Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Vysokoškolačka a elektrikář. Má to budoucnost?

Vysokoškolačka a elektrikář. Má to budoucnost?

Zajímal by mne názor čtenářek na mou situaci. Ne, že by mě mohl v mém přesvědčení nějak ovlinit, spíš bych si postoje čtenářek chtěla soukromě zkonfrontovat s názory lidí ve svém okolí.

Je mi 25 let, mému příteli o šest více. Máme se rádi, rozumíme si, a i když je náš vztah vlastně ještě v počátcích, mám pocit, že jsem konečně potkala toho pravého. Problém – pokud se něco takového vůbec problémem nazvat dá – je rozdíl v našem vzdělání. Zatímco já jsem vyskoškolačka, tzv. s titulem, David je „pouze“ vyučený elektrikář, který si nástavbovým studiem dodělal maturitu.

Nikdy mě nenapadlo jakkoli řešit naše rozdílné vzdělání, protože to ve vztahu nepovažuji za důležité. Chodila jsem s několika vysokoškoláky a byli to, s prominutím, takoví blbci, že by je pohledal. Zastávám názor, že inteligence člověka nijak nesouvisí s tím, kam až byl schopen „dojít ve škole“.

Mí rodiče, přátelé a kolegové to však vidí jinak. Většina z nich skálopevně tvrdí, že dříve či později ten rozdíl pocítím a začne mi to vadit. Kdyby to prý bylo opačně, tak by to bylo v pořádku. Ale žena, která je vzdělanější než muž, to prý normální není a jednomu nebo druhému to jednou začne být proti srsti.

Nechápu to. Hlavně proč tento názor sdílí i mí rodiče, kteří nemají ani tu maturitu. Jsem v naší široké rodině v podstatě první, kdo vystudoval vejšku. Pravda, naši jsou na mne náležitě hrdí, což je mi příjemné, ale zatahovat do toho partnerský vztah mi připadá jaksi maloměstské.

Jak jsem již psala, s Davidem si rozumíme. Je nám spolu dobře a máme spoustu společných zájmů i témat k rozhovoru. On je hodně sečtělý, zajímá se o hodně věcí, o kterých umí krásně povídat. Chodíme do kina, do divadla, jezdíme na výlety. Ani jeden z nás nemá zapotřebí řešit rozdíl v našem vzdělání.

Bohužel, okolí nás občas docela dost dusí a jejich zaručeně pravdivé prognózy stran vývoje našeho vztahu nám jdou pěkně na nervy. Sice se snažíme na to nijak nereagovat, nebo je odkážeme do patřičných mezí, ale příjemné to není.

Co si o tom myslíte? Také máte dojem, že nám to spolu za těchto okolností nemůže vydržet, nebo sdílíte náš názor, že pro vztah jsou důležitější jiné věci než to, jaké poslední školní vysvědčení máme v rukách?

Radka


24.11.2008   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 79   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3,1/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Vysokoškolačka a elektrikář. Má to budoucnost?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-79
medved
medved - 24.11.2008 20:04

souhlasim s nazorama dole...neni to o vzdelani ale o lidech...nicmene bych radce rada rekla, ze ac to urcite neni problem, tak si musi byt vedoma, ze v casech, kdyz jim to treba klapat nebude na 100% je o argument navic, ktery se da zneuzit...a to at uzv hadce nebo v takovem tom....dyt jsme to rikali....ale na druhou stranu, kdyz to neklape, tak se obvykle argumentu najde dost i tak...je mladsi, mensi, z vesnice, z mesta atd atp.....


 
Viv :o)
Viv :o) - 24.11.2008 16:05

Pokud to pro vas neni problem, tak problem neexistuje smajlik - 61

Sdilim stejny nazor jako ty... problem by byl, kdyby to treba jednomu nevadilu a druhemu ano, citil by se treba menecennejsi /nebo by se citil jako neco vic/ a pak si to na partnerovi vybijel... ale to pak neni problem o vzdelani, ale o sebevedomi...

 
illča
illča - 24.11.2008 15:58

Mám zkušenost - ti , co se titulem chlubí, ohánějí a mají ho i na zvonku u dveří a přejí si být oslování pane inženýre (či inženýrko) jsou většinou idioti. smajlik - 48
A pokud si Radka s Davidem rozumí, ať kašlou na tituly - bud jim to vyjde nebo ne - tak jako spoustě jiným, ať už jsou otitulovaní oba , nebo oba bez titulu.

 
Stanik
Stanik - 24.11.2008 15:16

talenka: dekuji ti nacelniku, ze si se me zastalsmajlik - 42 uz jsem zaznamenala, ze kotě, ať řeknu co řeknu, snaží se to obrátit proti mě.. inu vypada to, ze se zas po dlouhe dobe nasel pokracovatel jiste nejmenovane damy... ta byla to same.. jednou me dokonce podobne "napadla" jeste nez k tematu mohla neco napsatsmajlik - 34 smajlik - 34smajlik - 34

 
Stanik
Stanik - 24.11.2008 15:13

Kotě: opet prehnana reakce.... vzdycky si najdes to, aby ses mohla urazit, pripadne nekho chytit za slovo... znam spoust Judr, Mudr Purdru, co se nima neda mluvit, neb jsou blbi jak stoudev... a spoustu lidi zivicich se rukama, co to maji v hlave srovnany.. a presne tak jsme to i napsala... nevim, proc mi podsouvas globalizovani... smajlik - 55

 
Teoretik
Teoretik - 24.11.2008 14:54

blesksoft: děvče, to by se Ti jednou nemuselo vyplatit. Začni dělat karieru také. Věř, že za pár let mu nebude vyhovovat, že má doma slípku. A co ty na stará kolena, budeš dělat do 80? Dnes člověk nemůže věřit ani na podání ruky - i v manželství.

 
orinka
orinka - 24.11.2008 13:56

Neblázni. Statisticky vzato je u nás víc vysokoškolaček než vysokoškoláků, takže logicky připadne na jednu VŠ kluků s nižším vzděláním. No a? Copak elektrikář může být hloupý? Naopak, musí mít vysoké odborné znalosti a stále se v oboru vzdělávat. Je přímo terno mít doma chlapa, který je zároveň chytrý i praktický. Nedej na řeči okolí a řiď se citem. Přece mu neřekneš: já vím, že druhého takového nepotkám, ale tetička říkala, že nám to nevyjde, tak se musíme rozejítsmajlik - 68 Držte se, šikovných párů je pořád nedostatek.smajlik - 54

 
Klekí
Klekí - 24.11.2008 13:29

Znám jedno manželství:
On je řemeslník, nevím, zda má vůbec tu maturitu??? Dělá vodu, topení a tak. Sám na sebe. Je to inteligentní člověk, s přehledem, se znalostmi, hodně čte, dá se s ním povykládat o všem možném.
Jeho žena je VŠ, docela vysoko postavená, taky normální, prima ženská, která nenosí nos nahoru.
S oběma je moc dobře, je vidět, že si rozumí, je vidět souhra a porozumění. Mají už dvě dospělé děti a i na jejich přístupu k životu je vidět, že dostaly dobrý základ.
To je zrovna jedna z mála rodin, kterých si cením a u kterých to klape....tak proč by rozdíl ve vzdělání měl být problém?
Pokud problém je,........ je v charaktreu člověka, ne ve vzdělání.

 
mam-ča
mam-ča - 24.11.2008 13:27

Radka : Kdyby Ty jsi byla elektrikářka s maturitou a Tvůj přítel inženýr (čehokoli), to by Tvým rodičům připadalo v pořádku ?


 
rozina
rozina - 24.11.2008 12:50

Radko, je to tvoje rozhodnutí!!! Nedej na žádné řeči, oni i rodiče časem musí kapitulvat-ořed tím, že váš vztah bude dobrý. Vzdělání není rozhodně vstuoenkou pro to, aby se manželství vydařilo. !! I inža může být debil !! Znám jich dost a svoji maželku doktorku dusí jako blázen, bije jí a ještě jí zaqhýbá.. to ne ne !§ Podle mne snižje inteligenci u těch lidí, kteří to takhle hodnotí... asi tvý rodiše zpychli, že jsi daleko široko v rodince inža a takk to dávají hlasitě najevo, ale mohlo by se jim to šeredně vymstít, kdybys je tedy poslechla, ale další vztah by nevyšel. asi by důvod k výčitkám byl!!
TAKŽE ROZHODNI SE SAMA JE TO VÁŠ ŽIVOT A VY DVA BUDE SPOLU A NE NIKDO JINÝ. DRŽÍM PALCE Rozárka

 
Orfanic
Orfanic - 24.11.2008 11:56

obrázek - Baner180px.gif

 
slatina
slatina - 24.11.2008 11:46

Je to na tebe, aby ti časom nepreplo a necítila sa niečo viac ako tvoj elektrikár, myslím , nie každý vysokoškolák je použiteľný do života.

 
talenka
talenka - 24.11.2008 11:44

Kotě: 10.58 no tak to snad ne, ovšem když si tak promítnu, kdo z mých známých se opravdu ohání titulem, pak jsou to skutečně ti, co se s nimi dá jen těžko vyjít, postrádají určitý typ inteligence, řekněme sociální. Znám ale spoustu VŠ, a jsou mi blízcí, co se titulem nijak nechlubí, nepřipadá jim to důležité, nepíšou si to na zvonky a podobně. Řekla bych, že Stanik myslela spíš tohle.
Taky jsem měla letní románek - se zámečníkem či co vlastně byl. V hlavě měl jen fotbal. Během několika randet jsem detailně pronikla do pravidel malé kopané, ale pak nějak nebylo o čem mluvit. Nepomohlo ani to, že byl fkat pěkněj. Utíkala jsem, až mi za patama hořelo. Zlatej můj manuálně zručnej inža smajlik - 16

 
chytrájakrádio
chytrájakrádio - 24.11.2008 11:00

Asonka: s tím souhlasím. Prostě to jen potvrzuje, že záleží na osobnosti. Někdo, kdo se "hroutí" z toho, že okolí má "problém" s elektrikářem, asi zase tak silná osobnost nebude smajlik - 58 S tím samozřejmě jen vzdělání jako takový vůůůůbec nesouvisí. Páru z článku přeju hodně štěstí a hlavně: nenervujte se tim, že někdo řeší to, do čeho mu nic není

 
Madietta
Madietta - 24.11.2008 10:58

Stanik: jasně, všichni zedníci jsou inteligentní a sečtělí, zatímco VŠ jde studovat jenom debil, co se na řemeslo nehodil.smajlik - 42

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-79
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77230.
    Archiv anket.