Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Vysokoškolačka a elektrikář. Má to budoucnost?

Vysokoškolačka a elektrikář. Má to budoucnost?

Zajímal by mne názor čtenářek na mou situaci. Ne, že by mě mohl v mém přesvědčení nějak ovlinit, spíš bych si postoje čtenářek chtěla soukromě zkonfrontovat s názory lidí ve svém okolí.

Je mi 25 let, mému příteli o šest více. Máme se rádi, rozumíme si, a i když je náš vztah vlastně ještě v počátcích, mám pocit, že jsem konečně potkala toho pravého. Problém – pokud se něco takového vůbec problémem nazvat dá – je rozdíl v našem vzdělání. Zatímco já jsem vyskoškolačka, tzv. s titulem, David je „pouze“ vyučený elektrikář, který si nástavbovým studiem dodělal maturitu.

Nikdy mě nenapadlo jakkoli řešit naše rozdílné vzdělání, protože to ve vztahu nepovažuji za důležité. Chodila jsem s několika vysokoškoláky a byli to, s prominutím, takoví blbci, že by je pohledal. Zastávám názor, že inteligence člověka nijak nesouvisí s tím, kam až byl schopen „dojít ve škole“.

Mí rodiče, přátelé a kolegové to však vidí jinak. Většina z nich skálopevně tvrdí, že dříve či později ten rozdíl pocítím a začne mi to vadit. Kdyby to prý bylo opačně, tak by to bylo v pořádku. Ale žena, která je vzdělanější než muž, to prý normální není a jednomu nebo druhému to jednou začne být proti srsti.

Nechápu to. Hlavně proč tento názor sdílí i mí rodiče, kteří nemají ani tu maturitu. Jsem v naší široké rodině v podstatě první, kdo vystudoval vejšku. Pravda, naši jsou na mne náležitě hrdí, což je mi příjemné, ale zatahovat do toho partnerský vztah mi připadá jaksi maloměstské.

Jak jsem již psala, s Davidem si rozumíme. Je nám spolu dobře a máme spoustu společných zájmů i témat k rozhovoru. On je hodně sečtělý, zajímá se o hodně věcí, o kterých umí krásně povídat. Chodíme do kina, do divadla, jezdíme na výlety. Ani jeden z nás nemá zapotřebí řešit rozdíl v našem vzdělání.

Bohužel, okolí nás občas docela dost dusí a jejich zaručeně pravdivé prognózy stran vývoje našeho vztahu nám jdou pěkně na nervy. Sice se snažíme na to nijak nereagovat, nebo je odkážeme do patřičných mezí, ale příjemné to není.

Co si o tom myslíte? Také máte dojem, že nám to spolu za těchto okolností nemůže vydržet, nebo sdílíte náš názor, že pro vztah jsou důležitější jiné věci než to, jaké poslední školní vysvědčení máme v rukách?

Radka


24.11.2008   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 79   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3,1/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Vysokoškolačka a elektrikář. Má to budoucnost?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-79
Rawah
Rawah - 25.11.2008 9:36

Tak je tu spousta názorů, jak trefných, tak i zcestných smajlik - 68smajlik - 68 ale k jednomu se chci vyjádřit, a to k příspěvku, kde se psalo, že lidé, kteří jdou studovat vysokou, jsou cílevědomější a ambicóznější. S tím nesouhlasím smajlik - 76smajlik - 55 protože tohle není o ambicích a cílevědomosti, ale hlavně o prioritách. Neznamená to, že když někdo nejde studovat vysokou školu, že má nižší ambice, ale že např. považuje za důležitější jiné věci a taky se realizuje v jiných oblastech. A pokud jde o priority, tak u těch je rozhodně důležité, aby je měli oba partneři stejné smajlik - 62smajlik - 62smajlik - 58smajlik - 61

 
Jarka7
Jarka7 - 25.11.2008 9:21

medved: Přesně, super.To je podle mě to pravé. Díky smajlik - 47smajlik - 46smajlik - 5

 
Jarka7
Jarka7 - 25.11.2008 9:15

hvezdaseveru: Můj manžel má VŠ i CSc a za 36 let manželství jsme doma neměli opraváře!!! Neházej všechny do jednoho pytle! Zobecňování je cesta do pekel! smajlik - 98Já mám VŠ i CSc a PhD a také si opravím reflektor,vyměním pneumatiku, opravím odpad, umím domácí opravy kolem baráku, nebojím se jezdit s traktorem a náklaďákem. Ty tituly jsou nějaká omezení?! To snad ne! smajlik - 9Myslím, že často tituly jsou mindrákem pro ty, kteří je nemají, nemají výdrž a potřebují se vymlouvat sami sebe. Studovala jsem vdaná i s děckem a šlo to! To mě tedy namíchlosmajlik - 9smajlik - 37

 
Jarka7
Jarka7 - 25.11.2008 7:17

Kotě: Bohužel, taky mně to z té debaty vychází a musím jen konstatovat, že máš pravdu.- Zase není tolik inženýrů blbců, kolik si jich tady berete do pusy! Nota bene nevím, proč musí být jen inženýr(ka) blb, ne až tak doktor-třeba politických věd, jako za totáče!!! Tam bych ty blby hledala s titulem jako první! smajlik - 82Manželství je o lidech a každý člověk upřednostňuje něco jiného. Pokud to nevadí v tomto případě, fajn. V jiném by to bylo pěkně riskantní. Příliš tu zobecňujete vše do jedné poučky!

 
sanbibi
sanbibi - 25.11.2008 1:23

ja si myslim ze nejde ani tak o skolu ale o inteligenci. clovek nemusi mit skoly aby byl inteligentni a naopak z vysokoskolaka muze byt hnup, a ze jich znam...ja bych se tim netrapila. pokud mas pocit ze je chytry....s blbcem by jsi asi nechodila

 
Lubar
Lubar - 24.11.2008 23:31

medved: vše, co jsi napsala, se mi v hlavě honilo taky smajlik - 47
kdysi, když jsem nějakou dobu lovila na netu po seznamkách, tak se mě můj manžel, o kterém jsem v té době vůbec netušila, že o mě stojí, zeptal, jaká kritéria si zadávám v seznamce... tak jsem automaticky vypálila jako první kritérium vš ... zpětně mi pak vyprávěl, jak si říkal: "tak a je to v pytli" smajlik - 68.... no a jsme spolu a jsme spokojení, i když on to kritérium vš nesplňuje smajlik - 68

 
janas
janas - 24.11.2008 22:55

jo a jen na doplnění - mnoho mejch spolužáků z VŠ Petrovi nesahá ani po kotníky a to už máme jeden titul v kapse. Ne každý studium je o inteligenci - pokud máte štěstí a umíte šprtat, můžete mít titul taky.

 
janas
janas - 24.11.2008 22:52

Je mi (za dva týdny 25). Studuji poslední ročník (5.) vysoké a můj přítel je automechanik, opravář zemědělských strojů a taky řidič. Maturitu si nedodělával - v jeho profesi by mu stejně bylo naprd. Jsme spolu 8 a čtvrt roku - takže kdo umí počítat, zjistí, že jsem si s ním začala na střední a když jsem se hlásila na vejšku a byla přijata, velmi mne podporoval. Ikdyž mi narozdíl od partnerů některých kamarádek nepomůže s učivem(ale zásobuje mě při učení jídlem smajlik - 68) - je nám spolu hezky a neznám ve svém okolí nikoho stejně starého, kdo by měl tak dlouhodobý a veselý vztah.
U nás žehrala babička - myslela si, že si najdu někoho jiného - měla smůlu, teď už ho nechá i pozdravovat a dokonce mu letos nadělí dárek pod stromek - takže už je přijat do rodiny.
Mám další 4 spolužačky, které také mají partnery, kteří nejsou na "vysokoškolské" úrovni - žádná si nestěžuje a všem to klape.
Moje heslo zní "Je to můj život, a nikdo jinej ho za mě žít nebude, tak ať se nestará!"

 
E=mc2
E=mc2 - 24.11.2008 21:49

Vztah vám samozřejmě vydržet může- pokud budete naladěni na stejnou "sociální inteligenci" tedy schopnost spolu žít, a ta podle mého názoru ( i většiny přede mnou ) není jen o tom "papíru" o dosaženém vzdělání, někdy je to i o možnostech a okolnostechsmajlik - 26

 
medved
medved - 24.11.2008 21:29

Kotě: ja mam tak nejak pocit, ze je desne "moderni" rikat, ze jsou hloupi vysokoskolaci a silene chytri remeslnici smajlik - 64 i kdyz je myslim kazdemu celkem zrejme, ze mezi vysokoskolaky je urcite vetsi procento lidi s rozhledem nez mezi rekneme vyucenymi...coz samozrejme nevylucuje vyjimky.... kdo se rad hrabe v knihach a vzdelava se, obvykle tak cini odjakziva a pak pravdepodobne cosi vystuduje...nevim, co tady na tom diskutujici tak rozciluje smajlik - 26

sama mam VS, nepripada mi to nijak uzasne, spis tak jako normalni, nikde tituly nepouzivam, ale presto kdyz se nad tim zamyslim, tak drtiva vetsina mych kamaradu VS opravdu maji a to se jich urcite v prvni rade na vzdelani neptam smajlik - 26 proste s nimi sdilim vic zajmu a nazoru stejne jako rekneme stejny "spolecensky status"....proste urcite je jednodussi vzit si belocha z CR, ktery ma stejne vzdelani, stejne nabozenske vyznani a vyznava i podobne zivotni hodnoty nez vyuceneho cernocha z Konga, ktery praktikuje ritualni tance, ale nikde neni ani tak zaruceno, ze clovek prozije s prvnim stastny a s druhym nestatny zivot...jen ta pravdepodobnost je lehce vyssi smajlik - 26

 
Nessy
Nessy - 24.11.2008 21:21

Tak za prvé by tu mohl být problém v odlišném chápání některých věcí a odlišných názorech. Pokud vy si rozumíte a on není nikterak "tupý vyučenec", tak je první možný problém vyřešen. Jen chci podotknout, že nemám nic, proti lidem s výučákem - několik jich mám za přátele, s jedním se stýkáme blížsmajlik - 44.
Druhý a myslím, že zásadnější rozdíl bude ve vašem rozdílném společenském postavení. Ty jsi ta chytrá vysokoškolačka, ty budeš více vydělávat, ty jsi "lepší" než on... Pokud to on teď nebere jako problém a jeho ego nijak netrpí, je to dobře. Bohužel - každý jsme ovlivnitelní a mám za to, že se v jeho okolí najde minimálně jeden "dobrý" kamarád, který bude na vás dva mít uštěpačné poznámky a za nedlouho mu nasadí červa do hlavysmajlik - 96. To bude zřejmě největší kámen úrazu, se kterým bude potřeba se poprat... Je nutné se na to připravit už teď a takové řeči utnout už v začátcích, aby neměli šanci se rozvinout.
Pokud tohle zvládnete, jiný problém bych tu nevidělasmajlik - 75.
A pokud jde o tvé rodiče - je to jasné. Jsou hrdí na svou dceru vysokoškolačku a představovali si pro ni někoho "lepšího". To přece vysokoškoláci ve vnímání lidí jsou. Asi, jako kdyby si dva, dejme tomu hluší, pořídili dítě, ono i přes nepříznivé prognózy slyšelo, ale v dospělosti si našlo hluchého partnera... Oni sice neodsuzují hluchotu, když jsou na tom stejně, ale pro své výjimečné dítě chtěli prostě víc.
Myslím, že se tu rozepisuji úplně zbytečně - že tohle všechno stejně dávno víš a jen jsis to chtěla ověřitsmajlik - 68
Přeji ti hodně štěstí do budoucna a hodně síly se za váš vztah poprat se všemi nepřejícími posměváčky smajlik - 45.

 
kubikm
kubikm - 24.11.2008 21:09

medved: smajlik - 75jo...ty berličky...ale stejně funguje...tvoje rodinka...moje rodinka...to já nikdy nepopužila...ale můj muž kolikrát...to je stejná podpásovka
můžeš ručit za sebe, ale za jiné??

 
axis
axis - 24.11.2008 21:05

Určitě to budoucnost má. Neohlížej se na nikoho, jdi si za svou láskou. Já jsem byla v téže situaci a naše manželství vydrželo zatím 34 let. Ještě jsem si pak dodělala 2 vysokou školu.

 
kubikm
kubikm - 24.11.2008 20:58

medved: souhlasím s tebou
mám bezva kamarády...on slévač...ona dr
je to o lidech...jsou spoku dodnes, mají nejen dcery...ale i vnoučata
on může být i vysokoškolák blb a vyučený super člověk...žejo?
je to spíše o charakterech lidí, než o vzděláni

 
Madietta
Madietta - 24.11.2008 20:48

Stanik: asi proto, že o tom, že bys znala nějakého chytrého vysokoškoláka nebo hloupého řemeslníka, jsi nenapsala nic smajlik - 42

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-79
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77231.
    Archiv anket.