Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

V těhotenství neschopenka. Jsem líná?

V těhotenství neschopenka. Jsem líná?

Jaký máte názor na těhotné ženy, které jsou bez nějakých vyloženě závažných příčin na neschopence? Dostala jsem se kvůli tomu do konfliktu se švagrovou a docela mě zviklala v mém plánu zůstat doma. Najednou si připadám jako nějaký vyvrhel.

Je mi dvaatřicet let a po dítěti toužím už dlouho. Nejdřív jsem neměla partnera a podmínky, když jsem pak konečně poznala toho pravého a vzali jsme se, prakticky hned jsme se o děťátko začali snažit. Rok a půl trvalo, než jsem konečně přišla do jiného stavu, už jsme začínali uvažovat o nějakém vyšetření. Ale díky bohu se zadařilo a já otěhotněla naprosto přirozeně.

Teď jsem ve 24. týdnu a začínám se cítit dost unavená. Díky bohu nemám žádné zdravotní problémy, miminko s vyvíjí dobře a já až na počáteční období nevolností se cítím po zdravotní stránce taky fajn. Akorát jsem opravdu dost unavená.

Dojíždím do práce hodinu tam a hodinu zpátky, celý den sice sedím u PC, ale to taky není zrovna ideální. Bolí mě záda, oči, občas se protáhnu, ale není to nic platné. Navíc je moje práce psychicky dost náročná, celý den jsem ve střehu, sice mi zaměstnavatel dopřál kromě polední půlhodinové pauzy ještě deset minut navíc dopoledne i odpoledne, ale i tak je to na mne už dost. Pak mě čeká cesta domů a večer padám doslova vyřízená. Otékají mi nohy, občas mi tvrdne břicho.

Napadlo mne, že se zkusím domluvit s doktorkou a zeptám se, jestli by nešlo, abych zůstala až do mateřské na neschopence. Nikdy jsem nebyla nemocná, od maturity jsem poctivě pracovala, tak jsem si říkala, že i když těhotenství není nemoc, možná bych si trošku oddychu zasloužila.

Chtěla jsem to probrat s nějakou zkušenou maminkou a zeptala jsem se manželky mého bratra, která už má dvě děti. Vysvětlila jsem jí, o co mi jde a její reakce mě naprosto šokovala. Osočila mě z lenosti, ze zneužívání sociálního systému, jak si to prý představuju, brát si neschopenku když jsem zdravá. Ona prý pracovala až do mateřské a i pak chodila několikrát týdně do práce pomáhat.

No, nandala mi to teda pěkně. A já si najednou nejsem jistá, jestli mám té mé doktorce něco říkat. Možná by se na mě tvářila stejně jako švagrová. Považovala by mě za línou lemru, která se chce válet.

Jaký na to máte názor? Myslíte si, že je to opravdu takový prohřešek, když jako těhotná a utahaná zůstanu doma a budu odpočívat a v klidu se chystat na miminko?

Iveta


21.9.2012   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 91   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,7/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - V těhotenství neschopenka. Jsem líná?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-92
PEGG
PEGG - 21.9.2012 12:26

sevenofnine - 21.9.2012 12:22 smajlik - 47smajlik - 61

 
PEGG
PEGG - 21.9.2012 12:24

Kassy - 21.9.2012 10:45
monacha1 - 21.9.2012 10:49
Tím jsem nechtěla říct, dělají to jiní, já můžu taky. Ale já dneska být těhotná a mít tu možnost, tak na tu neschopenku jdu a ani by mě svědomí netrápilo. Jenže když jsem byla v jináči s prvním dítkem, tak se to nenosilo a tolik stresů co jsem si zažila bych dneska už nevydržela ani netěhotná, možná taky proto syn první rok života prořval.
Ono dřív matky rodily na poli a bralo se to taky jako normál
Renee - 21.9.2012 10:58 - ale proč, protože každý zaměstnavatel si myslí, že jeden člověk může dělat práci za dva, protože ho to vyjde levněji. A lidi si ještě libují, jak si dobře vydělávají, ale za jakou cenu?
Takže Ivetě bych doporučila vlastní rozumsmajlik - 61

 
sevenofnine
sevenofnine - 21.9.2012 12:22

Iveto, netuším jestli jsi líná, ale pokud máš potřebu zvolnit tak zvolni. Však můžeš jít na nemocenskou na 14dní a pak se uvidí, nebo si vyber zbytek dovolené. Na kecy zasloužilek se vybodni, chápu, že hormony jsou hormony, ale prostě si to neber. Nejdůležitější je, aby dítě i Ty jste byli v pořádku, kdyby se něco pokazilo tak co si na kom vezmeš?

 
matysek
matysek - 21.9.2012 12:10

r1911: smajlik - 47 už se to blíží co?

 
chytrájakrádio
chytrájakrádio - 21.9.2012 12:09

Pokud je problém jen v únavě a dojíždění, tak se se zaměstnavatelem domluv, že budeš pracovat částečně z domova. Pokud máš sedavé zaměstnání u PC, tak nevidím důvod, proč by to v dnešní době emailů nešlo... Jako důvod pro nemocenskou mi to opravdu nepřipadá. Pokud jsi tak nesnesitelně vyčerpaná, vezmi si třeba dva týdny dovolené. Nemocenská je opravdu na rizikové případy, a to ty asi nejsi.

 
r1911
r1911 - 21.9.2012 11:42

Do práce jsem přestala chodit v půlce srpna 7 týdnů před termínem porodu, podle zákona to musí být v rozmezí 6-8 týdnů. A od té doby jsem tam byla asi 7x ještě doladit něco s mojí nástupkyní. S nudou problém nemám, kdepak.smajlik - 58 I v mém okolí si většina holek nechala napsat nemocenskou, některé mají vycházky většinu dne, prostě jen nechodí do práce a libují si, že mají x měsíců na postupnou přípravu na příchod dítěte. smajlik - 26 Netvrdím, že by se mi nelíbilo být doma jen tak, ale protože těhotenství snáším dobře, tak mi to přišlo nefér vůči kolegyním. Něco jiného je, když to je ze zdravotních důvodů nebo pokud se jedná o práci, která by mohla dítě ohrozit, to pak neříkám ani ň. smajlik - 4Ale ať si každý dělá co chce, jeho věc, když mu to doktor a celý systém vůbec umožní. A těžko soudit, jaký k tomu má postoj tvoje doktorka.

 
Almega
Almega - 21.9.2012 11:34

Při prvním dítěti mi bylo 30 let pryč,vždycky jsem dělala práci v terénu a částečně v kanclu,takže se nic neměnilo.Hlavně tedy kvůli penězům,za nemoc bych neměla skoro nic ani tehdy...Chodila jsem do práce až do poslední chvíle,praštila jsem s tím až 14 dní před porodem.Jen ten poslední měsíc jsem byla v kanclu stále,byla taky zima,takže jsem se smířila.Doktoři mě chtěli furt cpát do nemocnice kvůli tlaku,ale jsem drsan,takže na to nedošlo.Dítě se narodila zdravé a v pořádku,ale tímto okamžikem mi nastal kolotoč nespaní a starostí,manžel pravil,že žena se o jedno dítě musí postarat sama,na to mám tu mateřskou DOVOLENOU!! U druhého bylo vše jinak,ale až po 7 měsíci,do té doby jsem makala jak šroub,v 6.měsíci lezla např.po jeřábové dráze v 10 m výšce...První dítě bylo v jeslích.Furt nemocné,takže když mě zase chtěli strčit do nemocnice,tak jsem tam šla asi v 8.měsíci na 14 dní a pak jsem už byla doma na nemocenské,ovšem s dítkem (2,5 roku)na krku už žádný odpočinek nebyl...Takže jestli má Iveta jiné zdroje peněz než jen tu nemocenskou,ať zkusí být doma,třeba jen po nějakou dobu,co si neodpočine předtím,potom s miminem už si tedy neodpočine! A na kecy lidí bych vůbec nedbala,zdraví je jen jedno!!!

 
Renee
Renee - 21.9.2012 10:58

Hlavně mi opravdu ukažte někoho, kdo není dneska unavený...... Pracující lid prostě unavený je smajlik - 26

 
sharon
sharon - 21.9.2012 10:49

Kassy: máš pravdu, mám stejný názor i když těhotná jsem byla už hodně dávno.....za nás se říkalo, že těhotenství není nemoc....a taky jsem v práci neležela, nebudu popisovat co jsem dělala protože byjste tomu nevěřily......myslím, že dnes je ta únava hlavně kvůli stresu......a to jsem při prvním nabrala docela hodně , jako malej slon ale pracovala jsem až do doby kdy jsem měla nárok na mateřskou.....Iveto ale tím tě neodsuzuju, zařiď se tak jak ty to cítíš a chceš. Hodně štěstí.smajlik - 45

 
monacha1
monacha1 - 21.9.2012 10:49

PEGG: To, že to dělají někteří cikáni, snad neznamená, že to začnu dělat taky nebo že mám větší právo zneužívat dávek než oni, protože něco odvádím. Přijde mi to jako řídit se heslem: můžu krást, protože kradu málo a koukněte, tamti kradou víc...

 
Kassy
Kassy - 21.9.2012 10:45

PEGG: Jistě, tohle je známá věc, ale princip "dělají to jiní, tak já můžu taky" jaksi neuznávám, sorry. Že to dělají opálení spoluobčané a bohužel jim to prochází, ještě neznamená, že to není nesprávné.

 
sharon
sharon - 21.9.2012 10:45

sallie: 1:50.........ona si ale o ty "pindy" říká ...smajlik - 68

 
PEGG
PEGG - 21.9.2012 10:36

Kassy - 21.9.2012 10:21 zneužívání systému vysvětli těm opáleným spoluobčanům. Nastoupí do práce a už třetí den přinese neschopenku, pak je minimálně 14 dní doma se zádama, zaměstnavatel mu to zaplatí i když míň než kdyby dělal, ale pořád to jsou peníze za nic, on pak na sociálce doloží nízký příjem a dostane dávky na všechno.

 
Renee
Renee - 21.9.2012 10:23

Kassy: Já s tebou naprosto souhlasím, vidím to stejně smajlik - 47

 
Kassy
Kassy - 21.9.2012 10:21

Hm, já jsem na tom dost podobně, ve 30.tt, do práce hodinu MHD (že by mě někdo pustil v ranní špice sednout? ha ha ha), celý den sezení u počítače v openspace kanceláři a ještě si ten počítač nosím pěkně na zádech. Výhodu mám teda v tom, že půlku týdne můžu pracovat z domova, ale i tak je to dost ubíjející. Záda mě bolí dost a unavená jsem pořád. Mám pocit, že od začátku těhotenství v podstatě jenom chodím do práce, jím a spím. Velkou část domácnosti převzal manžel, protože já přijdu z práce, vyvenčím psa a usnu na gauči. Ale nenapadlo by mě teda si kvůli tomu nechávat psát neschopenku. Chvála všem bohům jsem zdravá, dítě podle všeho taky, ta proč bych měla zůstávat doma, nechat si omezit vycházky a připravit se o půlku peněz? Upřímě moc nechápu, že má někdo takovou potřebu. Ještě bych pochopila, kdybys pracovala někde, kde se tahají těžké věci, celý den se stojí na nohou nebo jde o opravdu velké psychické vypětí, ale to nepředpokládám, že to by byl tvůj případ, to už by ti tu neschopenku nejspíš napsal doktor sám od sebe.
Zkusila bych se ještě domluvit se šéfem třeba na nějaké úpravě pracovní doby, možnosti částečné práce z domova nebo co by ti vyhovovalo a co by bylo možné vzhledem k povaze práce. Před mateřskou si můžeš dobrat dovolenou, abys mohla být doma dřív. Ale na neschopenku bych se teda nehrnula. Nechci být zlá, rozhodnout se musíš sama, ty víš, jak se skutečně cítíš, ale podle mě by to tak trochu zneužívání systému bylo a moc se mi to nelíbí. Nemocenské pojištění není spoření, které si můžeš vybrat, kdy se ti zamane. Nemocenské pojištění je "poslední záchrana" pro případ skutečných zdravotních problémů a funguje na principu solidarity - jedině v případě, že většina lidí bude přispívat a jen malá část vybírat, může být systém stabilní. Kdyby se každý rozhodl, že si přece léta poctivě platí, tak si teď vybere, tak za chvíli nebude z čeho vybírat. A teď se do mě můžete pustit, jak jsem zlá a odsuzuju smajlik - 27

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-92
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77003.
    Archiv anket.