Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Magazín pro Šťastné ženy

 

Podléháte obchodnickým fíglům, nebo si na vás nepřijdou?

Podléháte obchodnickým fíglům, nebo si na vás nepřijdou?

Doba, kdy jsme nenakupovali, ale sháněli, je díky bohu dávno za námi. Dnes už není problém koupit cokoli, co potřebujeme a na co „máme“ – pakliže se nám to podaří v obchodě nalézt.

Stále víc se totiž rozmáhá nešvar, který mi jako zákaznici jde silně na nervy, a myslím, že nejen mně. Jmenuje se „supermarketová stěhovací mánie“.

Většina z nás má své oblíbené obchody, kam chodí nakupovat a kam se vydává ve chvíli, kdy potřebuje doplnit zásoby. To znamená, že máme jasnou představu, CO musíme koupit, a také – KOLIK na to máme peněz.

Majitelé obchodů jsou však jiného názoru. Mají detailně zpracovaný systém, jehož cílem je vyždímat ze zákazníka co nejvíc peněz a rádoby nenápadně ho přimět, aby si koupil i to, co neměl v úmyslu. Jelikož každý pravidelný návštěvník obchodu přesně ví, kde se jaké zboží nachází, je třeba občas trošku zamíchat kartami...

Poměrně často se tak stává, že ve známém obchodě suverénně kráčíte k regálům s těstovinami a místo nich najdete dámské vložky. Tam, kde dosud byly prášky na praní, jsou vyrovnány potřeby pro zvířata a místo cukrovinek se můžete pustit do výběru koření.

Cíl je jasný: donutit zákazníka, aby po obchodě bloudil, pátral. Ptát se jakékoli prodavačky je zcela zbytečné. Všechny do jedné znají z celého supermarketu pouze své konkrétní oddělení: „To já nevím, kde jsou obchodtěstoviny, já se starám jenom o jogurty.“

A nebohý zákazník chodí, bloumá, volá, hledá. Má vztek, protože doba nákupu se nečekaně protáhne kvůli „pitomým špagetám“, a navíc si připadá jako idiot.

Majitelé a marketingoví odborníci ve všech těch „hyper“ a „super“ zřejmě mají dojem, že zákazníci jsou jen takové hloupé, tupé stádo. Když se nasměruje tam, kam se to majiteli hodí, poslušně půjde a cestou nakoupí i to, co nepotřebuje. Nevím, možná že na někoho to platí, při svém soukromém průzkumu jsem však zjistila, že většina lidí je z neustálého pohybu zboží notně rozladěná.

Narazili jste na regálová „škatulata“ také? Stalo se vám někdy, že jste kvůli tomu zaplatili více, než jste měli v úmyslu? Anebo se těmito vychytralými metodami obalamutit nedáte?

Meryl


17.1.2012   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 77   |   Doporučit článek   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Podléháte obchodnickým fíglům, nebo si na vás nepřijdou?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-77
Janina+4
Janina+4 - 17.1.2012 7:05

Na podzim nám překopali celý Kaufland a první tři nákupy jsem měla nákup jen za pár stovek, páč jsem půlku věcí co jsem chtěla nenašla. Nic navíc jsem nekoupila, marketing nemarketing smajlik - 99 Jejich smůla, vydělali míň.

 
modroočka
modroočka - 17.1.2012 0:20

... pokud nemám čas hledat, tak odejdu jen v minimem toho, co jsem objevila. Ale rozhodně nekupuji to, co nechci anebo nepotřebuji. Tento marketingový tah na mě neplatí. ... O to je komičtější dotaz u pokladny, zda-li jsem našla všechno, co jsem chtěla. Odpovídám po pravdě. A zřejmě nejsem sama, protože podobné šachy se provádí snad jen 1 x do roka, případně při vstupu do obchodu nám pracovník vnutí plánek sekcí.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-77
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Anketa

Zpívám rád a je to na mě doufám znát...

Zpíváte si občas doma?

Celkem hlasovalo 84338.
Archiv anket.