Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Našla jsem dávného agresora. Mám si s ním vyřídit účty?

Našla jsem dávného agresora. Mám si s ním vyřídit účty?

Udělala jsem strašnou hloupost a nevím, jak se zachovat. Vezmu to od úplného začátku. Na základní škole mě spolužáci šikanovali. Nebylo to jen nějaké strkání, braní sešitů či předběhnutí ve frontě na oběd. Byly to neustálé fyzické útoky končící často na chirurgii nebo v nemocnici. Jenomže tenkrát to nikdo neřešil, rodiče to brali jako normální strkání a že prý málo vydržím a mám se bránit. Nezajímalo to moc ani učitelky. Když jsem se bránila, odnesla jsem to dvakrát tolik. Jednou jsem se v zoufalství ohnala proti jednomu útočníkovi aktovkou, zasáhla ho do obličeje a rozbila mu brýle. Odnesla jsem to třídní důtkou, doma dostala výprask a přišla jsem na dlouho o kapesné, z kterého jsem splácela škodu. To nejhorší ale přišlo potom. Spolužáci mě zkopali, měla jsem natrženou slezinu, polámané kůstky v obličeji a mnoho dalších zranění. Vím, že to tenkrát vyšetřovala policie, ale nevím, jak do dopadlo, rodiče mi nic neřekli a po propuštění z nemocnice jsem byla přeřazena na jinou školu a základku jsem dokončila tam.

Je to už hodně let nazpátek, myslela jsem si, že jsem se smířila s následky. Mám trochu pochroumaný obličej (ale to by asi dokázala napravit plastická chirurgie, kdybych moc chtěla), ale kvůli těm kopancům do břicha mám poškozené reprodukční orgány a zkrátka nemůžu mít děti. Měla jsem sice pár krátkodobých vztahů, ale na nějaký dlouhodobý a vážný s mojí diagnózou – tím myslím nejen vzhled a sterilitu, ale i jiné zdravotní problémy a psychické bloky atd. – nejspíš nemám šanci.

Nedávno jsem na podobné téma četla nějaký článek. Okomentovala jsem ho, že na takové věci je čas krátký a zapomenout se nedá, že já si dodneška pamatuji i konkrétní jména, slova a hlasy. No a pak jsem to udělala, ani nevím proč. Zadala jsem ta jména do vyhledávače. A on je našel. Od té doby se moc užírám a nevím, co mám smutná ženadělat. Dokud jsem nevěděla, kam zmizeli, měla jsem pocit, že jsem smířená se svým osudem. Teď mám ale sto chutí se za nimi vydat, postavit se před ně, před jejich rodiny, které mají, před jejich děti, kterými se chlubí na internetu, a říct jim, jak mi ublížili, že mi vzali možnost normálního života a připravili mě o možnost mít vlastní rodinu.

Mám pocit, že by se mi tím ulevilo, přinejmenším bych to už nenesla sama. Zároveň se bojím toho, že se mi vysmějí, protože oni jsou v pohodě a nemyslím si, že by se tolik mohla změnit jejich povaha. Zkrátka nevím. Všechno se to stalo v roce 85, pro všechny je to tak dlouhá doba, ale pro mě pořád nedávno. Nedoporučujte mi prosím psychology, strávila jsem s nimi několik let po tom incidentu, nemyslím si, že to k něčemu bylo, ale naučila jsem se žít sama se sebou a běžně v rámci společnosti fungovat. Chtěla bych jen znát názor druhých, zda by v mojí kůži šli za těmi agresory, nebo jak si myslí, že by oni na takovou návštěvu reagovali. Chci to jen vidět v jiném světle a z nezaujatých úhlů pohledu, než je ten můj. Potom se nějak rozhodnu. Děkuji.

 

Vlasta


4.4.2012   Rubrika: Čtenářské příběhy   |   Komentářů 74   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Našla jsem dávného agresora. Mám si s ním vyřídit účty?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-77
Křeček
Křeček - 4.4.2012 8:56

Bohužel děti ve věku školní docházky dělají přesně to, co je jim dospělým okolím tolerováno, trestně odpovědní ještě asi útočníci nebyli, takže nevím, jestli dnes uspěješ.
Obávám se, že jediní, koho bys mohla zažalovat, jsou tvoji rodiče, kteří to měli řešit, trvalé následky jsou důkazem.

 
Křeček
Křeček - 4.4.2012 8:53

V první řadě nechápu ignoraci rodičů.
Při prvním takovém útoku na moje dcery bych jednala natolik rázně, že by se mě báli i jejich rodiče smajlik - 37

 
lee
lee - 4.4.2012 8:43

taky souhlasím, Monik to pěkně zhrnula....
To, co se ti stalo, je hodně zlé, přemýšlím co bych asi udělala v podobné situaci....asi bych se víc zlobila na dospělé, ti měli nějak reagovat, hlavně rodiče, ti jsou tu přeci od toho, aby svoje děti chránily, pro mě by asi bylo nejtěžší odpustit jim, ti spolužáci byli stejně staré děti jako ty, i když kruté a zlé, ale jen děti a nikdo jim nedal najevo, že to co dělají, je špatné...
Hmmm, z vlastní zkušenosti, i když jiné, vím, že mě většinou nepomohla konfrontace s někým, kdo mi ublížil... jediné, co mě funguje, je srovnání se sama se sebou a odpuštění, i když to je někdy hodně velká fuška a jde to těžko a některé věci zatím nejdou vůbec...
přeju ti hodně štěstí a klid v dušismajlik - 56smajlik - 45smajlik - 62

 
Aja
Aja - 4.4.2012 8:26

Je neuvěřitelné, že to dopustili tví rodiče a učitelé.
Konfrontace z očí do očí už je zřejmě k ničemu. I kdybys dala dohromady policejní protokoly...bůhví, čí to tenkrát byly děti a jak vlastně zápis proběhl...bude to promlčené.
Třeba se k nim dostane tenhle článek nebo příběh napiš do nějaké nadace, Bílého kruhu...nebo podobné organizace, napiš do blogu...Určitě se najde někdo kompetentní kdo ti pomůže, poradí.

 
Monik
Monik - 4.4.2012 8:22

Koukam, ze se tady opakuju az ted jsem precetla reakce.
Souhlasim se vsema.
Hlavne kdyz si ted predstavim, ze by mel tohle delat nekdo moji dceri, tak se priznam, ze si nejsem jista, zda bych neskoncila ve vezeni.
Vubec, ani trochu nechapu, jak muzou rodice tohle dovolit.
Tohle je moje nocni mura. Ze by se nekdo ze spoluzaku mel jen posmivat mym detem apod. Asi bych byla hodne zla....

 
Monik
Monik - 4.4.2012 8:14

Když už bych za nima a jejich rodinama šla, sehnala bych si nejdřív nějaký zápis od té policie co to tenkrát vyšetřovala, stejně tak z nemocnice. To bych nakopírovala, předala, řekla k tomu jen pár slov. Nebo poslala poštou s vysvětlujícím dopisem na jejich partnery abych předešla nějakým svým vlastním emočním zkratům a aby to pak nemohli před tou rodinou obhájit tím, že jsi nějaký blázen apod.
To v případě, že bych se rozhodla k tomuto.

Nejdřív bych si ale v klidu sedla a zhodnotila, co mi to přinese, co tím získám. Jak psychicky, tak z jejich strany co se týká reakce.
Zda tím jen neztratím energii nebo nezabřednu do ještě horších psychických problémů.
Evidentně s tím nejsi srovnaná a nejspíš s něčím takovým se ani srovnat nelze po celý život.
Promyslela bych si tedy, zda by mi to mohlo pomoci a nebo zda by nebylo lepší tu energii věnovat hledání pomoci abych se z toho dostala alespoň v rámci možností.
A také bych si zkusila vyřešit vztahy s rodiči, protože to asi také není v pořádku, když tenkrát reagovali jak reagovali. Zkus se zamyslet, zda tě víc netíží ta křivda z jejich strany než ta od spolužáků.
Někdy si člověk myslí, že ho užírá něco, co se pak ukáže jako zástupný problém.
Hodně dobré jsou na odkrývání hluboko zasunutých problémů rodinné konstelace. Dokážou dost psychicky pomoci. Zkusila byhc toto a pak se rozhodla co dál.

 
Kaliban
Kaliban - 4.4.2012 7:57

Vycházím z premisy, že Vlasta je už napůl rozhodnutá. Pak bych tam ovšem nešla s tím, že si chci u kávy pohovořit, jací byli zlí. Pokud tam už půjde, pak za nějakým účelem. Postavit se do dveří s tím "podívejte se, co jste mi udělali" postrádá smysl. Jinak nechápu rodiče. A na odpuštění nevěřím.

 
matysek
matysek - 4.4.2012 7:42

taky jsem prošla dětskou šikanou. Ale naštěstí šlo v mém případě jen o krátkodobou, neb se toho stal svědkem jeden občan z vesnice a učinil tomu rázně přítrž. Zmaloval ty zmetky a byl klid. Bohužel radu nemám, rodiče to měli řešit a nenechat to dojít tak daleko.

 
Jarča*
Jarča* - 4.4.2012 7:32

Taky nechápu hlavně ty dospělé, kteří tomu přihlíželi. Tvoji rodiče ještě žijí? Zkusila sis o tom promluvit s nimi? Myslím si, že se na tom, co se stalo, podepsali hlavně oni. Co se týká těch agresorů, nevím, těžko říct. Asi by mě to taky lákalo je vyhledat, ale měla bych strach - myslím, že kdo byl bezohledný spratek v mládí, těžko se nějak podstatně změní. Víc osvobozující by asi bylo vykašlat se na ně, a napnout energii někam, co přinese něco pozitivního Tobě. Taky věřím na boží mlýny. A líbí se mi i rada od karety, i když je nejspíš těžko proveditelná.

 
annie
annie - 4.4.2012 7:02

Je to strašné, co se ti přihodilo a taky nechápu všechny ty dospělé, kteří to tak nějak nechali...
Možná to byli spratci vlivných rodin, čert ví.
Neumím si představit, že bych to v případě svého dítěte nechala jen tak a takovou dobu.
Co dělala třídní, co dělala policie, co dělali rodiče?
Myslím taky, že tím vyhledáním nic nevyřešíš, možná by se ti smáli do obličeje a udělali z tebe pomatenou ženskou.
Zkus si napsat na papír, co bys jim chtěla říct, jak ti ublížili, všechno to vypiš - třeba každému zvlášť...a pak to spal.
Šikanu na vlastní kůži jsem zažila taky, ale rozhodně ne v takové míře. Byly to spíš kecy, které ubližovaly.
Drž se, zažila sis toho hodně. smajlik - 25smajlik - 24

 
kareta
kareta - 4.4.2012 6:09

Zkus se stát jejich nadřízenou v práci. Napni prostě energii tam, kde to tobě prospěje...a alespoň jednoho vydusí. Uspokojí tě to.

 
orinka
orinka - 4.4.2012 5:11

A co tím získáš, když je vyhledáš? Podle mě jsou to lidé, kteří na své hrubosti pouze pokračovali a asi se tím vystavíš velkému nebezpečí. V žádném případě bych za nimi sama nešla. Navíc - pokud budou vědět, co na ně víš, můžeš jim být i nebezpečná. Aby tě pak nezačli pronásledovat. Na tvém místě bych psychologa již nehledala, máš své zkušenosti. Ale informovala bych se u právníka případně na policii, zda se s tím ještě dá vůbec něco dělat. To oni vědět nemusí. Možná pro ně ale budeš přitěžující okolností, pochybuju, že tihle neřádi mají na svědomí jenom tebe. Jinak už to nech, mělo se zasáhnout tenkrát. Věř na boží mlýny - možná, kdybys znala historii jejich dalšího života, bys poznala, že už je začínají semílat.

 
Madietta
Madietta - 4.4.2012 1:20

Vlasto, zažívala jsem v dětství něco velice podobného, trvalo to pět let. Já si naštěstí odnesla trvalé následky pouze psychické, fyzické se díkybohu zahojily. Moje rada zní, vykašli se na to. Nepřinese ti to nic dobrého, věř mi. smajlik - 56

 
modroočka
modroočka - 4.4.2012 1:11

Vlasti, to co jsi prožila, to je hrůzostrašné. Neexistuje žádná omluva za slepotu a netečnost všech zúčastněných dospělých. Za jejich zbabělost jsi zaplatila krásou, zdravím a psychičkou. ... Nevím, co bych udělala já v podobné situaci. Ale vím, že oplácet zlo zlem, nepřináší uspokojení, které očekáváme. Dokonce se nemusíš setkat ani s lítostí agresora.
Jediné čemu jsem vždy věřila, byly zákony země. Ty spravedlivě a v pravý čas uštědřily políček každému, kdo si ho zasloužil. A věř, že takové kopance přicházejí přesně ve chvíli, kdy je trestaný nečeká a nejméně potřebuje. Když to necháš v klidu, výsledky spravedlivosti se Ti samy ukážou. A potrestaný bude vědět za co je má.
Tak jako Ty žiješ se svým bolem, tak všichni zúčastnění žijí s tím, co udělali i neudělali. A svědomí umí dát pěkně zabrat.
Zkus se nezlobit na ty všechny chudáky. Povznes se nad celou situací. Vytvoř si svoji krásu a pracuj s tím, co máš a můžeš mít. Nedovol, aby to, co mít nemůžeš, Tě ničilo, hyzdilo.
Ukaž všem, že jsi lepší než oni. smajlik - 56
Přeji Ti hodně štěstí, lásku ... smajlik - 61

 
Verera
Verera - 4.4.2012 0:25

Kaliban: Myslíš že právník nějak pomůže? Když byli na základce a je to už přes 20 let?

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-77
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77231.
    Archiv anket.