nevíme, jestli je svobodná, jestli má dětismajlik - 26 Panáček bude po čase litovat, ale co to potom bude platné.smajlik - 55

 
orinka
orinka - 9.10.2013 10:25

Strašně důležité je, aby měla Šárka člověka, kterému se může vypovídat. Mně v krizi velmi pomáhala moje maminka - denně ode mě v podstatě slyšela totéž, ale nikdy mi neřekla, abych s tím už dala pokoj. Z bolesti a starostí je důležité se vymluvit, pojmenovat svůj strach a vyslovit ho nahlas. Slyšet útěchu, že se opravdu svět neboří, to jenom ten náš, a po čase s odstupem bude líp. Dostat nad tím nadhled, aby to na nás neleželo jak betonová deska. Mohl by pomoci i lékař a předepsat prášky proti úzkosti, na uklidnění (jenom ne návykový Lexaurin!!). Šárko, sama nic neber, ne alkohol - ten by pomohl jen na chvilku a bylo by hůř.

 
PEGG
PEGG - 9.10.2013 10:25

Je smutné, že to vždycky odnesou děti, je zraněná jejich dušička a mnohdy to chápou tak, že to jejich vina, že od nich tatínek odešel. Já si stejně pořád myslím, že když si člověk pořídí děti, má k nim zodpovědnost a to, že se někde zakouká neznamená, že je musí hned opustit. A proč chlapi automaticky počítají s tím, že se maminka nějak postará? Ti lepší aspoň platí alimenty a občas si děti vezmou, ale většinou to skončí tak, že jim bývalé děti překážejí a ztratí o ně zájem a jim jedno, jak moc jim to ublížísmajlik - 17
Jistě, chovají se tak i některé matky, ale těch asi tolik není, alespoň podle toho, co vidím kolem sebe.smajlik - 26

 
Monik
Monik - 9.10.2013 10:18

Ted ctu prispevky a souhlasim s modroockou, rychenzou a sallie.
A priklanela bych se udelat to presne tak jak radi rychenza v 0:31

 
Monik
Monik - 9.10.2013 10:16

Teda to mi pripada docela nechane na posledni chvili smajlik - 65
jako rict detem, ze tatinek odejde a nechat jim na srovnani s tim den, dva mi pripada dost drsne.
A hlavne si myslim, ze byste jim to meli rict spolecne a podat to tak, ze tatinek neodchazi od nich, ale od tebe smajlik - 26
Chudaci deti, je to smutne.
Asi v tomhle moc neporadim smajlik - 65
Me bylo presne tolik jako tve dceri, kdyz se nasi rozvedli smajlik - 65

 
dadka
dadka - 9.10.2013 10:07

Vzala bych obě děti, postavila je před manžella a řekla jim, že tatínek jim chce něcoé důležitého říct. Nejlépe to udělat při balení kufrů, aby z toho nemohl vycouvat. On odchází, tak on dětem vysvětluje proč.

 
kubikm
kubikm - 9.10.2013 9:55

a mimochodem - jak máte pořešenou péči o děti? výživné? prázdniny?
jinak si taky myslím - on odchází, on musí vysvětlit

 
Stanik
Stanik - 9.10.2013 9:46

monja: hele to vubec neni sptane... proste ho postavit pred hotovou vec, jako to on ted dela ji.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77195.
    Archiv anket.