Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Magazín pro Šťastné ženy

 

Podléháte obchodnickým fíglům, nebo si na vás nepřijdou?

Podléháte obchodnickým fíglům, nebo si na vás nepřijdou?

Doba, kdy jsme nenakupovali, ale sháněli, je díky bohu dávno za námi. Dnes už není problém koupit cokoli, co potřebujeme a na co „máme“ – pakliže se nám to podaří v obchodě nalézt.

Stále víc se totiž rozmáhá nešvar, který mi jako zákaznici jde silně na nervy, a myslím, že nejen mně. Jmenuje se „supermarketová stěhovací mánie“.

Většina z nás má své oblíbené obchody, kam chodí nakupovat a kam se vydává ve chvíli, kdy potřebuje doplnit zásoby. To znamená, že máme jasnou představu, CO musíme koupit, a také – KOLIK na to máme peněz.

Majitelé obchodů jsou však jiného názoru. Mají detailně zpracovaný systém, jehož cílem je vyždímat ze zákazníka co nejvíc peněz a rádoby nenápadně ho přimět, aby si koupil i to, co neměl v úmyslu. Jelikož každý pravidelný návštěvník obchodu přesně ví, kde se jaké zboží nachází, je třeba občas trošku zamíchat kartami...

Poměrně často se tak stává, že ve známém obchodě suverénně kráčíte k regálům s těstovinami a místo nich najdete dámské vložky. Tam, kde dosud byly prášky na praní, jsou vyrovnány potřeby pro zvířata a místo cukrovinek se můžete pustit do výběru koření.

Cíl je jasný: donutit zákazníka, aby po obchodě bloudil, pátral. Ptát se jakékoli prodavačky je zcela zbytečné. Všechny do jedné znají z celého supermarketu pouze své konkrétní oddělení: „To já nevím, kde jsou obchodtěstoviny, já se starám jenom o jogurty.“

A nebohý zákazník chodí, bloumá, volá, hledá. Má vztek, protože doba nákupu se nečekaně protáhne kvůli „pitomým špagetám“, a navíc si připadá jako idiot.

Majitelé a marketingoví odborníci ve všech těch „hyper“ a „super“ zřejmě mají dojem, že zákazníci jsou jen takové hloupé, tupé stádo. Když se nasměruje tam, kam se to majiteli hodí, poslušně půjde a cestou nakoupí i to, co nepotřebuje. Nevím, možná že na někoho to platí, při svém soukromém průzkumu jsem však zjistila, že většina lidí je z neustálého pohybu zboží notně rozladěná.

Narazili jste na regálová „škatulata“ také? Stalo se vám někdy, že jste kvůli tomu zaplatili více, než jste měli v úmyslu? Anebo se těmito vychytralými metodami obalamutit nedáte?

Meryl


17.1.2012   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 77   |   Doporučit článek   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Podléháte obchodnickým fíglům, nebo si na vás nepřijdou?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-77
sharon
sharon - 17.1.2012 10:39

denda04: babkatapka: kdo hledá - najde ...smajlik - 68

 
denda04
denda04 - 17.1.2012 10:28

babkatapka: já taky mám napsané ,ale štve mě to hledání a někdy to nenajdu smajlik - 58smajlik - 63smajlik - 64

 
babkatapka
babkatapka - 17.1.2012 10:12

toto dělají všechny super i hyper! Hrozně mě to štve, já takhle na podzim nabyla dojem, že Kaufland zrušil papírové ubrousky. Až po několikeré návštěvě mi jedna paní prozradila, že jsou vedle porcelánovách hrnků.
A nejenom to!
Ale já mám seznam a jedu podle toho. Takže na mě si stěhovací manie nepřijdesmajlik - 68

 
Pajik
Pajik - 17.1.2012 10:02

Se stěhováním obchoďáků se moc často nesetkávám, pokud obchodak uplne nezmodernizuji tak jsem snad svedkem zadne zmeny dlouho nebyla. Co me stve, ze kazdy retezec si jinak řadí mnou oblibene potraviny - susena rajcata, kuskus, pesto.... pokazdy to maji v jine sekci a clovek aby se z toho zblaznil. Napriklad susena rajcata - standartne by je clovek hledal u konzervovane zeleniny, ale ne, kazdy ochod to ma jinak takze si vesele clovek musi zapatrat v "exoticke sekci" kde mohou byt hned vedle jidasova ucha, popripade nejlip u oleju nebo koreni? Nechapu. Kuskus - kazdy asi chape, ze jde o celkem standartni testovinovou prilohu, takze zamirim k testovinam a nic, takze pak nasleduje obvykle kolecko kdy obejdu jeste zdravou vyzivu, exoticky koutek, s trochou stesti na nej narazim v bio koutku, jednou jsem ho s ochotnou pani prodavackou vypatrala po pul hodine u snidanovych cerealii... :( Patrani po zarazeni potravin me tak dohani k silenstvi...

 
kubikm
kubikm - 17.1.2012 9:58

no jak přestavěli globus, že na začátku naberete flašky a potom se s tím taháte...tak tam už prostě nejedu, mají smolíka

 
PEGG
PEGG - 17.1.2012 9:49

Merylko, smajlik - 47tak zrovna včera jsem snad 10 minut hledala svíčky na hřbitov. Tam co vždycky byly, byly najednou hračky, no hračky? Bakugani a Gormiti a Bůh ví, jak se všechny ty zrůdy jmenují. Byla jsem dost naštvaná a kdybych je neslíbila dědovi svatosvatě přinést, tak bych se na ně vykašlala.
Ano, šve mě to smajlik - 37a většinou se na hledání vykašlu a prostě se bez toho obejdu a koupím až na to narazím nebo vůbec, to když zjistím, že jsem to vlastně ani tak nutně nepotřebovalasmajlik - 68

 
Almega
Almega - 17.1.2012 9:42

Jo,jak jsou ty samoobslužný pokladny,tak je to dost jednoduchý,pokud člověk nemá něco s přidělaným ochranným kódem,ale dá se tam podvádět,když si pečivo zadáte levnější,než co máte ve skutečnosti....Myslím,že obyč pokladny nevymizí,neb mnoho lidí nechápe ten princip samoo.

 
sharon
sharon - 17.1.2012 9:41

to je běžnej trik obchodníků , zákazník při hledání nakoupí jednou tolik...smajlik - 68 byla jsem chvíli v Albertu v pokladně a bylo mi líto zvlášť starých lidí, pamatuju babičku co nemohla najít rozinky....zavřela jsem kasu a šla s ní hledat.....a dostala jsem pěknej kartáč, stejně jsem tam byla jen půl roku a tohle mě taky štvalo !!!!!!

 
Světlonoska
Světlonoska - 17.1.2012 9:30

Když měnil PENNY po bývalém PLUS sortiment a pak ještě později přidával regály,smajlik - 36to bylo hroznésmajlik - 76hledat zboží není příjemné,proto ani nevyhledávám obchodáky,kam nejezdíme,tudíž nevím,co kde jesmajlik - 66

A co uplně nesnáším,když nakupuji a personál vybaluje zbožísmajlik - 23smajlik - 34smajlik - 48smajlik - 36smajlik - 11

 
Sofffie
Sofffie - 17.1.2012 9:29

Tak u mě je to vyloženě kontraproduktivní marketingový tah. Jakmile mi tohle nějaký hyper super udělá, beru to jako vítaný impuls pro změnu a začnu jezdit jinam. smajlik - 68

 
Beru
Beru - 17.1.2012 9:29

mam-ča: Samoobslužný kasy mi nevadily do doby,kdy přestalo Tesco dávat tašky.Teď dám na odkládací plochu igelitku a už to ječí že jsem zloděj smajlik - 66

 
Almega
Almega - 17.1.2012 9:19

Já mám kaufl. přes ulici,tak chodím nejvíc tam.Jelikož jsem tam denně,tak to tam znám jak své boty,vím zcela přesně,kde co mají a znám se i s mnoha pokladními.Ceny asi povyskočily,ale co se dá dělat! Já kupuji stále to samé,mě na nějaké inovace neužijou...Jezdím taky občas do špáru a tesca,ale zdá se mi,že i tam je to furt stejný,nepřeházený.Obvykle mám lístek a nic jinýho nekoupím....

 
denda04
denda04 - 17.1.2012 9:08

taky nesnáším změny jsem z toho naštvaná nikdo neví nic kde je smajlik - 76smajlik - 76smajlik - 76

Tesco je nejhorší tam nerada chodím jak je předělanésmajlik - 66smajlik - 48

 
mam-ča
mam-ča - 17.1.2012 9:05

Včera jsem zavítala po delší době do Alberta poblíž bydliště. Všechno přestěhováno, maso a mléčné výrobky v uzavřených skříňových chlaďících skříních. Protože mám nějak zažito, že lednička se otvírá na co nejkratší dobu a nezírám do ní hodinu jak do televize, koukla jsem přes sklo, a nic nekoupila.
Maso si nakoupím u řezníka, kde si ho před koupí řádně prohlédnu, a do tohohle Alberta už prostě nepůjdu.
Od Nového roku mají zas inovaci v Tescu : Ráno, kdy si tam spousta lidí chodí pro svačinu (a spěchá), funguje jen jedna pokladna (z 24) a tzv. samoobslužné pokladny, kam láká zákazníky snaživý vedoucí. Tam ovšem jít nehodlám, protože samoobslužné pokladny (z neznámých důvodů) nečtou kódy na minerálkách, takže stejně musím volat obsluhu, a hledat po ránu druhy pečiva, mě taky nebaví, když šikovná pokladní má všechny kódy v hlavě.
Takže další obchod, kam přestanu chodit, bude Tesco.
Chuděry pokladní, to jim nedochází, že až se všichni naučí používat ty nepohodlné samoobslužné kasy, že přijdou o práci ?

 
Beru
Beru - 17.1.2012 9:00

30.12.2011 Makro-hurá na poslední chvíli pro kancl potřeby a v ulici kde pár let byl papír a šanony trůnily fritézy a kávovary,skoro mě šlak trefil,bo jindy to zvládám za 30 minut,tentokrát to bylo hodně přes hodinu.
A nemáme doma hořčici,to škatulovalo Tesco po novém roce. smajlik - 59

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-77
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Anketa

Zpívám rád a je to na mě doufám znát...

Zpíváte si občas doma?

Celkem hlasovalo 84338.
Archiv anket.