Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Manžel hazarduje se svým zdravím. Jak ho dostat k doktorovi?

Manžel hazarduje se svým zdravím, co s ním?

Dělám si starosti o zdraví mého manžela. Je mu 62 roků a už několik let má potíže se žlučníkem. Problém je v tom, že se s tím pořádně nikde neléčí a ani není ochoten se jakkoli omezovat v jídle. Dokáže být „hodný“ jen když mu je zle, jakmile mu trochu otrne, opět se vrací ke svému naprosto nevhodnému stravování.

Připadá mi jako malé, umíněné dítě, které se vzteká, když není po jeho. Ani bych nespočítala, kolikrát jsem se snažila zavést doma zdravou stravu, pokaždé to skončilo hádkami a dusnou atmosférou. Pro manžela totiž zelenina není jídlo, s oblibou říká, že přece není králík. Mléčné výrobky konzumuje jen občas. Nejraději má přesně to, co mu nedělá dobře: smetanové omáčky, řízky, pečený bůček, knedlo, vepřo zelo, bramboráky. Navíc nejí nijak střídmě, jeho porce jsou skutečně obří, taky má pěknou nadváhu, váží skoro 130 kilo.

Myslím, že i to je důvod, proč zatím nebyl pořádně u doktora. Stydí se. Moc dobře si je vědom, že způsob, jakým se stravuje, je špatný, ale nedokáže si to odepřít. S hrůzou čekám, kdy ho přepadne pořádná žlučníková kolika. Zatím mu bylo vždycky jen hodně zle, měl velké bolesti, kroutil se jako žížala, ale asi to ještě pořád nebylo tak zlé. I když, pravda, tak den, dva, se pak dokázal krotit a sliboval doslova hory doly, jak už bude hodný. Jenže v okamžiku, kdy zjistí, že si dá řízek a je v pohodě, všechna předsevzetí jdou stranou a jede zase ve svých starých, zaběhnutých kolejích. A takhle se to opakuje pořád dokola.

Co s ním, s chlapem jedním nezvedeným? Mám nějakou šanci mu pomoci i proti jeho vůli? Jinak je to fajn mužský, jsme spolu už čtyřicet let, máme děti, vnoučata a na rodině hodně lpíme. Strašně moc mne mrzí, jak nezodpovědný manžel ke svému zdraví je.

Ludmila


6.9.2012   Rubrika: Partnerské problémy   |   Komentářů 96   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Manžel hazarduje se svým zdravím. Jak ho dostat k doktorovi?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-98
Bellana
Bellana - 6.9.2012 10:33

Nessie: Záleží na úhlu pohledu a na tom, jak se věci pojmenují. Je rozdíl, jestli někoho do něčeho nutím jen tak z potěšení, že někdo skáče, jak já pískám, nebo jestli mu tím nabízím pomocnou ruku.
Zastávám heslo: Kdo chce kam, ať si tam jde sám. Má rád nezdravá jídla, která mu škodí? Jeho problém, kde si je opatří, já je vařit nebudu. Sežere osm knedlíků na jednu porci? To má smůlu, je jich jen pět. Chceš-li jich víc, opatři si je. (Tedy hypoteticky, já knedlíky nerada, takže je nevařím. Chodí na obědy, může si je dát tam.) Je to omezování? Někdo to tak může vidět. Ale není omezování i to, když bych musela vařit, co nechci. Takže je to otázka pohledu, kdo koho omezuje.
Já jsem hodně asertivní, nehádám se, nekřičím, ale je nesnadné přimět mě, abych udělala něco proti svému přesvědčení. Kdybych se rozhodla, že pečený bůček manželovi škodí, pekla bych krkovičku. A nic by s tím nenadělal. Leda by si ten bůček upekl sám. Kdyby remcal, šla bych do vedlejší místnosti nebo na procházku. Bez diskutování a bez vysvětlování. Nemůžu zabránit, aby se ničil, ale nemůže po mě chtít, abych mu v tom pomáhala, když nechci. Jsme oba dospělí.

 
sharon
sharon - 6.9.2012 10:32

Nessie: ani já si tu pr@del nedělám...každý člověk je přece jiný, nevím jak dlouho jsi s mužem , já už hodně a záleží mi na tom aby to pokračovalo.....mě to tedy normální přijde ale je to jen můj názor.....

 
sharon
sharon - 6.9.2012 10:29

Lído neboj, až bude opravdu hodně zle , on si dá říct a ještě bude rád že se staráš....ale je to zbytečný když se tomu dá předejít....
taky bych se starala pokud mi na něm záleží a né že ho nechat jen proto že je dospělej a samostatnej, stejně tak by se staral i on a mě.....smajlik - 64

 
matysek
matysek - 6.9.2012 10:27

Nessie: prdel si fakt nedělám. Myslím to smrtelně vážně.

 
sharon
sharon - 6.9.2012 10:26

Jaguška: i lékař ti řekne že normální kafe ti zvedne tlak tak na půl hodiny....já beru léky na talk a teď jsem si ho uvařila taky...smajlik - 68

 
sharon
sharon - 6.9.2012 10:25

Ludmilo a jak manžel ví že je to žlučník když nikde na vyšetření nebyl....co když je to slinivka - to je ještě větší potvora než žlučník...

 
sharon
sharon - 6.9.2012 10:24

matysek: 9:42 ...souhlas...

 
sharon
sharon - 6.9.2012 10:22

matysek: moje letitá kamarádka má 60 kg a léčí se s vysokým tlakem....druhá je ještě hubenější a nemůže na kolena jak jí bolí....

 
Nessie
Nessie - 6.9.2012 10:16

Renee: No přesně tak!!! Mě málem omyli, když jsem si přečetla, že manželka MUSÍ řešit to, že manžel nemá rozum!!!! Proboha - máte doma manžela, tzn. dospělého člověka nebo pětiletého usmrkance???? Já mám doma manžela, dospělého a svéprávného člověka, který není dokonalý, dělá chyby, taky nežije zdravě jak by měl, ale proboha - to je JEHO život!!!!
Slyšet manžela jak říká, že když já nemám rozum a nepřestanu kouřit dobrovolně, tak to MUSÍ řešit on a zatrhnout mi to třeba násilím, tak se nejspíš rozvádím - a to by normálně pro mě důvodem k rozvodu nebyla ani nevěra, jsem velice tolerantní. Ale tohle by na úvahu o ukončení vztahu tedy pro mě bylo - v první řadě bych se zeptala, co si to dovoluje a kdo si myslí, že je? Můj otec? Nebo vychovatel?
Dámy -.tohle vám opravdu přijde normální??? To si asi děláte ze mě pr...l, ne? smajlik - 76smajlik - 76
Almega: Já mám manžela taky ráda - mám ho ráda jako silného, schopného muže, který je zcela schopen starat se o sebe sám a nést odpovědnost za svůj život a svoje rozhodnutí. Někoho, koho bych musela vychovávat a řídit a dirigivat - a on by se nechal, bych si tedy já rozhodně nevážila. A předčasně vdodvou můžu být kdykoli - manžel nemá zrovna bezpečné zaměstnání. Normálně s tím vědomím žiju.

 
matysek
matysek - 6.9.2012 10:15

Renee: když ho mám ráda, tak prostě to řešit chci a dle mého i musím. Neříkám, že se mi to daří, ale snažím se.

 
monja
monja - 6.9.2012 10:13

LenkaT: souhlas !!!! svíčková je z mýho hlediska nejdietnější omáčka ..... ani gram mouky a tuku taky minimum, maso to nejlepší, co vůbec existuje, prošpikovaný mrkvičkou a ne slaninou, s kysanou smetanou a bramborovými noky ...každý jídlo jde udělat dietně a chlap to nemusí vůbec zaregistrovat ... ale je pravda, že pokud řve a odmítá jakoukoli změnu, tak halt musí uzavřít dobrou životní pojistku, ..... abys alespoň materiálně nemusela po jeho smrti strádat ... smajlik - 67

 
Renee
Renee - 6.9.2012 10:12

A pro Ludmilu: Neuděláte s tím nic, když nebude chtít sám. Pokud ale vaříte u vás doma vy a nikoliv manžel, doporučuju změnu jídelníčku. Není nutné jíst řízky, bůček, bramboráky, vepřo knedlo. Existuje spousta zdravých lehkých jídel, která jsou dobrá. Zkuste třeba zapátrat na internetu, pokud si s tím nevíte rady.
Jestliže to u vás doma ale funguje tak, že se manžela zeptáte "Co si dáš, miláčku", on řekne "vepřo knedlo" a vy odpovíte "zajisté, už jdu na to" - tak tady potom není rady ani pomoci smajlik - 26

 
Almega
Almega - 6.9.2012 10:07

Přeci když mám manžela ráda,tak se nebudu jen tak dívat a nic!! Totéž on mně !!! I když je to jeho volba....Ale být předčasně vdovou kvůli takovému něčemu,co není úplně smrtelné,by se mi nechtělo...I ten esteticky nepříliš krásný vzhled muže by mi vadil....

 
Renee
Renee - 6.9.2012 10:05

Nessie: smajlik - 47smajlik - 47smajlik - 47 Napsala jsi přesně to, co jsem chtěla napsat i já.
matysek: Manželka to MUSÍ řešit? smajlik - 6 Jsi si jistá? Manželka může nabídnout pomocnou ruku, třeba ve formě změny rodinného jídelníčku (pokud vaří ona a ne on). To ano. Ale nemůže ho do ničeho nutit, vyhrožovat, vydírat a podobně. Nebo teda může, ale to je pomalu na rozvod. To už by pak záleželo, jaké má pán nervy a jak dlouho by takovou atmosféru vydržel.
A teda názory, že manželka je zodpovědná za váhu svého manžela, jsou opravdu na smajlik - 36 V tom případě nechápu, proč se pan manžel bojí jít k doktorovi. Mohl by mu přece s klidem říct "Ale za to já nemůžu, jak vypadám a v jakém jsem zdravotním stavu, to moje žena, mně vůbec nic neříkejte!" smajlik - 20smajlik - 34smajlik - 34

 
LenkaT
LenkaT - 6.9.2012 10:03

mam-ča: navíc i svíčková jde udělat dietně, hodně zeleniny rozmixovat, pak se nemusí zahušťovat moukou a místo smetany jen mléko a je to také dobré

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-98
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77205.
    Archiv anket.