Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Děti.Výchova, škola, kamarádi

Mám chtít po dospělém dítěti příspěvek na domácnost?

Mám chtít po dospělém dítěti příspěvek na domácnost?

Naše dcera v červnu odmaturovala a teď si užívá poslední prázdniny. Od září nastupuje do zaměstnání, už má vše vyjednané. Nástupní plat bude mít cca 12 000 čistého.

Nemůžeme se s manželem shodnout na tom, jak pak s ní vyřešit její příspěvek na společné bydlení. Manžel tvrdí, že by se měla podílet třetinou na nájmu a službách i za jídlo. Prý aby si zvykala, že život není zadarmo.

Mně se tento systém nelíbí, po odečtení všeho v této výši by jí z platu zbylo v podstatě jen lepší kapesné. Myslím, že kdyby přispívala částkou cca 2 – 3000, tak by to bylo dostačující. S tím však manžel nesouhlasí.

Zajímaly by mne názory čtenářek, případě vlastní zkušenosti.

Vladimíra

 

Milá Vladimíro, než dáme slovo čtenářkám, udělala jsem si malý průzkum ve svém okolí v řadách svých známých. Meryl.

Petra

Synovi je už 23 let, pracuje a bydlí stále s námi. Z platu 16 000,- nám přispívá měsíčně 4 000,-. Společně jsme se na tom dohodli a jsme spokojeni všichni.

Věra

Máme pětadvacetiletého syna, bydlí s námi. Jelikož pro nás není problém z našich platů vše bez problémů finančně zvládnout, nepřispívá syn nic. Dohlížím však na to, aby si pravidelně každý měsíc ukládal určitou částku na spoření.

Jitka

Dvacetiletá dcera nám z platu 14 000,- přispívá 5 000,- měsíčně. Polovinu z těchto peněz jí ukládám a dám jí je, až se od nás jednou bude stěhovat.

Mirek

Aby dospělé dítě přispívalo na domácnost, je asi z výchovného hlediska správné. Ale my zatím od syna nic nepožadujeme, až se ožení a založí rodinu, užije si toho dost. Vyučil se teprve před rokem. Ještě tak rok ho míníme tímto způsobem podporovat, ale pak už k nějaké finanční dohodě mezi námi dojde, pokud u nás bude bydlet.


29.7.2009   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 82   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,8/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Mám chtít po dospělém dítěti příspěvek na domácnost?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-83
Bambulka
Bambulka - 29.7.2009 11:23

Majucha: Souhlasím s tebou, taky bych svému dítěti ze začátku pomáhala a ne ho tak oškubala. Však čím víc mu pomůžu, tím rychleji bude z domu pryč.

 
štoudev
štoudev - 29.7.2009 11:17

Ota: samozřejmě, že většina lidí tak začínala, ale taky je rozdíl, jak se dalo přijít k bytu za totáče a dneska.smajlik - 26. Po mně, kdyby rodiče vyžadovali takřka celý plat, tak dneska nebydlím. Potloukala bych se po podnájmech a nikdy bych nedostala možnost si našetřit ani ten základ pro přidělení hypotéky. Nejsem proti přispívání, naopak, ale připadá mi trošku drsné chtít po vlastním dítěti tržní nájemné, jako bych to chtěla třeba po cizích lidech. Pokud mám někoho rád, tak mu pomůžu, ať se na vlastní nohy postaví co nejdřív, ne že ho zadupu do země stylem "jsi dospělej, starej se o sebe jak umíš a naval prachy, víc mě nezajímá". Aspoň já bych to pro svoje dítě udělala...smajlik - 26

 
Bellana
Bellana - 29.7.2009 11:15

Být ve stejné situaci, tak moje dítě bude platit třetinu nákladu na bydlení bez smlouvání a o jídle bychom smlouvali. Tam mi třetina nepřipadá úměrná, mladé holky tolik nejedí, jsou méně doma. Šla bych spíš na dohodu o oddělené části chladničky, kam by si dávala své jídlo a v sobotu a neděli bych ji zvala na oběd. Ale už ne na večeři. Já totiž teplé jídlo nerada a teplé večeře dělám jen výjimečně. To, že se bude podílet na údržbě bytu, nejen svého pokoje, považuji za naprosto samozřejmé. Hýčkání dětí v českém stylu je to nejhorší, co jim člověk může do života poskytnoutsmajlik - 2

 
Kremzina
Kremzina - 29.7.2009 11:01

Mně se líbí to, co praktukuje Jitka - pod článkem. Ať klidně dává dcera 1/3 všech nákladů na domácnost a Vladimíra jí z toho může něco ukládat na budoucí bydlení nebo prostě do začátku, až se jednou osamostatní. To ty peníze bude potřebovat víc než teď. Jako kapesné jí 2-3 tis. opravdu stačí.

 
Bambulka
Bambulka - 29.7.2009 11:01

Mařka: Tak mi to rodiče usnadňovali. Já pracovala před svatbou rok a nechali mě u sebe ten rok bydlet zadarmo. Sice měla jsem jen 8 000, ale nechali mě. Říkali, že si mám šetřit na zařízení domácnosti. Ale já si fakt šetřila. Za první výplatu jsem si koupila vanu, za další výplatu zase nějaké vybavení. Kdyby po mě požadovali např. 4 000, tak doteď bych neměla vlastní domácnost s takovou. Protože i za mou výplatu jsem si kupovala jízdné, oblečení, šaqmpony, kosmetiku atd.

Ať se rozhodnout, jak se rozhodnout, měli by udělat kompromis a probrat to i s dcerou, jak to vidí ona (pokud by nechtěla ze své výplaty dávat např. 5 tisíc pryč, tak by mohla přislíbit, že bude více pomáhat v domácnosti). Jde o to, aby se jejich rodinné vztahy nepokazily.

 
Ota
Ota - 29.7.2009 10:57

Majucha: no jo ... ale komu z nás zbývalo na zbytečnosti ?
Já jsem nastoupil za cca 850 korun hrubého ( - známka solidarity- daň cca 730 korun čistá ruka ) na plný úvazek.
Bydlení jsem čirou náhodou měl svoje ( za socíku výhra v lotérii) ale měl jsem tam tzv " nadměrné metry" a platil jsem to i s inkasem cca 420 korun, zbyly mě tři stovky tedy cca 10 korun na den ( jen v únoru to bylo lepšísmajlik - 42) takže po návratu z vojny jsem si jeden měsíc koupil kalhoty a tři trika a sušil hubu, pak jsem si koupil boty a sušil hubu ...
Nakonec jsem si přímo v zaměstnání našel vedlejšák a dělal jsem hodně noční....
Po roce a pul práce za socialismu jsem na sporožíru měl našetřeno asi 5 stovek a konečně mě přidali na asi 1400 .. to už jsem byl king... džíny stály jen 500 korun to se to žilo...
Řekněte mi kdo z vás začínal jiank než s kapesnýmsmajlik - 62

 
Mařka
Mařka - 29.7.2009 10:55

Souhlasím s manželem ! Kdyby bydlela sama - musela by platit nájem celý -tady jen třetinu...a za jídlo taktéž ...nic není zadarmo...Vsadím se že nikomu z nás taky život nikdo neusnadňoval....smajlik - 26

 
štoudev
štoudev - 29.7.2009 10:39

myše: píšete tři tisíce na nesmyslysmajlik - 55. Viděla bych to jinak. Pokud jí zbydou z platu tři tisíce, tak z toho si už moc nesmyslů nekoupí. Pochybuji, že v příspěvku na bydlení by bylo zahrnuto třeba jízdné, kosmetika (i jen blbý šampon stojí skoro stovku), veškeré jídlo, oblečení, ev. třeba léky a další výdaje. Měla by si z toho šetřit na vlastní bydlení, takže ještě založit stavebko nebo jiné spoření ... a pokud toto všechno poplatí, na nějaké vyhazování za zbytečnosti nehrozí.smajlik - 42

 
chytrájakrádio
chytrájakrádio - 29.7.2009 10:35

příspěvek na bydlení a jídlo jsem myslela

 
chytrájakrádio
chytrájakrádio - 29.7.2009 10:34

Já bych jí stáhla tak o 2-4 tisíce, to by mi přišlo jako příspěvek na nájem a bydlení odpovídající. Ale ještě víc bych se snažila, aby šla Vlastička z domu smajlik - 68 Jinak nechápu tu Věru, jak radí u článku, že mají 25 letýho syna a ten nepřispívá nic smajlik - 20 To už je víc než dospělej chlap a takovej by dle mě měl už dávno stát na vlastních nohou a ne se nechat živit od rodičů. Něco jinýho je pokud studuje

 
myše
myše - 29.7.2009 10:30

když z toho máte špatný pocit, můžete dceři peníze ukládat třeba na stavební spoření...
Slečna je dospělá=zodpovědná sama za sebe. Platit by měla a že jí zbydou 3 tisíce na nesmysly? no a co? je na ní aby se v práci vyšvihla a dostala lepší místo, až bude mít rodinu, bude muset ještě počítat s náklady na děti. jen at si zvyká.
A takové vejlupky - jako že jsme si domluvili že dá 2000 (směšná částka) a stejně je nikdy neuvidím, tak to neberu. Nechceš platit, starej se tedy sám o sebe - nejsem "mamahotel" ani služka nepracuje zadarmo, natož aby ještě doplácela smajlik - 76

 
Verera
Verera - 29.7.2009 10:30

Ono je fakt, že pokud jí zbyde jen to lepší kapesné, tak pak nebude mít z čeho si šetřit na vlastní bydlení.

Líbí s emi ten nápad, že by platila třeb a i tu třetinu nákladů, ale rodiče by jí polovičku ukládali na stavebko a nebo by si to tam dávala sama, to už záleží jak moc se na ni dá spolehnout.

 
sharon
sharon - 29.7.2009 10:23

Deja: stejné jako u mojí ségry.....mladýmu (27) to taky často nevyjde a nic jí nedá a to vydělává 18.000......být můj, bych ho hnala ! Příživníka......

 
Majolka
Majolka - 29.7.2009 10:22

Se synem jsme se domluvili na 2000 Kč, které jsem mu posílala na stavebko, když mi to rozpočet dovolil. Byl ochotný přispívat daleko víc. Platí si sám stavebko a myslím si, že se tak učí spořit a trochu hospodařit s penězi.

 
Mirabelka
Mirabelka - 29.7.2009 10:18

Ono jde spéše o princip věci.... nasadit střídnou laťku placení, aby se mladý člověk naučil hospodařit s penězi, že nejsou jen lahůdky za utrácení peněz jen za záliby, ale nezbytné povinnosti a jak se zbytkem peněz naložit....prostě zlatá střední cesta smajlik - 47

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-83
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77203.
    Archiv anket.