Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Chtěli byste nájem po vlastních dětech?

Chtěli byste nájem po vlastních dětech?

Možná jsem divná a vidím to špatně, ráda bych slyšela názory někoho jiného. Docela dost mě totiž zarazil požadavek rodičů mého manžela.

Bydlí v dvojdomku, který donedávna sdíleli s tchánovou babičkou. Ta před časem zemřela a její půlka domu připadla tchánovi. Je to docela příjemné bydlení, dole hala, velký pokoj, kuchyň, velká koupelna spíž a vchod do sklepa a nahoře tři ložnice a malá koupelna. Domek je tedy volný a rodiče nám ho nabídli k bydlení. Máme dvě děti, bydlíme v pronájmu, takže nám tato nabídka přišla docela vhod.

Moje radost ale netrvala dlouho. Naivně jsem se domnívala, že otec ten domek nechá přepsat na svého syna, tedy mého manžela. Nic takového se ale nekonalo a podle všeho ani konat nebude. Tchánovci řekli, že dům zůstane i nadále v jejich majetku, ale užívat ho můžeme, jak chceme, včetně úprav, které bychom v něm chtěli udělat.

No, dejme tomu, i když se přiznám, že cpát peníze do domu, který není náš, se mi moc nechce. A nějaká rekonstrukce by zapotřebí byla, alespoň podlahy, koupelny a kuchyň, to vše je ještě původní z doby, kde se domek stavěl, tedy více než čtyřicet let.

Co mne však zarazilo ještě víc by požadavek rodičů na placení nájemného. Tak úhradu energií samozřejmě chápu, o tom bych vůbec nepřemýšlela, to je jasné, ale oni po nás chtějí regulerní nájemné, které stanovili na částku pět tisíc měsíčně. Manžel to přijal celkem klidně, nic nevhodného mu na tom nepřijde, bere to tak, že rodiče mají pár let do důchodu a asi si chtějí vytvořit nějakou rezervu.

Mně se to ale nelíbí, připadá mi to od nich, jak bych to řekla, takové vydřidušské. Umožní nám bydlet v domě, který nebude náš, ale zrekonstruovat a zvelebit ho za své můžeme, to jim nevadí a ještě jim budeme platit každý měsíc pět tisíc. Přitom vědí, že jsem na mateřské a ještě dva roky budu, tak jim musí být jasné, že peněz nazbyt nemáme a vědí, že současné nájemní bydlení zvládáme doslova s odřenýma ušima.

Jsem z toho docela rozčarovaná a přemýšlím, jestli jsem „hamižná“ já, nebo oni. Myslíte, že je normální, aby děti platily svým rodičům nájem? Ne energie, ty samozřejmě ano, ale klasický nájem, jakoby člověk bydlel někde u cizích.  

Irena


29.11.2013   Rubrika: Problémy s rodiči   |   Komentářů 86   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,8/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Chtěli byste nájem po vlastních dětech?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-89
sevenofnine
sevenofnine - 29.11.2013 12:22

Santé - 29.11.2013 12:11: jasně taky nejsem v manželství s tím, že se rozvedu, ale nejsem pitomá a dobře vím, že špatné věci se dějí i hodným lidem. A přivýdělek při mateřské jsem měla vždy a spousta maminek si přivydělává, na tom není nic špatného. Já hlídala děti ve fitnes centru, vedla kroužek v MC pro maminky dětmi, všude jsem brala děti s sebou, hlídání jsem nikdy neměla. Večer dělala dvěma firmám účetnictví. Vždycky se dá něco dělat, na pláč o tom jak nemám prachy je vždycky času dost. Spousta žen s dětma vystuduje vysokou školu, chodí na jazykové kurzy tak proč by si nepřivydělala něčím co umí?

 
sevenofnine
sevenofnine - 29.11.2013 12:13

Santé: ano a proto bych na Irenině místě hledala přivýdělek, který bych spořila a ukládala abych se do 3 let někam pohla. Za 2 roky půjde do práce a zase to bude lepší a pak se zmůžou na svůj byt.

 
Santé
Santé - 29.11.2013 12:11

sevenofnine: a jako to si má z MATEŘSKÉ něco ulívat?smajlik - 6 No nevím, já žiji s manželem a protože nemám vysoký plat, tak holt rezervu nemám a nemá ji ani on. Já nejsem ve vztahu s tím, že se rozvedu. smajlik - 76 smajlik - 20

 
mam-ča
mam-ča - 29.11.2013 12:09

sevenofnine: Tak tak. Při dnešní rozvodovosti 50%, bych se trochu bála. Ani vztahy s nejbližším příbuzenstvem nemusí být idylické, a pak je na konflikty zaděláno.
Předpokládám, že i Irena má někde rodiče, kteří by jí v případě nouze podpořili, ale...s jedním dítětem se odejít dá snadno. Se dvěma těžko a se třemi je to téměř nemožné.
Být Irenou, snažila bych se už teď najít způsob, jak být nezávislá. Zatím aspoň psychicky. Nedat na sebe nakydat povinnosti a nemít žádná rozhodovací práva ? Je matkou společných dětí, a to je sakra práce ! Bohužel, nedoceněná.
Jestli se už teď cítí jako rohožka přede dveřmi a nechá sebou manipulovat jak se manželovi a jeho rodičům zlíbí, těžko se někdy z toho područí vymaní.
Ano, i proto, že jí v novém bydlišti nebude patřit zhola nic a nebude mít ani hlas poradní.

 
Santé
Santé - 29.11.2013 12:08

sevenofnine: ano 10 tis už jer na hypotéku, ale někde musíš do té doby bydlet a platit taky

 
tornado-lou
tornado-lou - 29.11.2013 12:05

strašně důležitá je ta otázka sourozence. složitý je to i tak dost a jestli má manžel ještě sourozence, tak už je to úplně nepřehledný.

 
sevenofnine
sevenofnine - 29.11.2013 12:00

mam-ča: mě právě překvapilo, že Irena řeší nájem, ale vůbec se nezamýšlí nad sama sebou. Nad její budoucností, jejím zajištěním. Jí přijde v pohodě dát všechno co má, svoji budoucnost do rukou manželovi a věří, že spolu budou šťastně žít až do smrti a jejich život nikdy nepoznamená ani mráček. Nechci být hnusná, ale mě to přijde děsně naivní.

 
mam-ča
mam-ča - 29.11.2013 11:36

sevenofnine: 11:23 "on bude mít na důchod dvojdomek, o jeho rodiče bude postaráno, Irena přispěje vším co vydělá na zvelebení jeho domu + bezplatnou prací, ona nemá kam a zaco odejít, takže je na něm závislá "

Tohle by si měla Irena vytisknout a mít pořád před očima.

Ještě bych zmínila možnost, že budou OBA ze svých společných příjmů vyplácet případné další sourozence. A Ireně dál nebude v tom domě patřit ani klika u dveří. smajlik - 48

 
Linda
Linda - 29.11.2013 11:33

Podle mych zkusenosti s manzelovou rodinou soude, bych do toho nesla, NIKDY!!! Ano uznavam, jsou rodiny kde si vsichnui vychazeji vstrict, ale uprimne ona i nejlepsi kamaradka 24/7 za pozadim driv ci pozdeji zacne lezt na nervy, natoz rodina smajlik - 42
Ac jsem vecne bez penez, tak to co mam investuji do vlastniho bydleni (tim myslim jak vlastni pokud mam na hypo tak i podnajem, ale proste tam kde jsem svym panem) a mam klid!!!!

 
Kassy
Kassy - 29.11.2013 11:30

Mně na tom nepřijde nic divného, pokud je nájemné stanoveno s ohledem na stav domku a finanční situaci rodiny. Přišlo by mi nevhodné chtít na dětech vyloženě vydělat, přestože vím, že jsou na tom finančně špatně. Ale proč by měli automaticky bydlet zadarmo? Kdyby šlo o mě, byla bych možná i raději, kdybych tímto způsobem mohla mít čistý štít a vědět, že bydlení je opravdu "moje" a že si tam mužů dělat co chci, vodit si tam koho chci a vykázat koho chci - včetně příliš vlezlé tchýně, například. Pořád lepší než bydlet zadarmo, ale muset snášet každodenní kontrolu úklidu a tunu "dobrých rad". Jiná věc je ta rekonstrukce. Cpát peníze do rekonstrukce domu, který není můj, na to bych nepřistoupila. Byla bych ochotná udělat jen tolik, co v jakémkoliv jiném nájmu. Všechny dražší a trvalejší věci by ale měly být po dohodě a platit by je měli tcháni. Protože tak jako oni nemusí dotovat své dospělé dítě, tak ani to dítě nemusí dotovat jejich majetek.

 
sevenofnine
sevenofnine - 29.11.2013 11:23

mam-ča: Stanik: právě, on bude mít na důchod dvojdomek, o jeho rodiče bude postaráno, Irena přispěje vším co vydělá na zvelebení jeho domu + bezplatnou prací, ona nemá kam a zaco odejít, takže je na něm závislá ... brrrr K tomu se třepat aby staroušky nepopudila (zahrada může hooodně znepřijemnit život) a když si vzpomenu jak otřáslo moji matkou odchod do důchodu, no to taky bude ještě hukot.

 
Almega
Almega - 29.11.2013 11:21

Já musím taky oponovat Křečkovi: my jsme dostali před 29 lety přidělený služební byt,v baráku jsme oba u podniku s manželem pracovali (pracujeme stále).Nájem vyšlplhal postupně tak vysoko,že už z manželova platu zbývá málo.Takže já vydělávám víc a vše financuji.Dcera dostudovala v červnu,zatím je nezaměstnaná.Takže my nemáme ani byt ani peníze,jelikož,jak jsem psala,vše spolkly výdaje na děti.Můžeme zde zůstat bydlet i v důchodu,ale např. já budu mít jako OSVČ důchod dost malý a nestačil by ani celý na ten nájem! Takže si budeme muset sbalit 5 švestek a jít bydlet na chalupu,která je na malinké vesnici,není na celoroční obývání...Jiní zaměstnanci dostali od podniku byty,které si mohli levně koupit,my nic.Takže tak.Kdepak bychom měli na nějaké půjčky, z čeho bychom šetřili.

 
Verera
Verera - 29.11.2013 11:15

Nemám čas číst všechno.

Pokud to vezmu obecně, tak já bych nájem po vlastních dětech chtěla, pokud bych neměla povinnost je vyživovat. Takže student ať si bydlí zadarmo , to znamená, že já mu budu platit náklady na byt, ale pokud budou pracovat, očekávám nějaký příspěvek vzhledem k možnostem a forma bydlení.
I kdyby bydlel pořád s námi, tak bude přispívat. Jestli bude chtít být v bytě po babičce, tak si bude nájem hradit sám. Přece nebudu dotovat své dítě i v dospělosti. Jestli ten byt bude polovina dvojdomku, jaký je to rozdíl.

Oni neznamená, že dům je jednou provždy a žádné peníze nepotřebuje. Rodiče potřebují mít peníze na opravy střechy, fasády....ať bydlí na vesnici nebo ve městě, náklady se příliš neliší.

Jediné, co se mi zdá jiné pokud pronajímám dětem nebo cizím je to, že u dětí se snažím zohlednit jejich situaci. Pokud by zůstala dcera sama na mateřské nebo syn přišel o práci, pomůžu jim tím, že nebudu chtít nájem nebo jen malou částku.

Nakolik 5000 nájem zohledňuje tuto konkrétní situaci netuším, to musí posoudit pisatelka, ale jelikož manžel vydělává, zas tak velké ohledy zřejmě nepotřebují.

 
Stanik
Stanik - 29.11.2013 11:09

sevenofnine: no samozrejme. vsak rikam, najem OK, energie Ok, ale do oprav bych nedala ani korunu.Prave ze vsech duvodu, ktere jsi vypasla, naprosto s Tebou souhlasim.

 
mam-ča
mam-ča - 29.11.2013 10:55

sevenofnine - 29.11.2013 10:35 Souhlas. Příliš mnoho rizik, která si Irenin manžel neuvědomuje, protože se jedná o JEHO rodiče.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-89
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77203.
    Archiv anket.